Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Friday, April 16, 2010

Ketahui karakter seseorang melalui meja kerja !!!!

Ni tajuk yang agak menarik juga yang Ratu ambil dari salah sebuah majalah tempatan. Salah satu bab utk dimuatkan di ruangan motivasi. Kita boleh mengungkap rahsia keperibadian rakan kita melalui meja kerja. Korang leh baca & kajilah sendiri. KALAU BETUL TEPUK LAH TANGAN, KALAU SALAH DIAM LAH DIRI.. DUDUK BAWAH MEJA KER KAN.. HAHA..

a) MEJA FORMAL
Meja:Meja nak sentiasa kelihatan kemas & teratur. Selain komputer di meja, pemilik meja meletakkan barangan yang betul-betul diperlukan untuk tujuan kerja seperti fail, dokumen & buku.
Karakter: Orang ini serius dalam bekerja & sangat fleksibel apabila berhadapan dengan pelbagai karenah rakan sekerja. Dia juga bijak membahagikan masa antara bekerja & berhibur.

b) MEJA CERIA
Meja:
Meja dihiasi dengan foto-foto & pelbagai aksesori menarik. Ada kalanya bertema sama ada melalui warna yang ditonjolkan mahupun bagi menggambarkan identity pemilik.
Karakter: Orang ini seorang yang kreatif, mudah mengikut peraturan & bertanggungjawab terhadap segala tugas yang diamanahkan. Dia juga berfikiran terbuka & kelakar sehingga sering menjadi penghibur rakan sepejabat. Dia mudah didampingi & disukai oleh sesiapa sahaja

c) MEJA BERSELERAK
Meja:
Meja yang berselerak dengan fail, dokumen & buku-buku.
Karakter: Orang ini seorang yang kreatif tetapi sukar mengikut peraturan, kurang bertanggungjawab, mudah panik & kurang bijak membahagikan tugas yang diberikan mengikut skala priority tugas tersebut. Namun di sebalik kekurangan tersebut, dia mempunyai sikap positif yang harus dipuji. Mood nya juga sentiasa dalam keadaan baik, berupaya menyelesaikan segala tugasan yang diberikan hingga selesai dengan hasil yang memuaskan dan berkualiti. Ini kerana dia tidak selesa & sukar melakukan tugas dalam keadaan meja tersusun rapi.

d) MEJA KOSONG
Meja:
Tiada barangan lain selain komputer & telefon di atas meja. Peralatan lain seperti kertas, alatulis & buku disimpan di dalam laci & hanya dikeluarkan sekiranya ingin digunakan
Karakter: Orang ini mengutamakan kebersihan & kekemasan meja. Orang ini seorang yang serius & mengutamakan disiplin sewaktu bekerja. Dia tidak akan meninggalkan tempat duduk selagi kerja yang dilakukan tidak siap. Tahap pergaulannya yang rendah menyebabkan dia tidak gemar bergurau dengan sewaktu bekerja.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267