Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Tuesday, August 30, 2011

Alhamdulillah.. Dapat Puasa Penuh Tahun Ini

Hari ini 29 Ogos 2011 merupakan hari memantai dan esok kita semua akan menyambut Hari Raya Aidilfitri. Hari ini Ratu rasa gembira sangat. Gembira ???? Yang pertama, esok Ratu dapat pakai baju raya baru. Hehe.. Kedua, Raja Ratu telah dapat mencapai matlamat atau azam utama Raja Ratu tahun ini. Lebih menggembirakan lagi, Ratu dapat berpuasa penuh tahun ini. Huhu..

Pada mulanya, Ratu ingat dengan keadaan Ratu sebegini Ratu tidak dapat menunaikan ibadat puasa ini sepenuhnya. Kalau bukan di bulan Ramadhan ni, selalunya Ratu sudah berasa lapar bila jam menunjukkan lebih kurang pukul 12.00 tengah hari. Tapi bila di bulan Ramadhan ni, Ratu tidak pula berasa lapar. Syukur Alhamdulillah.. Bohonglah kalau Ratu katakan 1 hari pun Ratu tidak rasa lapar langsung sepanjang bulan Ramdhan ni. Memang Ratu ada rasa lapar. Tapi sayang pula untuk buka puasa. Selagi tidak memudaratkan, baik Ratu teruskan amalan berpuasa. Tapi dengan syarat, Ratu mesti bersahur. Kalau tidak bersahur, sudah tentu Ratu terpaksa juga ponteng puasa. Hehe..

Setiap hari di sebelah malam sebelum tidur.. Sebelum baca niat puasa.. Ratu selalu urut-urut perut.. Belai bayi dalam kandungan.. Berbual dan pujuk agar dapat berpuasa bersama-sama keesokkan hari. Emm.. Berhasil juga akhirnya. Hehe..
Akhir kata, Ratu bersyukur sangat kerana dapat menyempurnakan ibadat puasa sepenuhnya.. Tanpa ponteng-ponteng dan bayi dalam kandungan ini dapat turut sama berpuasa.. Ratu juga bersyukur kerana tidak mengalami tempoh berpantang atau menyusu sepanjang bulan Ramadhan ini seperti rakan Ratu yang lain. Kalau tidak, sudah pasti Ratu tidak dapat berpuasa penuh tahun ni. Syukur Alhamdulillah.. Ratu tidak perlu ganti puasalah tahun ini.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267