Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Monday, July 4, 2011

Nasihat IRFAN KHAIRI : Gagal Dalam Perniagaan

Sesi motivasi kali ini Raja Ratu ingin kongsikan petikan daripada nasihat IRFAN KHAIRI berkaitan kegagalan dalam perniagaan untuk tatapan dan rujukan kepada Raja Ratu dan semua pengunjung teratak ini. Antara nasihatnya ialah:

a) Kegagalan dalam perniagaan adalah biasa. Walaupun 9/10 rezeki adalah datangnya dari dalam perniagaan, tetapi 9/10 perniagaan adalah gagal. Bukan untuk menakut-nakutkan korang yang ingin berniaga, tetapi sememangnya hakikatnya. Oleh itu, jangan risau kalau perniagaan pertama kita gagal.. Atau perniagaan kedua.. Atau perniagaan ketiga pun gagal.. Atau perniagaan keempat.. Kelima.. Keenam dan seterusnya !!! Ini semua adalah ujian dalam perniagaan. Janji jangan berputus asa kerana sekiranya rezeki kita di situ, pastinya perniagaan kita akan berjaya juga satu hari nanti.

b) Gagal selepas berusaha tidak mengapa. JANGAN GAGAL SEBELUM BERUSAHA !!!! Ertinya di sini, tidak mengambil langkah pertama kerana istilah "TAKUT". Disebabkan takut kegagalan nanti, kita tidak mulakan perniagaan. Tetapi, kalau berniaga dan kita gagal pula, ianya bukan 1 masalah. Malahan, dalam kegagalan tersebut pastinya kita telah pelajari suatu yang amat penting. Satu ilmu yang tidak boleh dibeli dari mana-mana.. cuma dari PENGALAMAN !!!

c) Apa yang penting di sini dalam perniagaan, kita kena berani berusaha dan berfikiran positif. Jangan cepat berputus asa. Tapi jika kegagalan berlaku, sudah pastinya ada hikmah di sebalik kegagalan. YAKINLAH BAHAWA BILA PINTU REZEKI TERTUTUP, PASTINYA ADA TINGKAP LAIN TERBUKA. Mungkin rezeki kita bukan pada perniagaan itu. Mungkin juga rezeki kita dalam perniagaan yang lain. Apa pun, apa yang terjadi, pastinya terdapat hikmah yang lebih baik disebalik kegagalan tersebut.

Petikan dari kata-kata IRFAN KHAIRI, "Teringat saya filem The Dark Knight. Bruce Wayne (masa kecik) bertanya, Why do we fall?, dan jawapannya yang dia dapat adalah "Because we can learn to pick ourselves up again !".. So, don't worry.. Be happy.. Tak mengapalah sekiranya kita rasa frust.. tertekan.. Biasalah, siapa tak frust kalau cita-cita yang kita idamkan belum kecapaian. Tetapi, apa yang penting di sini bukanlah kegagalan tersebut, tetapi bagaimana kita bangun selepas kegagalan."

Semoga nasihat ini dapat menaikkan semangat kepada mereka yang ingin memulakan pernigaan mereka masing-masing ya..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267