Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Thursday, May 7, 2015

Cuti 4 Hari Sempena Hari Buruh

Wow, cuti lama sikit kali ini sempena Hari Buruh kerana Hari Buruh jatuh pada hari Jumaat manakala Hari Wesak pula jatuh pada hari Ahad. Emm.. Cuti umum hari Ahad pindah ke hari Isnin.. Huhu.. 4 hari bercuti.. Emm.. Raja dan Ratu tidak tahu hendak ke mana.. Tiada perancangan..

4 hari cuti ini Ratu rasa seperti hendak berehat kerana selalunya bila hujung minggu Ratu banyak habiskan masa bersama Puteri Raja Ratu di rumah baru Raja Ratu untuk urusan mengemas, pengubahsuaian atau kemasukan barang baru ke dalam rumah kami.

Emm.. Jumaat Ratu habiskan masa di Jaya Jusco untuk membeli barangan elektrik seperti peti ais untuk rumah baru Raja Ratu kerana cuti Hari Buruh ini Jaya Jusco ada buat promosi. Kebetulan peti ais rumah ibubapa Ratu juga telah rosak. Emm, memang kenalah pada masanya. Gabak duitku !!!

Hari Sabtu pula, Ratu banyak habiskan masa menemani Raja dengan urusan kerjanya. Emm.. Tapi hari ini berlaku 1 peristiwa yang menjadikan Ratu teringat sampai ke hari ini. Puteri Raja Ratu terjatuh ke dalam kolam renang di kondominium tempat rakan-rakan sekerja Raja menginap. Hendak dijadikan cerita, Raja ada urusan kerja di kondo ini. Sementara Raja selesaikan urusannya, Ratu bersama-sama Puteri Raja Ratu bekelah di tepi pantai berhampiran dengan kondo ini sambil menjamu selera. Kemudian. Raja mengajak Ratu membawa Puteri Raja Ratu berjalan-jalan di sekitar kolam dalam kawasan kondominium ini. Tiba-tiba, telefon bimbit Ratu berbunyi. Rupa-rupanya ayah Ratu call. Kemudian setelah habis berbual Ratu ingin memasukkan telefon bimbit ke dalam beg tangan Ratu. Tangan Puteri Raja Ratu yang Ratu pegang dari tadi, Ratu lepaskan seketika sambil memintanya memegang baju Ratu kerana Ratu ingin memasukkan telefon bimbit ke dalam beg tangan. Emm.. Puteri Raja Ratu ini seperti burung yang baru lepas dari sangkarnya. Dia pun berlari masuk ke dalam kolam. Ratu pun dengan tidak menanggalkan kasut bergegas masuk ke dalam kolam menyambut Puteri Raja Ratu. Tercungap-cungap Puteri Raja Ratu ini dibuatnya. Terus Ratu memeluknya. Semasa kejadian, Raja tiada bersama kami.

Inilah kondominium nya,


Inilah kolam Puteri Raja Ratu terjatuh itu. Semalaman Ratu tidak dapat melelapkan mata. Terkenang kejadian yang berlaku di hadapan mata. Haishhh !!! Wahai anakku. Lain kali jangan buat macam ini lagi. Selalunya bila Ratu minta dia buat sesuatu dia ikut kata. Kali ini sebaliknya. Nasib baik tidak apa-apa. Tapi selang 2 hari Puteri Raja Ratu ini ada muntah-muntah la. Mungkin dia ada terminum air kolam itu. Tapi Raja Ratu telahpun membawanya ke klinik. Sekarang Puteri Raja Ratu telah kembali pulih seperti sedia kala. Alhamdulillah.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267