Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Friday, August 26, 2011

Hadiri Kursus Peneman ketika bersalin

Hari ini 25 Ogos 2011, bergegas Raja Ratu bersiap-siap untuk menghadiri kursus peneman ketika bersalin ini yang diadakan di hospital kerajaan. Tepat pukul 8.30 pagi, Raja Ratu tiba di Hospital Kerajaan. Memang Ratu ada mengajukan kepada Raja berkaitan KURSUS PENEMAN sebelum ini. Pastinya semua ibu mengandung inginkan suaminya menemaninya ketika bersalin. Begitu jugalah dengan Ratu. Ratu juga mahukan Raja menemani Ratu sebagai tanda sokongan dan semangat. Kursus seperti ini adalah sebagai syarat jika Raja ingin menemani Ratu nanti. Jadi atas persetujuan Raja, Ratu pun berhubung dengan pihak hospital untuk tentukan tarikh yang sesuai bagi membolehkan Raja Ratu menghadirinya.

Dalam kurus ini, Raja Ratu diajar:-
a) Bagaimana untuk mengetahui tanda-tanda hendak bersalin...
b) Apa yang perlu dilakukan oleh suami ketika isteri bersalin..
c) Apa yang berlaku di kamar bersalin nanti..
d) Apa barang yang perlu dibawa ketika hendak bersalin..
e) Bagaimana cara menyusukan bayi nanti..
f) Ditunjukkan juga lokasi kamar bersalin, wad bersalin dan tempat pembayaran..

Inilah antara gambaran kamar bersalin yang akan Ratu lalui nanti. Emm.. rasa gementar pula. Kurus ini tamat lebih kurang pukul 12.00 tengah hari. Selesai sahaja kursus, Raja menyuarakan cadangan supaya Ratu bersalin di Hospital Swasta. Emm.. Ratu terkejut. Macam mana boleh beralih arah lak ni. Ini kerana semasa kursus peneman itu dijalankan, jururawat hospital tu ada memaklumkan kepada semua bahawa bilangan orang yang bersalin di hospital kerajaan semakin meningkat. Ditambah lagi, Raja perhatikan sekitar luar kamar bersalin, ramai kaum ibu yang hendak bersalin duduk menunggu di luar sebelum dimasukkan ke kamar bersalin. Raja risau akan ketidakselesaan Ratu nanti semasa bersalin. Ratu pula teringat akan cadangan rakan sepejabat Ratu yang minta Ratu bersalin di Hospital Pantai. Ratu pun mengajukan cadangan rakan Ratu itu kepada Raja dan Raja terus bersetuju.

Tapi apa-apapun Raja Ratu perlu menghubungi pihak Hospital Pantai dan berurusan dengan doktor yang rakan Ratu cadangkan itu untuk rawatan bersalin. Dalam hati Ratu ni risau juga kerana rawatan mengandung Ratu sudah lakukan di klinik dan hospital kerajaan tapi di saat-saat kandungan Ratu mencecah 8 bulan ini, Ratu berpindah ke hospital swasta. Maklumlah ini adalah kandungan yang pertama dan pastinya Ratu tidak ada pengalaman. Ratu risau juga tentang kos bersalin yang bakal ditanggung sepenuhnya nanti oleh Raja Ratu.

Biarpun besar kemungkinan Ratu akan bersalin di Hospital Pantai, tapi Ratu tidak menyesal menghadiri kursus peneman ini kerana banyak ilmu yang Raja Ratu perolehi dari kursus ini. Ratu pun tidak kisahlah bersalin di hospital kerajaan ataupun swasta. Janji Raja ada bersama Ratu di kamar bersalin.. Janji Ratu dapat melahirkan bayi dalam kandungan Ratu ini dengan selamat dan bayi Raja Ratu ini sihat dan sempurna nanti. ITU YANG PALING UTAMA.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267