Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Monday, October 11, 2010

Ibu bapa Ratu Mendapat Tawaran Haji..

Alhamdulillah syukur nikmat.. Kepada tuhan yang memberi rahmat.. Haha.. Ada tokoh jadi penyanyi nasyid tak.. Hehe. Hari ini Ratu ingin berkongsi kegembiraan bersama korang semua. Syukur ke hadrat Illahi, bapa Ratu teringin sangat nak menunaikan Haji pada tahun ini. Akhirnya dapat juga tawaran ibubapa Ratu untuk menunaikan Haji tahun ini. Memang tak di sangka berita ini. Tawaran ini diterima secara mengejut.

Sebenarnya, Ibubapa Ratu ada mengajak Raja & Ratu pergi menunaikan Haji pada awal tahun 2010 ini. Insya Allah kalau ada rezeki apa salahnya. Betul tak. Kami pun mula mengatur strategi dengan menghadiri kelas kursus menunaikan Haji. Selepas itu, ibubapa Ratu membuat surat rayuan ke Tabung Haji dengan harapan agar kami tersenarai dalam senarai mereka yang akan pergi menunaikan Haji pada tahun ini. Dari segi simpanan Raja & Ratu mungkin tak cukup sikit kerana untuk pergi menunaikan Haji melalui Tabung Haji simpanan kami mesti ada RM20,000.00. Tapi masih lagi ada masa untuk menyimpan. Kalau ada rezeki tak ke mana kan.

Beberapa bulan selepas itu, ibubapa Ratu termasuk Ratu menerima surat tawaran bahawa kami berada dalam senarai 'MENUNGGU'. Raja lak Ratu daftarkan Haji melalui buku Tabung Haji selepas kami bernikah. Ratu & ibubapa Ratu pula telah mendaftar Haji sebelum Raja & Ratu bertunang. Jadi, mungkin Raja tidak tersenarai dalam 'MENUNGGU' kerana baru mendaftar Haji. Tapi Ratu boleh tarik Raja pergi bersama atas alasan MAHRAM. Sementara urusan penarikan Raja sebagai Mahram Ratu berjalan, Ratu & ibubapa Ratu diarahkan untuk membuat pemeriksaan di Klinik Kesihatan yang telah ditetapkan melalui buku kesihatan yang diberikan. Biasanya senarai 'MENUNGGU' ini, kalau ada mereka yang tersenarai untuk menunaikan Haji tahun ini tapi tidak dapat pergi, maka peluang mereka yang tersenarai dalam 'MENUNGGU' ini akan dipilih.

Akhirnya Ratu dan ibubapa Ratu menerima surat memberitahu bahawa kuota Haji melalui Tabung Haji untuk tahun ini sudah penuh dan jikalau ingin pergi juga menunaikan Haji boleh memohon melalui pakej Haji di agen-agen yang telah disenaraikan di bawah naungan Tabung Haji. Jadi, ibubapa Ratu pun memohon lah melalui salah satu agen yang tersenarai itu. Raja & Ratu pula terpaksa menangguhkan sahaja niat kami untuk menunaikan Haji itu memandangkan kos di bawah agen ini tinggi sedikit berbanding jika pergi melalui Tabung Haji. Ibubapa Ratu pula tak fikir permohonan mereka akan diluluskan memandangkan masa yang suntuk dan agen tersebut juga tidak boleh sesuka hati mengambil keputusan selagi Tabung Haji tidak meluluskan senarai nama yang mahu memohon itu.

Agen pakej Haji yang dipohon oleh ibubapa Ratu itu adalah RAYHAR TRAVELS SDN. BHD. Satu hari, bapa Ratu menelefon pejabat RAYHAR ini untuk mengetahui keputusan permohonnya tapi hampa. Mungkin sudah tiada rezeki mereka tahun ini. Sekali bapa Ratu membuat semakan di Tabung Haji, agak terkejut rupanya-rupanya dalam rekod Tabung Haji nama ibubapa Ratu sudah tersenarai di bawah agen RAYHAR. Bapa Ratu pun terus menelefon pihak pengurusan RAYHAR. Rupa-rupanya keputusan itu mungkin baru lagi dan belum dimaklumkan kepada RAYHAR. Apa lagi bergembira lah ayah Ratu & terus memberitahu ibu Ratu mengenai berita tersebut.

Ratu difahamkan ibubapa Ratu akan berangkat pada hari Sabtu 16 Oktober ini. Dah tak lama lagi dah ni. Inilah gambar barang-barang yang diberikan oleh Tabung Haji. Barang-barang yang diberikan termasuklah uncang kasut, berus gigi beserta ubat gigi, sabun, syampoo, kain ihram, telekung dll.
Ini pula sebahagian sumbangan yang diberikan oleh Kerajaan Negeri yang sempat diambil.
Akhir kata, jutaan terima kasih atas sumbangan yang diberikan baik dari segi barang seperti kain ihram & telekung mahupun dari segi duit untuk perbelanjaan. DOA-DOAKAN SEMOGA IBUBAPA RATU MENDAPAT HAJI MABRUR.. SEMOGA MEREKA SELAMAT PERGI KE TANAH SUCI & SELAMAT PULANG KE TANAH AIR.. AMIN.. AMIN.. AMIN..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267