Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Thursday, July 28, 2011

Kenduri arwah dan kesyukuran kandungan Ratu mencecah 7 bulan

Di awal tahun ini, Raja Ratu memang ada merancang untuk membuat kenduri arwah tahun ini. Tapi Raja Ratu belum tetapkan lagi bulan berapa kenduri ini ingin diadakan. Memandangkan kandungan Ratu sudah mencecah 7 bulan lebih, Ratu rasa sesuai diadakan sekali bacaan doa selamat. Kalau orang Jawa, mereka lebih suka adakan kenduri 'lenggang perut' Haha.. Jadi, Ratu fikir sebelum Ramadhan berkunjung tiba, Ratu rasa bulan ni sesuai diadakan kenduri. Tapi kesibukan Raja & Ratu membatasi kehendak & keinginan Ratu untuk adakan kenduri ini. Mana tidaknya.. Raja sibuk dengan kerja luar. Ratu juga sibuk dengan urusan kerja-kerja pejabat yang perlu Ratu siapkan. Jadi, Raja Ratu fikir takut nanti kelam kabut dari segi penyediaan makanan, buah tangan dan sebagainya. Kebetulan pula, pada ketika itu ibu Raja ingin membuat kenduri arwah ayah Raja. Jadi, Raja Ratu mengambil keputusan untuk adakan kenduri arwah adik Ratu, arwah ayah Raja dan arwah sedara mara Raja Ratu ini di kampung Raja di rumah ibu Raja. Ratu selitkan sekali bacaan doa selamat untuk kandungan Ratu ini yang selamat mencecah lebih 7 bulan.

Asalnya, Raja Ratu ada juga keinginan untuk membuat kenduri ini di rumah anak-anak yatim. Tapi masa Raja Ratu terbatas. Ditambah lagi dengan keadaan Ratu kini, pergerakan Ratu agak terbatas sedikit.
COMEL TAK SI KECIL NI BERDOA.. Emm. SO SWEET !!! Akhir kata, dalam kenduri doa selamat ini, Raja Ratu harapkan doa agar cahaya mata kami ini dapat dilahirkan dengan sihat, selamat dan sempurna tubuh badan. Tak kisahlah cahaya mata kami ini nanti lelaki ke perempuan. Janji selamat kerana ini adalah cahaya mata kami yang pertama. AMIN.. AMIN.. AMIN..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267