Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Monday, July 7, 2014

Sharifah Aini Telah Meninggal Dunia

Pagi ini Ratu amat terkejut apabila mendapat 1 berita sedih mengenai pemergian biduanita negara Datuk Sharifah Aini pagi tadi. Ratu pun mengikuti perkembangan terkini mengenainya di Astro Awani 501. Saluran ini perkembangan mengenai Datuk Sharifah Aini lebih terkini berbanding saluran lain.


Ratu difahamkan Datuk Sharifah Aini baru sahaja dimasukkan ke wad pada bulan Mei lepas dan kini dia dimasukkan semula buat kali ke 2 di Pusat Perubatan Pakar Damansara baru-baru ini akibat kesukaran bernafas. Datuk Sharifah Aini atau panggilan mesranya Kak Pah menghembuskan nafasnya yang terakhir kira-kira 1.26 pagi tadi di usianya 61 tahun 3 hari akibat jangkitan paru-paru. Allahyarham kini meninggalkan seorang anak iaitu Aliff Omar.

Jenazah dibawa ke Masjid At Taqwa Taman Tun Dr Ismail selepas solat subuh. Ratu tengok melalui saluran Astro Awani, ramai rakan-rakan artis yang hadir ke masjid tersebut untuk menziarah dan memberikan penghormatan terakhir sekalligus membuat solat jenazah untuk arwah. Antara artis yang hadir adalah Datuk Siti Nurhaliza, Eizlan Yusof, Datuk Hattan, Nasir Wahab, Datuk Aznil Nawawi, Hail Amer, Norkumalasari, Uji Rashid, Zaiton Sameon dan ramai lagi.

Antara luahan hati rakan-rakan artis mengenai Datuk Sharifah Aini,
Zaiton Sameon menceritakan kisahnya ketika beliau terlibat dalam kemalangan suatu ketika dahulu. Datuk Sahrifah Aini sanggup datang dari jauh dan sering membacakan bacaan yasin ketika Zaiton Sameon koma akibat kemalangan tersebut.

Nasir Wahab menceritakan bahawa Datuk Sharifah Aini menelefon dirinya dan beberapa rakan lagi untuk datang melawatnya sambil memohon ampun maaf kepada rakan-rakan yang hadir melawatnya.

Ratu amat terkedu apabila mendapat tahu solat jenazah secara berjemaah di lakukan selama 3 kali. Dari situ kita sudah dapat bayangkan, betapa ramainya orang datang melawatnya. Salah 1 dari solat jenazah itu diimamkan oleh anaknya sendiri. Jenazah yang dijangkakan dikebumikan selepas solat Zohor, diawalkan sedikit apabila dilihat segala urusan solat jenazah sudah selesai.

Betapa beruntungnya Datuk Sharifah Aini kerana beliau meninggal di bulan Ramadhan, bulan yang mulia ini. Tambahan pula, solat jenazah ke atasnya dilakukan sebanyak 3 kali. Semoga rohnya dicucri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Amin. AL-FATIHAH.

Tatapan dari,
 

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267