Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Saturday, December 17, 2011

Kesibukan Kerja Di Pejabat

Emm.. Tajuk yang sangat memeningkan kepala Ratu. Dan Ratu pun tidak tahu yang Raja juga mengalami kesibukan yang sama seperti Ratu. Oleh kerana, ni sudah hendak hujung tahun dan Ratu pula bertugas di bahagian kewangan, pastinya Ratu sedang sibuk menyiapkan kerja-kerja penutupan akaun syarikat untuk tahun ini. Tambahan lagi Ratu baru mulakan tugas setelah 2 bulan Ratu cuti bersalin, lagi menambahkan lagi kesibukan Ratu.

Lihatlah apa sudah jadi dengan meja Ratu. Ini belum lagi fail-fail di tepi meja. Peh, boleh sakit jantung ni namanya.
Ratu mengambil tindakan mengeluarkan semua fail-fail yang belum dikemaskini. Tidak cukup atas meja.. Ratu letakkan di lantai.. Ada juga fail di dalam kereta ??? Haha.. Semangat bekerja sudah sampai. hUA.. hUA.. hUA.. Bukan begitu. Ratu meletakkan sasaran 31 Disember 2011 ni sebagai tarikh yang mana meja Ratu mesti sudah bersih dan semua kerja-kerja sudah diselesaikan. Jadi, Ratu rasa Ratu perlu membawa balik beberapa fail dengan niat untuk menyiapkan kerja-kerja ni di rumah. Tapi harapan Ratu untuk menyiapkan kerja ni agak tipis sedikit memandangkan Ratu sering menghabiskan masa dalam menyediakan keperluan Puteri Raja Ratu. Emm.. Apa boleh buat. Tapi Ratu bersyukur la juga Ratu sudah ada pembantu yang boleh membantu. Walaupun, Ratu tengok banyak kerja-kerja yang tidak dapat dikemaskini oleh pembantu Ratu semasa Ratu bercuti.. Tapi Ratu faham bahawa pembantu Ratu tu masih lagi baru dalam tugas-tugas sebegini. Jadi, Ratu mengambil tindakan datang ke pejabat pada hari Sabtu untuk menyiapkan kerja. Kalau nak diikutkan, hari Sabtu bukan waktu bertugas utuk Ratu. Tapi tanggungjawab tetap tanggungjawab dan Ratu perlu siapkan sebelum tarikh yang telah Ratu tetapkan. Selepas tu pastinya sudah lega.

Emm.. Nampaknya tahun hadapan pastinya Ratu perlu merancang strategi memandangkan Ratu pun sudah ada Puteri kesayangan Ratu. Jadi, masa Ratu agak terhad. Tidak seperti dahulu. Kalau tahun lepas Ratu boleh bawa balik kerja dan siapkan di rumah bila tiba situasi seperti kesibukan tugas sebegini. Tapi kali ini masa Ratu di rumah lebih tertumpu kepada Puteri Raja Ratu. Kalau boleh tugas di pejabat Ratu tidak bawa pulang ke rumah. Jadi, masa Ratu dapat ditumpukan bersama Raja dan sudah pastinya Puteri kesayangan. Emm.. Ratu pun sudah ada pembantu. Jadi, Ratu tidaklah terlalu sibuk nanti kerana tahun hadapan pastinya pembantu Ratu tu sudah biasa dengan tugas yang diberikan. Hehe..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267