Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Wednesday, March 31, 2010

Kelas belajar Haji..

emm, hari tu ayah & mak Ratu ajak Raja & Ratu bermesyuarat sekejap. Haha. waa, apa nak bentang ni.
Apa agendanya meeting?
Siapa pengerusi majlis?
Siapa pencatit minit mesyuarat? Haha.. penting tu..

Rupa-rupanya ayah Ratu bercadang hendak mengerjakan haji bersama-sama. Ratu tak kisah kalau ada rezeki & diizinkan ALLAH menjadi tetamunya. Setelah berbincang, memandangkan semuanya telah mendaftar Haji di Tabung Haji, kami sebulat suara pergi menunaikan haji melalui Tabung Haji. Tapi sama ada dapat menunaikannya tahun ni ke tak.. itu kami berserah & bertawakal. Kalau nama naik ALHAMDULLILLAH lah kan. Sebenarnya, Ratu & ibubapa Ratu telah mendaftar Haji dah lama dah. Rasanya sebelum Ratu bertunang dengan Raja. Raja lak Ratu dah daftarkan pada tahun 2008. Nak daftar Haji dengan Tabung Haji ni kena buka buku simpanan Tabung Haji. Betul tak.

Tapi itu tak penting, yang penting ilmu mengerjakan Haji. Surat permohonan telah pun dihantar ke Tabung Haji. Buatnya, nama kami naik tahun ni lak kan.. mana tahu. Ilmu tak diisi, dah tak tahu macam mana hendak mengerjakannya. Kang dah susah. Jadi kami pun pergilah ke kelas Haji yang telah ditetapkan oleh pihak Tabung Haji. Jadual kelas kami ambil di Tabung Haji.

Kelas ni diadakan pada hari Sabtu & Ahad. Tapi ianya terpulang kepada kita. Kalau kita bekerja pada hari Sabtu.. datanglah kelas pada hari Ahad. Tak semestinya kena datang ke dua-dua kelas. Kalau hendak hadir kelas hari Sabtu, kena bayar RM30 seorang. Tapi sekali bayar lah. Kalau hari Ahad pun sama. Ratu & Raja memilih kelas pada hari Ahad. Ada dijual juga buku nota Tabung Haji. Ratu & Raja berminat nak beli sebab notanya lengkap & mudah difahami. Ia ditunjukkan satu-persatu apa yang hendak dilakukan. Harganya RM20 sebuah.
Inilah ustaz yang mengajar kami dalam kelas. Moga-moga ilmu yag diajar berguna untuk kami. Nanti kalau ada kelapangan masa Ratu akan ceritakan serba sedikit ilmu tu di blog ini ya.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267