Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Monday, November 1, 2010

Si Boboi pergi meninggalkan Raja Ratu selamanya..

Inilah kisah sedih yang Ratu terpaksa terima.. isk !!! isk !!! sedihnya.. BOBOI yang dibela dari kecil telah meninggalkan hanya kenangan semasa hidupnya kepada Raja Ratu. Mesti korang tertanya-tanya siapa BOBOI yang sebenarnya. Bagi mereka yang selalu mengikuti perkembangan Raja Ratu di teratak ini pastinya mengetahui siapa BOBOI. BOBOI adalah kucing kesayangan kami. Semasa kecilnya, dia sungguh comel & menjadi pengubat kami tatkala kami berada dalam kesedihan.. dalam tekanan.. eee semua lah..

CAM NER BOLEH BERLAKU? OK Ratu akan ceritakan segalanya.. CEWAHH !!! Nak ker korang tahu? Sedih-sedih pun leh buat lawak lagi kan.. Ceritanya macam ni. Pada suatu hari... JEN !!! JEN !!!! JEN !!! Ok.. ok Ratu serius bercerita ok.

BOBOI bersama-sama dengan seekor lagi kucing Raja Ratu si BABY, memang setiap malam kalau boleh Raja Ratu tak kasi kucing-kucing ni tidur di luar rumah. Bila malam mereka memang akan tidur di dalam rumah. Tandas mereka semuanya Ratu dah sediakan. Nak dijadikan cerita, bangun pagi sahaja.. BOBOI dah bising sibuk hendak keluar rumah. Pada mulanya Ratu tak kasi sebab dia belum makan lagi. Tambahan lagi baru pukul 6.00 pagi. Tapi oleh kerana keinginannnya ingin keluar memuncak, Ratu pun buka lah pintu & membiarkan dia keluar. Tapi Ratu sempat berpesan pada BOBOI, "BOBOI, nanti balik ya... Balik tau." Ratu pun mulakan tugas harian Ratu di rumah.

Dalam pukul 7.00 lebih, BOBOI pun balik. Tapi Ratu tak perasan BOBOI balik dalam keadaan luka sehinggalah Ratu tengok kesan tapak kaki berdarah menitik-nitik di atas lantai. Ratu pun pelik.. mana datangnya kesan darah ni. Terus Ratu teringat si BOBOI yang keluar tadi. Adakah dia luka? Bergegas Ratu pergi mendapatkan BOBOI. Alangkah terperanjatnya Ratu melihat keadaan si BOBOI yang mengerang kesakitan dengan mulut berlumuran darah. Ratu terus menjerit, "BOBOI, APA DAH JADI NI.. TADI KO KELUAR OK.. NI KO BALIK LUKA-LUKA NI.." Ratu dah buntu. Ketika kejadian ni, Raja pulak tiada di rumah. Dia outstation. Ratu bertambah buntu. APA YANG HARUS DIBUAT? Ratu teringat sangkar kucing. Ratu dengan perasaan sedih terus menyambar sangkar yang ada di tingkat atas. Ratu alaskan kain & terus latakkan BOBOI dalam sangkar tu. Badannya Ratu urut dengan harapan dapat membantu mengurangkan kesakitan yang dialaminya. Ratu terus mandi.

Pada mulanya BOBOI meronta-ronta semasa di dalam sangkar tu. Jenuh jugak Ratu mententeramkannya. Dah siap hendak ke tempat kerja, Ratu bawa BOBOI ke dalam kereta. BABY, Ratu tinggalkan di rumah.. siapkan dengan makanannya & tandasnya.. BOBOI Ratu letakkan di kerusi di sebelah Ratu. Ratu pun pandu kereta ke tempat kerja. Sampai di tempat kerja, Ratu PUNCH CARD & memaklumkan rakan Ratu bahawa Ratu ke klinik sebentar membawa kucing Ratu. Nasib baik lah rakan sepejabat memahami. Ratu terus masuk ke dalam kereta & bergegas ke klinik. Dalam perjalanan Ratu mententeramkan BOBOI yang masih menahan kesakitan. "Sabar ya sayang, kita sampai kat klinik sekejap saja lagi."

Sampai di klinik Kerajaan Haiwan (Veterinar), Ratu bawa BOBOI untuk dirawat. Sambil dirawat Ratu membelai BOBOI supaya dia tidak meronta. Difahamkan gigi bawahnya patah sedikit & gusi bawahnya bengkok sedikit. Kemungkinan dia dipukul.. atau dilanggar. YA ALLAH.. Kesiannya kucingku. BOBOI di suntik ubat untuk mengurangkan kesakitannya.

Ratu serba salah. Nak bawa BOBOI balik rumah, siapa pula yang hendak menjaga dia. Nak bawa pergi pejabat, takut mendatangkan ketidakselesaan pada staf-staf yang lain. Akhirnya setelah mendapat keizinan pihak klinik, mereka bersetuju untuk menjaga BOBOI hingga petang. PEH, LEGA RASANYA. Tapi makanan Ratu kena sediakan, Ratu bergegas ke kedai untuk membeli FISKIES sebagai makanannya.

Tapi selepas dari rawatan tu.. pada mulanya BOBOI berselera sedikit makan. Tapi beberapa hari selepas itu, BOBOI sudah mula kurang selera makan sehinggalah pada suatu hari semuanya dia tak nak makan. Nasi digaulkan dengan ikan tak nak.. ikan pun tak nak.. air tak nak minum. Mulutnya sudah berbau sedikit. Raja Ratu nak bawa ke klinik.. tapi hari Ahad klinik tutup. Akhirnya, badannya terkulai layu di sebelah kereta. Ratu terus memberitahu Raja. Kami terus membalut badan BOBOI dengan suratkhabar setelah kami dapati badannya sudah keras. Raja terus membawa kereta dan menanam mayat BOBOI di tepi sungai.

Ada macam novel tak cerita Ratu ni. Walaubagaimanapun, Ratu sudah cuba melakukan yang terbaik untuk si BOBOI. Tapi apa yang boleh dikatakan. BOBOI pergi jua. Apa yang mengecewakan Raja Ratu.. jika benarlah BOBOI dipukul.. siapa lah yang TERGAMAK melakukannya. SUNGGUH KECEWA !!!!

Tatapan dari,

0 comments:

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267