Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Thursday, January 19, 2012

Akhirnya dapat juga Raja Ratu memilikinya..

Tidak tahu harus bagaimana ingin mulakan cerita. Tidak tahu bagaimana ingin kongsikan kegembiraan ini. Mungkin inilah yang di katakan rezeki anak. Tidak dapat digambarkan dengan kata-kata bahawa akhirnya Raja Ratu dapat memilikinya. Tentu korang tertanya-tanya apa sebenarnya Ratu merepek ni kan. Oklah Ratu ceritakan.

Begini ceritanya. Satu hari ketika Ratu pulang dari tempat kerja, Ratu ternampak 1 banner. Ratu tidak dapat membacanya dengan betul isi kandungannya berkaitan penjualan tanah. Ratu bertekad akan membaca isi kandungan banner tu sepenuhnya pada keesokkan harinya. Pada keesokkan harinya, Ratu terus berhentikan kenderaan yang dipandu di tepi jalan dan membaca sepenuhnya maklumat yang diberikan termasuklah nombor telefon, lokasi tanah dan sebagainya. Tanpa melengahkan masa, Ratu terus menghubungi nombor telefon yang tertera dan bertanyakan status penjualan tanah itu termasuklah harga jualan tanah tersebut. Memang sudah rezeki Raja Ratu, tinggal 1 lot tanah untuk dijual.

Hasil dari perbincangan dengan Raja dan keluarga, 1 pertemuan ditetapkan untuk melihat sendiri lokasi tanah tersebut. Memandangkan Raja yang pada ketika itu agak sibuk, Ratu mengajak ayah Ratu menemani Ratu sekaligus dapat Ratu bertanyakan pendapatnya nanti setelah melihat lokasi tanah itu. Setelah perbincangan Raja Ratu bersama keluarga Ratu dibuat, satu lagi pertemuan kedua diaturkan antara Raja Ratu dengan penjual tanah. Pertemuan diatur di lokasi penjualan tanah dengan tujuan agar Raja dapat lihat sendiri tanah tersebut dan melakukan urusan tawar-menawar jika kata sepakat dibuat untuk membeli tanah tersebut. Setelah bersetuju dengan harga yang ditawarkan, Raja Ratu membuat pembayaran sebanyak RM500 untuk tempahan pembelian tanah tersebut

Selang seminggu Raja dan Ratu mengambil cuti 1 hari untuk menguruskan pertukaran hakmilik tanah tersebut di pejabat tanah dan membuat pembayaran selebihnya. Raja Ratu pun tidak berapa faham sangat mengenai urusan pembelian tanah ini. Mujurlah, ada kenalan Ratu di Pejabat Tanah yang dapat membantu Ratu iaitu Linda. Dialah yang banyak mengajar Ratu tentang urusan pembelian tanah ini. Ratu juga banyak bertanyakan pendapat beberapa orang kenalan. Siapa yang tidak risau beb.. Takut nanti kena tipu lak nanti kan.

Ni Raja Ratu hendak beri tips dalam membuat perancangan membeli tanah ini:-

1. Sebelum membuat pembelian tanah ini, kita kena membuat carian tanah terlebih dahulu di pejabat tanah bagi mengetahui siapa pemiliknya. Betul ker tidak penjual tanah itu adalah pemilik tanah yang sebenarnya.

2. Seterusnya, buat kajian tanya juru ukur atau mereka yang bertauliah untuk mengetahui harga pasaran tanah tersebut. Dari situ kita akan ketahui berbaloi ke atau tidak tanah yang kita hendak beli itu.

3. Kalau harga pasaran lebih tinggi dari harga belian tanah tersebut, adalah lebih baik kita beli sebab kita dapat untung. Tapi kalau harga belian tanah itu lebih tinggi dari harga pasaran, adalah lebih baik kita jangan beli sebab kita dah rugi di situ.

Inilah gambarnya tanah yang telah menjadi harta Raja Ratu sekarang.

Alhamdulillah, Raja Ratu bersyukur sangat. Dengan izinNYA, Raja Ratu akhirnya dapat juga memiliki tanah. Alhamdulillah..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267