Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Saturday, September 24, 2011

22 September 2011.. Detik Bermakna Raja Ratu..

Detik bermakna buat Raja Ratu? Emm.. Betul beb. Tarikh ini pastinya akan tersemat indah dalam hati sanubari Raja Ratu. Tarikh inilah Raja Ratu buat pertama kalinya bergelar ayah dan ibu.. Tarikh inilah Raja Ratu menimang cahaya mata.. Tarikh inilah kelahiran puteri kesayangan kami yang jadi pengikat kasih sayang Raja Ratu.

Akan tetapi, detik bersejarah ini awal seminggu dari tarikh yang sepatutnya. Mengikut jangkaan doktor, Ratu sepatutnya bersalin pada 30 September 2011. Oklah Ratu akan ceritakan pengalaman kami dalam melalui detik bersejarah ini. Seperti mana yang Ratu ceritakan sebelum ini, Ratu ingin mengambil cuti rehat sebelum Ratu bersalin. Kebetulan, Ratu ada memohon cuti selama 2 hari pada 20 September 2011 dan 21 September 2011. Pada 20 September 2011, Ratu bersama ibu Ratu merancang untuk membawa kucing kesayangan Raja Ratu, BABY ke klinik untuk suntikan ubat cacing. Selepas itu, Ratu hantar BABY ke rumah dan keluar semula menuju ke Jaya Jusco untuk makan tengah hari. Sebelum makan tengah hari, Ratu terasa ingin ke tandas untuk membuang air kecil. Maklumlah sudah hendak hampir bersalin ni, Ratu kerap batuk menyebabkan Ratu sering ke tandas untuk membuang air kecil. Dari situ, Ratu dapati ada tanda-tanda hendak bersalin seperti akhir bulan atau haid. Ratu sudah mula risau. Ratu memaklumkan kepada Raja dan minta Raja menemani Ratu ke Hospital Pantai. Ratu pun memang hendak ke hospital pada hari tersebut untuk mendapatkan ubat batuk bagi melegakan batuk ini. Ratu berdoa agar Ratu tidak bersalin dahulu memandangkan kesihatan Ratu yang tidak mengizinkan. Setiba di Hospital Pantai, Ratu mendapatkan nasihat doktor berkaitan tanda tersebut. Atas nasihat doktor, Ratu pun pulang.

Pada 21 September 2011, Ratu dapati tanda yang sama keluar lagi. Ratu bersama ibu Ratu pergi mendapatkan air selusuh menggunakan akar Fatimah. Selepas minum air selusuh itu, pada pukul 1.00 pg, Ratu sudah mula rasa sakit-sakit. Pada pukul 3.30 pg, Ratu dihantar ke kamar bersalin Hospital Pantai. Pada masa itu, Ratu difahamkan saluran peranakan Ratu telah Ratu telah terbuka sebanyak 2 ke 3 cm. Pada pukul 9.00 pg, selepas sarapan pagi, Ratu difahamkan saluran tersebut saluran tersebut telah terbuka sebanyak 5 cm. Diikuti dengan 8m cm pada pukul 11.00 pagi. Alhamdilillah, tepat pukul 12.35 tengah hari, Ratu selamat melahirkan bayi perempuan secara normal dengan berat badannya 3.2 kg. Ratu bagaikan tidak percaya. Betul ke Ratu sekarang sudah bergelar ibu? Lebih terperanjat lagi apabila Ratu difahamkan bahawa bayi yang Ratu lahirkan itu adalah perempuan. Memang asalnya, naluri hati Raja Ratu mengatakan bayi dalam kandungan ini adalah perempuan. Tapi memandangkan selepas 5 bulan, Raja Ratu lihat bentuk kandungan Ratu ni ke hadapan. Jadi, Raja Ratu ingat bayi ini lelaki. Tapi, alhamdulillah, Ratu selamat melahirkan secara normal. Inilah hospital yang menempatkan detik bersejarah buat Raja Ratu.Bila difikirkan kembali di saat-saat kelahirannya, Ratu difahamkan oleh jururawat bahawa masa yang diambil untuk kelahiran bayi Ratu agak cepat. Ya ke.. Ratu bukannya ada pengalaman. Inilah pertama kali. Yang Ratu tahu, doktor suruh teran, Ratu teran seperti mana yang Ratu belajar di kursus peneman di hospital kerajaan. Ratu tidak rasa pun seperti bola keluar seperti mana yang rakan Ratu ceritakan. Tahu-tahu sahaja Ratu sudah dengar bayi Raja Ratu menagis dan uri sudah dikeluarkan. Alhamdulillah, tiada sebarang komplikasi. Syukur sangat. Bayi Raja Ratu kemudiannya diletakkan di badan Ratu dan kemudiannya dibersihkan dan diazankan di bilik 'nursery'. Sementara itu, Ratu pula melalui proses jahitan. Selepas bayi Raja Ratu diazankan, Raja terus mendapatkan Ratu dan mencium dahi Ratu. Emm.. bahagianya. Hehe..

Akibat daripada wad bersalin sudah penuh, Ratu dipindahkan ke wad bersalin VIP yang Raja tempah untuk keselasaan Raja Ratu, ahli keluarga dan rakan-rakan yang ingin datang melawat. Bilik VIP ni 1 seorang pesakit untuk 1 bilik.

Di Hospital ini, Ratu dilayan seperti permaisuri. Ratu tidak perlu lakukan apa-apa. Semuanya diuruskan oleh jururawat hospital. Emm.. rasanya seperti tidak mahu balik pula. Keeseokkan harinya Ratu dan bayi dibenarkan pulang. Ratu difahamkan kos keseluruhan rawatan bersalin ini berjumlah lebih kurang RM2,500.00. Ratu terus mengucapkan terima kasih kepada Raja kerana menyediakan tempat yang selesa untuk Ratu.

TERIMA KASIH SAYANG..
TERIMA KASIH RAJA HATIKU..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267