Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Wednesday, January 25, 2012

Dua Pupu Puteri Raja Ratu buat kenduri Aqiqah & Cukur Jambul

Oleh kerana Tahun Baru Cina jatuh pada 23 Januari 2012 dan 24 Januari 2012 iaitu pada hari Isnin dan Selasa menjadikan Ratu berasa selesa untuk berehat selama 4 hari ni. Haha.. Mana tidaknya, hari Sabtu memang Ratu tidak bekerja. Ditambah lagi dengan hari Ahad dan 2 hari cuti Tahun Baru Cina, menari-narilah Ratu dibuatnya. Raja lak hari Ahad barulah dapat bercuti. Raja Ratu memang ada merancang ingin bercuti ke Cameron Highlands. Tapi dalam masa yang sama ayah Ratu mengajak Raja Ratu untuk menziarahi rakan baiknya yang jatuh sakit di Perak. Jadi, Raja Ratu terpaksa menangguhkan dahulu perancangan untuk bercuti di Cameron Highlands. Ditambah lagi dengan Raja Ratu baru mendapat tahu bahawa sepupu Ratu akan mengadakan Majlis Aqiqah dan Cukur Jambul untuk anak mereka pada hari Ahad, menguatkan lagi penangguhan rancangan percutian Raja Ratu ke Cameron Highlands.

Pagi Ahad tu, Ratu bergegas menyiapkan kelengkapan puteri Raja Ratu termasuklah memandikannya.. memakaikan bajunya.. dan menyediakan barang-barang keperluannya. Kemudian Raja Ratu pula bersiap. Raja Ratu beserta ibubapa Ratu bergerak ke Johor Bahru lebih kurang pukul 9.00 pagi. Dalam perjalanan, Raja Ratu bertembung dengan bapa sedara Ratu dan kami bergerak bersama-sama sehinggalah ke rumah sepupu Ratu tu.

Sampai sahaja di destinasi tu, Raja Ratu lihat sepupu Ratu sedang beri anak dia susu. Alamak comelnya Ratu tengok. Anak sepupu Ratu ni kira dua pupu kepada puteri Raja Ratu lah ni. Sebenarnya ada 3 orang sepupu Ratu yang bersalin tahun lepas. Ini bermakna puteri Raja Ratu ada kawanlah. Bila semua dah berkumpul. Kecohlah dibuatnya. Lagi kecoh apabila puteri Raja Ratu ni bertemu dengan rakan sebayanya. Habis semua bahasa-bahasa bayi yang Raja Ratu tak faham dikeluarkannya. Haha..

Majlis Aqiqah tu diadakan di sebelah malam selepas Isyak. Kalau korang nak tengok inilah dua pupu puteri Raja Ratu setelah disiapkan untuk majlis Aqiqahnya. Comel tak.

Ini pula gambar puteri Raja Ratu bersama dua pupunya yang lain. Cuba teka yang mana satu puteri Raja Ratu.. Yang mana satu yang tembam dan comel.. Hehe.. Mestilah dua-dua comel dan tembam kan.. Hehe..
Dapat tak korang cam yang mana satu Puteri Raja Ratu tu. JEN.. JEN.. JEN.. Oklah Ratu beritahu. Puteri Raja Ratu mestilah yang sebelah kanan tu. Hehe. Tengok tu Puteri Raja Ratu menepis tangan dua pupunya tu. Jangan macam tu PUTERIKU SAYANG.. Baring diam-diam.. Tengok kawan sebelah tu diam jer.. Hehe..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267