Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Friday, October 26, 2012

Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha

Seperti biasa.. Seperti tahun-tahun lepas, hari ini.. Hari memantai sempena menyambut Hari Raya Aidiladha. Ratu dan rakan-rakan sepejabat diberikan pelepasan pulang awal. Hari ini Ratu kerja setengah hari. Raja pula kerja seperti  biasa cuma diberikan pelepasan pulang awal sedikit sekitar pukul 4.30 petang. Raya Adiliadha tahun ini sama seperti tahun-tahun lepas dalam penyediaan makanannya seperti biasa iaitu nasi impit, rendang daging dan sambal ayam.

Pada keesokkan hari seperti biasa Raja Ratu beraya di sebelah pagi di rumah ibubapa Ratu dan kemudian bergerak ke rumah keluarga Raja pula. Rutinnya sama seperti tahun-tahun lepas. Cuma bezanya tahun ini, kemeriahannya bertambah dengan kehadiran Puteri kesayangan Raja Ratu. Ratu juga difahamkan Raja tidak bercuti lama. Ratu ingatkan nak bermalam di rumah mertua memandangkan sudah lama tidak bermalam di sana. Maklumlah, Hari Raya tahun ni jatuh pada hari Jumaat. Jadi Ratu fikirkan bolehlah bermalam dan pulang pada hari Ahad. Raja memang bekerja pada hari Sabtu. Jadi Ratu fikir mungkin Raja mengambil cuti 1 hari pada hari Sabtu. Rupa-rupanya cuti Raja tidak diluluskan kerana cuti Raja sehingga bulan ini telah habis. Jika ingin mengambil cuti boleh diambil pada bulan hadapan. Emm.. Nampak gayanya Raya keesokkan hari , Raja Ratu hanya menghabiskan masa hanya beberapa jam di rumah keluarga Raja.


Di Hari Raya Adiladha tahun ini, Ratu terfikir pula ingin membuat korban. Jikalau ada rezeki tahun hadapan, boleh juga Raja Ratu membuat korban nanti. Ratu difahamkan, seekor lembu boleh diletakkan 7 nama dan Raja Ratu perlu peruntukkan sejumlah wang dalam anggaran RM2,600. Ya ALLAH Ya TUHANKU, minta dipermudahkan dan dimurahkan rezeki untuk tujuan ini pada tahun hadapan. AMIN.. AMIN.. AMIN..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267