Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Sunday, May 26, 2013

Seminar Yang Amat Bermakna !!!

Peh !!! Ratu memang tidak dapat gambarkan dengan kata-kata betapa seronoknya menuntut ilmu pada hari ini. Peh !!!! Memang terbaik. Syukur sangat pada Yang Maha Esa kerana diberikan kesihatan yang baik dan dipermudahkan urusan Ratu untuk menuntut ilmu pada hari ini. Haha..

Hari ini Ratu menghadiri seminar 'FESBUK POWER' dan 'WANG POWER'. Memang banyak ilmu yang Ratu perolehi di sini. Ratu tidak tahu nak mulakan cerita dari mana. Ok, seminar ini bermula dari lebih kurang pukul 9.30 pagi hingga ke pukul 6.40 petang. Sepatutnya, senminar ini bermula dari pukul 8.00 pagi hingga 6.00 petang. Tapi, diberikan peluang mereka yang datang dari jauh dan mana-mana mereka yang belum tiba lagi di seminar ini. Itu sebab masa bermula lambat sedikit. 

Sekali mula jer seminar kena senaman. Emm, dalam hati ini cakap "kalau senaman bila masa pula nak mula seminar ni ??" Tapi, nasib baik lah guru senaman ini hemsem. Haha.. Guru senaman ker ??? Hehe.. Kalau Raja baca ni, habis lah Ratu. Raja hatiku jangan cemburu ok. Ratu hatimu gurau sahaja. Cewah !!!

Seminar ini dikelolakan oleh Dr Azizan Osman. Siapa yang tidak kenal dengan Dr Azizan Osman, angkat tangan? Emm, nampak gayanya masih ada lagi yang tidak mengenalinya ker? Dr Azizan Osman ini memang terkenal tau. Tapi dalam seminar ini, Ratu tidak dapat menemuinya sebab dia berada di Sabah. Jadi, penceramah yang dijemput dalam seminar ini adalah Bryan Gan, Abang Abu dan Mohd Asri. Keriga-tiga penceramah ini memang Ratu selut lah. Terbaik !!!

Tapi yang sedihnya, Raja pula tidak turut serta dalam seminar. Ini kerana dia terlibat dengan tugas di Petronas Penapisan (Melaka) Sdn. Bhd. Ratu kena la pergi seorang diri. Puteri Raja Ratu terpaksa lah dijaga oleh ibubapa Ratu. Mereka pula ingin pergi ke jemputan majlis perkahwinan. Jadi, Ratu minta ibubapa Ratu ini membawa Puteri Raja Ratu ini.

Ratu sampai sahaja di kawasan seminar tersebut. Ratu daftar dan isi borang. Kemudian, tangan Ratu dilekatkan sesuatu. Hendak tengok? Nah, tengok ini,


Semasa seminar Byran Gan, banyak info yang Ratu terima berkaitan penggunaan facebook. Emm, memang banyak betul ilmu yang Ratu terima. Memang sifu Byran Gan tidak kedekut ilmu. Emm, TERBAIK !!! Yang Ratu tidak tahan ialah semasa kelas Abang Abu. Ratu memang teruja nak jumpa Abang Abu. Bila dah jumpa, Abang Abu di seminarnya memang lah seronok. Sentiasa buat lawak jer !!! Walaupun kurang sedikitlah ilmu yang dikongsikan tapi Ratu teruja mendengar kisah hidupnya sehingga menitis air matanya. Lebih-lebih lagi apabila Abang Abu melihat salah seorang peserta seminarnya ini lumpuh. Lagilah, dia bertambah sedih. Tapi, kisah hidupnya menjadi pembakar semangat kepada Ratu untuk berjaya. Semasa kelas Mohd Asri, Ratu boleh beri gambaran keadaan dalam dewan seminar. Semuanya senyap sahaja. Nak dapat ilmu lah kata kan. Seminar yang sepatutnya tamat pada pukul 6.00 petang dilajakkan sampai hampir mencecah 7.00 malam. Seorang pun tidak berganjak walaupun seminar kalau hendak diikutkan telah tamat. Fikirlah sendiri ilmu yang hendak disampaikan itu berguna ataupun tidak.

Raja hatiku, rugi tak ikut tau. Insya Allah Ratu sudah semestinya akan amalkan ilmu yang telah Ratu kutip hari ini. Insya Allah. Setakat ini, Ratu masih lagi belum dapat menemui Dr Azizan Osman. Tapi, Ratu sudah temui Abang Abu, Byran Gan, En. Mohd Asri, Irfan Khairi dan Dr Nikki Shuhada. Ilmu daripada mereka ini amatlah berguna untuk diri Ratu.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267