Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Saturday, August 18, 2012

Takbir Di Malam Raya

Hari memantai tahun ini jatuh pada hari Sabtu dan hari Raya Aidilfitri jatuh pada hari Ahad dan hari Isnin. Sebelah pagi hari memantai, Ratu di rumah ibubapa Ratu sibuk siap-siapkan Puteri Raja Ratu. Ratu berikan sarapan.. Mandikannya.. Kemudian ayah Ratu tolong tidurkan Puteri Raja Ratu ni di buaian. Ratu pula sibuk di dapur membantu ibu Ratu dalam penyediaan makanan di hari Raya nanti. Tahun ini, menu seperti biasa lah rendang ayam.. sambal udang.. sayur masak lodeh dan ketupat. Raja pula di hari memantai ni macam biasalah pulang ke rumah keluarganya dan membantu apa yang patut di sana sebagai persediaan Hari Raya Aidilfitri.

Di sebelah malam, Ratu sediakan keperluan untuk orang bertakbir Raya. Ayah Ratu telahpun belikan buah tembikai antara hidangan untuk orang bertakbir selain kurma. Itupun Ratu tak tahu hidangan ringan ni terusik atau tidak. Maklumkah, kadang-kadang mereka ni sudah kepenatan.. Kadang-kadang mereka ni sudah kenyang dengan santapan di rumah sebelum ini.. Ratu dan ibu Ratu juga pernah hidangkan kek dan tembikai pada tahun-tahun sebelum ini. Tapi, hidangan tu tak terusik sangat. Air je habis. Emm..

Inilah kalangan mereka yang hadir. Mereka sampai di rumah ibubapa Ratu lebih kurang pukul 11.00 malam. Korang bayangkan sudah berapa rumah dah diaorang pergi yek.. Hehe..


Akhir kata, Raja Ratu ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI ya.. Moga bergembira di Hari Raya bersama keluarga dan sanak-saudara.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267