Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Friday, December 11, 2009

Persiapan & Hadiah Perkahwinan Raja & Ratu

Alhamdulillah, ramai yang datang di majlis kami. Selesai majlis, Raja & Ratu terkejut & tak sangka boleh tahan juga hadiah kami terima. Alhamdulillah, rezeki..rezeki.. Inilah antara hadiahnya. Kami buka sehari selepas majlis. Gambaran yang pertama,
Yang kedua,
Yang ketiga,
Ada 7 hadiah lagi diterima tapi tak ambil lak gambarnya. Rezeki..rezeki.. Kebanyakan hadiah yang diterima adalah barangan elektrik.

Selepas Majlis Persandingan, Sabtu 5 Jan 2008 di rumah Ratu diikuti di rumah Raja selang seminggu, Sabtu 12 Jan 2008 kami dikejutkan dengan kehadiran kereta baru vios pada 14 Jan 2008. Masa tu, vios keluaran ni baru di pasaran & hanya ada warna kuning emas, hitam & biru. Sekarang dah ada pelbagai warna & jenis terbaru J. Kereta inilah digunakan pergi honeymoon. Rezeki kahwin bermakna buat kami, vios hitam 1.5 E
Cerita lak sal persiapan, kami lebih suka uruskan sendiri ikut keadaan & kemampuan. Oleh kerana, kami akan mulakan kehidupan baru. Kami beli set bilik tidur baru. Tapi tak lah mahal beb, ikut kemampuan. Bengkoklah beb!! Raja beli set bilik tidur berwarna putih di rumah Raja & Ratu lak berwarna hitam di rumah Ratu. Inilah set bilik tidur Ratu. Nak yang terbaik, Ratu survey dulu sebelum beli. Bilangan kedai di survey, anggaran 12 ke 13 kedai. Akhirnya, Ratu berkenan set bilik tidur ini. Harganya RM1,800.00 termasuk katil, almari ‘sliding door’ 2 tingkat berukuran '7 1/2 x 8', meja solek ‘bersliding’, meja tepi, kerusi, meja solek & meja tv. Ok tak..

Hantaran kami buat sendiri. Inilah hasil hiasan Ratu, 2 bakul di kiri kanan tu diletakkan ‘cumi’ untuk para tetamu. Bakul tengah tu diletakkan ‘wajik sirat’ untuk mereka yang tepung tawar di malam berinai. Kiri bawah tu, Ratu buat gunakan kulit kayu manis, jaring (letak) telur, manik, riben dll untuk diletakkan dalam ‘paper bag’ bersama makanan ringan lain sebagai berkat kepada tetamu. Kanan bawah lak, Ratu buat deko sikit hiasan di bilik pengantin. Ratu juga buat sendiri riben yang diselitkan di baju kendarat tapi sayang gambarnya Ratu tak ambil. Ops! Tak tahu kenapa gambar kat sini tak cantik lak. Sorry ya..
Masih ingat lagi, 2, 3 hari sebelum majlis, kek kecil untuk diletakkan di paper bag tak dapat disiapkan. Ratu punya ‘angin’. Tapi 15 minit selepas tu, ada orang sponsor ‘kuih baulu’ dalam paket kecil untuk dimuatkan dalam paper bag tu bersama berkat & makanan lain. Syukur Alhamdullilah..

Inilah kad perkahwinan Raja & Ratu,

Ratu & Raja nak ucapkan jutaan terima kasih kepada mereka yang banyak menolong kami sepanjang majlis tu baik di rumah Ratu mahupun Raja. Ada yang sponsor itu ini.. Terima kasih banyak kami ucapkan. Alhamdulillah, majlis berjalan dengan sempurna.

Tatapan dari,

0 comments:

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267