Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Monday, April 16, 2012

Singgah di Taman Bunga & Orkid Kuala Lumpur

Hari ni Ratu & Raja bercuti dan kami membawa Puteri kesayangan kami pergi ke Kuala Lumpur. Raja Ratu juga membawa ibubapa Ratu untuk turut serta menyertai kami ke Kuala Lumpur. Sebenarnya, bersiar-siar di Kuala Lumpur bukanlah tujuan utama Raja Ratu.. Hehe.. Bersiar-siar ni tujuan kedua Raja Ratu setelah misi utama Raja Ratu iaitu urusan perbaharui lesen JKKP, singkatan bagi Jabatan Keselamatan & Kesihatan Pekerja Raja selesai.

Sampai sahaja di Kuala Lumpur di pejabat JKKP tu, Raja Ratu dimaklumkan bahawa pejabat tu telahpun berpindah ke bangunan berhampiran dengan bangunan Tabung Haji . Emm.. Raja Ratu pun diberikan alamat baru & kami pun follow alamat yang diberikan ni. Tiba sahaja di pejabat JKKP yang baru tu, Raja Ratu dimaklumkan bahawa dokumen kami tidak lengkap. Aduh Hai !!! Ini kerana syarat-syarat pembaharuan telah berubah & kini ada penambahan dokumen bagi pembaharuan lesen iaitu laporan perubatan. Emm.. Ini bermakna Raja Ratu perlu datang ke Kuala Lumpur sebanyak 3 kali ler.. Hisssss !!!!! Ni dah datang sekali. Lepas tu, kena datang kali de 2 untuk hantar laporan perubatan & kali ke 3 pula, kena datang untuk ambil lesen yang telah siap diperbaharui tu. 

Emm.. Setelah selesai sahaja urusan di JKKP tu, Raja Ratu mengambil keputusan untuk membawa Puteri kami bersama ibubapa Ratu bersiar-siar di Taman Bunga & Orkid di Kuala Lumpur. Lagipun, ibu Ratu pun suka tanam orkid.. Hehe.. Sampai di Taman Bunga tersebut, ibubapa Ratu teruja mengambil kesempatan menangkap gambar Puteri Raja Ratu di taman tersebut. Sekali SNAPPPPPP !!!!!!! Inilah salah satu daripada gambarnya,


Sempat jugalah masa tu bergambar bersama pelancong dari negara luar.. Hehe.. Ini namanya teruja betul bapa Ratu mengambil gambar di Taman ni. Mana taknya, pemandangan di taman ni pun cantik dengan pelbagai pokok-pokok orkid & bunga raya. Sempat juga ibu Ratu membeli orkid yang ada dijual di sini. Emm..

Ratu tertarik dengan gambar ni.. Tengok ni.. Puteri Raja Ratu menunjukkan PENUMBUKNYA.. haha !!! Terus dia berkata.. SIAPA KACAU AYAH SAYA.. SAYA TUMBUK KANG.. NAMPAK TAK PENUMBUK NIIIIII !!!!!!!!!.. Haha.. Masalahnya sudah boleh bercakap ker Puteri kesayangan kami ni.. Hehe..


Tapi masa tu kecian lak tengok Puteri Raja Ratu ni berpeluh-peluh.. Maklumlah pada ketika tu cuaca agak panas sikit.. Emm, ingatkan nak masuk Taman Burung yang terletak bersebelahan dengan Taman Bunga & Orkid ni. Tapi memandangkan kami semua sudah kepenatan mendukung Puteri Raja Ratu yang semangat ni... Emm.. Kami membatalkan sahaja niat kami untuk masuk Taman Burung.. Dan kami terus berangkat pulang ke rumah.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267