Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Saturday, October 16, 2010

Al-Fatihah untuk mereka yang terlibat 10.10.10 ..

Tarikh 10 Oktober 2010... Membawa detik suka & duka.. Ada apa dengan tarikh 10.10.10? Bagi mereka yang ingin meletakkan tarikh ini sebagai tarikh istimewa dalam hidup mereka, mereka akan mengambil tarikh ini untuk melangsungkan perkahwinan mereka.. majlis pertunangan.. merisik dan sebagainya. Semuanya kerana tarikh 10.10.10. Betul tak?

Tapi tidak kurang juga tarikh 10.10.10 membawa kisah duka.. sedih.. meninggalkan detik hitam dalam kehidupan mereka yang terlibat. Inilah yang dikatakan takdir. Betul tak? Mungkin agak terlambat untuk Ratu paparkan kisah ini kerana kesibukan Ratu sejak kebelakangan ini. Tapi apa yang Ratu ingin sampaikan di sini..

Raja & Ratu ingin mengucapkan takziah kepada mereka yang terlibat..
Mengajak sama-samalah kita mensedekahkan al-fatihah kepada mereka yang terlibat..
sambil memberi kesedaran kepada kita semua ketika memandu..
supaya beringat kepada mereka YANG TERSAYANG..

Apa yang Ratu maksudkan di sini ialah kemalangan ngeri yang berlaku pada tarikh ini di km 223 lebuh raya UTARA SELATAN BERDEKATAN DENGAN PLAZA TOL SIMPANG EMPAT. Bagi mereka yang kehilangan anak, tunang, kakak, abang, suami, isteri, adik.. Tentu akan terasa kesedihannya bila mengenangkan apa yang berlaku labih-lebih lagi bila menyambut Hari Raya Korban yang akan disambut tidak lama lagi.

Inilah gambaran kemalangan tersebut. Bas yang terlibat ialah bas Delima. Ratu memberanikan diri melihat rakaman di facebook mengenai kejadian tersebut. Sungguh sedih.
Kemalangan ini melibatkan 2 buah bas, 1 van, 2 buah kereta. Ini pula gambaran plan ketika kejadian berlaku. Bas Delima ini dari Melaka menuju Kuala Lumpur.
Kemalangan ini menyebabkan lalulintas di lebuh raya tersebut terlalu sesak. Ratu mendapat tahu kemalangan ini pada sekitar pukul 7 lebih. Cam ner Ratu dapat tahu. Ceritanya begini.. CEWAH !!! Keluarga Ratu ada membuat kenduri sempena ibubapa Ratu ingin menunaikan Haji tahun ini. Keluarga Raja ingin datang ke rumah berjumpa ibubapa Ratu. Mereka pun ikutlah lebuh raya. Tiba-tiba.. jen.. jen.. jen.. lalulintas sangat sesak. Ingatkan kesesakan itu seketika sahaja. Rupa-rupanya lama. Masa tu lah kami dapat tahu ada kemalangan yang teruk di lebuhraya tersebut menyebabkan semua kenderaan tidak boleh lalu jalan tersebut.

Masa itu Raja Ratu & keluarga Ratu tidak tahu kemalangan apa yang berlaku di lebuh raya tersebut. Keluarga Raja terkandas dari pukul 7 lebih hingga lebih kurang pukul 11.00 malam. Kesesakan tersebut menyebabkan keluarga Raja terpaksa berpatah balik & tidak dapat lah datang ke rumah ibubapa Ratu. Raja Ratu & ibubapa Ratu dapat mengetahui lebih lanjut mengenai kemalangan tersebut melaui berita pukul 11.00 & 12.00 malam.

Mengikut rekod polis, pemandu bas Delima itu mempunyai rekod yang bersih. Ini termasuklah syarikat Delima tersebut. Inilah takdir. Dah tertulis kemalangan akan berlaku di situ. Ada yang mengatakan bas tu laju. Ada yang mengatakan ada 2 buah kereta berlumba memotong bas tersebut, mungkin menyebabkan bas itu tidak dapat mengawal kenderaan tersebut. Entahlah. Ratu pun tak tahu yang mana satu yang betul. Apa pun, Raja & Ratu doakan roh mereka yang terlibat ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.. Amin.. Al-Fatihah..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267