Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Monday, March 4, 2013

6 Lagi Anggota Terkorban di Lahad Datu..

Apabila disebutkan sahaja perkataan 'LAHAD DATU' pastinya ramai orang yang terkedu.. sedih.. cemas terutama sekali ahli keluaga anggota yang terlibat dalam serangan di Semporna.. dan tidak kurang juga kita semua ingin mengetahui perkembangannya. Ratu sendiri pun tidak mahu TANAH AIR kita diserang dan diceroboh orang.

Ratu sendiri amat terkejut dengan berita 6 orang lagi anggota polis yang terkorban. Malam tadi ketika Ratu sedang makan di salah sebuah restoren, Ratu terkejut dengan pengumuman berita 6 orang yang dipercayai anggota polis yang terbunuh ketika mereka diserang hendap oleh sekumpulan lelaki bensenjata di perkampungan atas air, Semporna. Serangan ini mempunyai kaitan dengan pengganas Sultan Sulu. Ini menjadikan jumlah mereka yang terkorban setakat ini adalah 8 orang. Tergamam Ratu mendengarnya. Macam manalah keadaan keluarga terbabit bila mendengar berita ini. Memang tidak digambarkan dengan kata-kata.

Kejadian itu tercetus kira-kira pukul 6.30 petang kelmarin ketika 25 orang polis mengadakan pemeriksaan di kampung berkenaan setelah menerima maklumat mengenai kehadiran sekumpulan lelaki bersenjata di situ. Bagaimanapun, sebaik tiba di kampung tersebut, kumpulan bersenjata yang dipercayai daripada kumpulan penceroboh Sulu terbabit menyerang hendap pasukan polis berkenaan dengan melepaskan beberapa tembakan. Ratu difahamkan pihak polis kemudian telah mengerahkan bantuan ke kampung tersebut untuk membantu baki 19 orang anggota polis yang terparngkap di situ. Operasi pasukan bantuan tersebut selama hampir 24 jam yang berakhir pada pukul 6.30 petang semalam dan berjaya menyelamatkan 19 anggota terbabit serta mengeluarkan mayat semua anggota polis serta 6 anggota kumpulan pengganas.

Hari ini barulah Ratu dapat kenalpasti 6 anggota polis yang terkorban itu. Inilah gambarnya,

  

Salam takziah Ratu kepada keluarga arwah anggota polis tersebut. Sama-samalah kita sedekahkan al-fatihah buat anggota polis yang mati sahid ini. AL-FATIHAH..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267