Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Friday, February 24, 2012

Faris Mengingatkan Pada Arwah Adik Ratu

Masih lagi ingin bercerita mengenai arwah Faris hari ini. Kisahnya menjadi 'top story' di facebook sejak akhir-akhir ini. Kali ini Ratu hendak menceritakan mengenai kisah ketika pengkebumiannya yang betul-betul menarik perhatian Ratu. Ratu agak terkejut. Ramai yang bertanyakan siapa FARIS ni ???? Raja Ratu sendiri pun tidak mengenalinya. Tapi ianya membuatkan Ratu berasa terharu melihat seorang budak yang tidak dikenali ramai.. Bukannya terkenal macam adik HAZIQ yang terkenal di rancangan TOM-TOM BAK dan pernah berlakon dalam filem SYURGA CINTA. Tapi kisahnya pemergiannya mengamit perhatian sebilangan masyarakat kita termasuklah pelayar-pelayar facebook. Kisahnya membuatkan diri arwah ini terkenal.. Ibubapanya mula dikenali.. Dan beruntung ibubapanya sebab ramai yang memberikan semangat.. Berbanding dengan orang lain yang juga ada kehilangan anak.. Tapi tidak terkenal macam arwah ini.

Apa yang ingin Ratu kongsikan di sini adalah Ratu lihat melalui paparan gambar yang diberikan, ramai sungguh orang yang sembahyangkan jenazah adik FARIS ini.. Ramai yang mendoakan arwah adfik FARIS ini.. Ramai yang turut serta konvoi menghantar jenazah ke tanah perkuburan.. Apatah lagi di tanah perkuburan.. Ya Allah.. Kita sendiri pun tak tahu nanti adakah kita akan dilayan sebegini ke tidak kelak.. Betul Tak.. Ramai ker orang yang akan mendoakan kita nanti kan.. Gambar ni Ratu petik dari rakan facebook. Ini gambar ketika rombongan konvoi menghantar jenazah ke tanah perkuburan.

Ini pula gambaran di tanah kubur di bahagian dalam kawasan perpagar tanah perkuburan. Ada yang tidak dapat masuk, sanggup tunggu di luar. Masa ni pasti air mata membasahi pipi ahli keluarga arwah kan.

Apa yang berlaku ini mengingatkan Ratu pada arwah adik Ratu yang telah meninggal dunia 10 tahun lepas. Masa tu arwah masih lagi menuntut di salah sebuah Institusi Pengajian Tinggi. Semasa arwah adik masih lagi koma di hospital, ramai rakan-rakannya yang hadir. Ratu agak terharu pada ketika itu melihatkan ramai sungguh rakannya sehinggakan sanggup beratur menunggu giliran untuk melawat arwah adik. Rupa-rupanya Ratu difahamkan bahawa pihak pengurusan institusi tersebut membenarkan 1 atau 2 bas milik institusi bertolak membawa para pelajar ke hospital untuk melawat arwah adik Ratu. Mungkin ini adalah atas permintaan rakan-rakan arwah yang ingin melawat arwah. Pada hari pengkebumian arwah adik Ratu, Ratu tengok ramai juga rakan-rakan arwah yang datang melawatnya di rumah dan mendoakan arwah. Ini belum masuk saudara mara dan jiran-jiran yang turut sama. Bila tengok gambar arwah adik Faris, menitiskan air mata Ratu dan terus teringat akan arwah adik Ratu ELMY HAZRUL.

S
elepas pengkembumian arwah adik Ratu, ramai rakan-rakan arwah datang rumah dan kebanyakkan mereka menjadikan Ratu sebagai kakak angkat mereka. Selepas pengajian mereka tamat di institusi tersebut, mereka sanggup datang ke rumah untuk melawat sambil bertanyakan khabar ibubapa Ratu sebelum mereka pulang ke rumah ibubapa masing-masing. Sehingga kini, hubungan Ratu dengan rakan arwah tidak putus. Malah ada antara mereka sanggup datang ke rumah menjemput Ratu dan keluarga untuk menghadiri majlis perkahwinan mereka.

Sesungguhnya apa yang berlaku ini sedikit sebanyak menyedarkan diri kita semua termasuklah Raja Ratu bahawa kehidupan di dunia hanyalah sementara. Ratu sendiri pun telah mengalami kehilangan ahli keluarga Ratu. Dan pastinya, hari yang paling akan menitiskan air mata walaupun telah beberapa bulan pemergian orang tersayang adalah pada malam hari memantai ataupun di pagi Raya di tahun pemergiannya. Hati pasti sayup apabila mendengar takbir Raya. Masa tu lah kita akan teringat bahawa pertama kalinya raya kali ini tidak disambut seperti tahun-tahun yang lepas. Pastinya kita akan terasa raya kali ini seperti tidak lengkap dan terasa kekurangannya kerana kehilangan ahli keluarga yang tersayang. Inilah gambar arwah adik Ratu bersama ahli keluarga Ratu dahulu. Arwah di sebelah kanan sekali.

Ratu masih ingat lagi ketika takbir Raya bergema, Ratu handak mengelak dari menagis di hadapan ibubapa Ratu kerana Ratu tidak mahu mereka sedih atas pemergian arwah adik. Ratu lari ke bilik arwah adik dan Ratu menagis puas-puas. Sesungguhnya air mata pasti akan mengalir tatkala mendengar takbir Raya. Dan pastinya, keluarga arwah adik FARIS pasti akan mengalaminya apabila mendengar takbir Raya nanti. Akhir kata, mari kita bersama-sama mensedekahkan AL-FATIHAH kepada arwah adik FARIS dan arwah adik Ratu ELMY HAZRUL.
AL-FATIHAH..
AL-FATIHAH..
AL-FATIHAH..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267