Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Sunday, October 16, 2011

Aduh Hai !!! Laptop Problem La..

Sedihnya rasa di hati.. Pilu rasa di hati Ratu apabila membaca tajuk di atas. Bukan kehendak Ratu.. tapi mungkin ini sudah nasib. Emm.. Sedihkan. Korang nak tahu cerita ??? Macam ni cerita dia. Pada suatu hari, Sang Kancil.. Eh ! Silap cerita lak. Hehe.. JANGAN MARAH HAA..

Oklah, ceritanya macam ni.. Bulan lepas, Ratu sudah hendak bersalin. Jadi, Ratu fikir dalam tempoh berpantang ni.. Bila ada kesempatan.. Ratu nak juga kemaskini TERATAK ISTANA ini yang dah bersawang dah ni.. Yang sudah lama tidak berkemas ni.. Menggunakan laptop Sony Vaio yang baru Raja Ratu beli awal tahun ni. Tapi hajat Ratu tidak kesampaian apabila laptop Raja Ratu bermasalah.

Sebenarnya, di pejabat Ratu masa itu antivirus yang digunakan semua komputer di pejabat sudah tamat tempoh dan perlu dibeli antivirus yang baru. Semasa salah seorang rakan sepejabat membeli antivirus yang baru, Ratu bersama 2 orang rakan sepejabat ingin berkongsi membeli antivirus yang sama untuk dipasang di komputer peribadi kami kerana antivus tersebut boleh dipasang di 3 komputer atau laptop. Antivirus yang dibeli itu adalah antivirus KASPERSKY. Ratu rancang nak letakkan antivirus tu pada laptop Sony Vaio Ratu. Bila sudah pasang, Ratu pun suka lah hati. Mana tidaknya.. tidaklah Ratu risau laptop Ratu diserang virus.

Kini tibalah masanya, Ratu ingin menggunakan laptop. Tiba-tiba.. JEN.. JEN.. JEN.. Laptop Ratu tidak boleh digunakan. Apa lagi, terkejutlah Ratu. Ratu juga mendapat tahu bahawa hampir semua komputer pejabat mengalami situasi yang sama. Aduh hai.. Sedihnya Ratu. Macam mana nak 'update' blog ni.. Macam mana nak 'update' facebook ni.. Rakan sepejabat Ratu menasihatkan agar Ratu menghantar semula laptop ini ke kedai yang Ratu beli tu untuk dibaiki memandangkan laptop Ratu ni masih lagi 'under warranty'. Ini kemungkinan besar disebabkan oleh antivirus KASPERSKY yang dipasang pada laptop ini. Dengan perasaan sedih, Ratu menyimpan kemas laptop ini di dalam beg dan menunggu masa untuk dihantar ke kedai untuk dibaiki.

Nampaknya, tertangguh lagi lah untuk Ratu mengemaskini TERATAK ISTANA RAJA RATU ini .. Penuh bersawanglah Teratak ini.. Emm.. Apa boleh buat.. Sudah nasib badan.. Hehe.. Tapi tak per lah, nasib baik laptop ini 'under warranty'. Kalau tidak lagi pening lah kepala Raja.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267