Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Tuesday, February 28, 2012

Ratu Menerima Tawaran Haji Tahun Ini

Alhamdulillah, Ratu agak terkejut pada mulanya. Tidak tahu bagaimana hendak diceritakan. Ratu sendiri pun tidak menyangka tawaran seperti ini Ratu akan terima tahun ini. Alhamdulillah.. Pada asalnya Ratu menerima surat lebih kurang sekitar awal bulan Februari 2012 dari TABUNG HAJI berkaitan dengan kursus Haji. Kandungan surat itu menyatakan jadual lokasi pilihan untuk kursus Haji yang diadakan beserta dengan tarikhnya yang mana Ratu boleh memilihnya mengikut kesesuaian Ratu. Ratu pun tidak menjangkakan apa- apa. Bagi Ratu mungkin ianya hanya panggilan untuk menuntut ilmu bagi menunaikan Haji. Kalau ilmu apa salahnya kalau kita menghadirinya kan.. Hehe..

Lebih kurang 2 minggu selepas itu, Ratu menerima 1 lagi surat dari TABUNG HAJI yang menyatakan bahawa Ratu terpilih untuk menunaikan Haji pada tahun ini. Ratu agak tergamam seketika. Terduduk sekejap.. Emm.. Betul ker ni. Macam tidak percaya pun ada. Inilah rezeki anak kan. Inilah surat yang Ratu terima.

Ratu pun menunjukkan surat itu kepada Raja. Tapi hasil daripada perbincangan dengan Raja, Ratu terpaksa menolak tawaran haji yang diberikan. Ratu pun sudah berfkir panjang mengenai perkara ini. Hendak tahu kenapa Ratu menolak tawaran Haji yang diberikan ini. Pertama, kerana Puteri Raja Ratu masih kecil lagi.. Belum setahun usianya.. Memandangkan tempoh untuk menunaikan Haji ini mengambil masa sebulan, sudah tentunya agak sukar bagi Puteri kami menyesuaikan diri. Ini kerana Ratu sehingga kini masih lagi memberikan susu badan. Tapi tidak sepenuhnya. Puteri Raja Ratu ni juga diberikan susu tepung S26 Gold. Kedua, dari segi kewangan agak merundum sedikit kedudukan kewangan Raja Ratu. Ini kerana kami baru mengeluarkan sejumlah wang yang agak besar untuk membeli sekangkang kera tanah bulan lepas. Jadi, Raja Ratu memang memerlukan sedikit masa untuk mengukuhkan kembali kedudukan kewangan kami tahun ini. Ratu memang ada membuat budget untuk mengerjakan Haji ini. Tapi budget itu lari sedikit untuk membeli tanah. Pada ketika itu, Ratu tidak sangka pula yang Ratu akan menerima tawaran Haji pada tahun ini. Ketiga, Raja Ratu perlu faham betul-betul mengenai cara menunaikan haji ini. Jadi, Raja Ratu ada membuat perancangan untuk menunaikan umrah terlebih dahulu. Insya Allah. Sebenarnya, Ratu pernah mengerjakan umrah suatu ketika dahulu. Rasanya sekitar tahun 2007 dan pada ketika itu Raja Ratu masih lagi bertunang. Jadi, kalau boleh sebelum Ratu menunaikan Haji.. Insya Allah kalau di izinkan Tuhan.. Ratu berhajat ingin membawa Raja untuk menunaikan umrah terlebih dahulu. Biar Raja dapat mengetahui dan menimba pengalaman dalam mengerjakan umrah. Nanti bila hendak menunaikan Haji nanti tidaklah kekok. Ini kerana di musim umrah, bilangan orang yang mengerjakan umrah tidaklah seramai mereka yang mengerjakan Haji.

Surat beserta borang penolakkan telahpun Ratu isi dan Ratu menetapkan tahun jangkaan yang Ratu rasa membolehkan Raja Ratu untuk mengerjakan Haji adalah 5 tahun lagi. Insya Allah.. Kalau Ratu yang menerima tawaran Haji tu nanti, pastinya Ratu akan menarik Raja untuk ikut bersama nanti. Lagipun, Raja memang telahpun telah berdaftar dengan Tabung Haji untuk mengerjakan haji. Insya Allah..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267