Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Wednesday, May 20, 2015

Lima Tips Tona Kulit Tidak Sekata

Kali ini Ratu ingin kongsikan di sini beberapa tip yang Ratu baca dari sebuah majalah. 

Kulit yang berbalam-balam atau tidak sekata membuatkan keyakinan diri kita sebagai wanita berkurangan. Ia sering terjadi akibat pendedahan secara berterusan di bawah cahaya matahari. Pemilihan produk yang tidak tepat juga antara punca yang merosakkan kulit. Jom kita baca beberapa petua ini:-

1. UBI SENGKUANG MENCERAHKAN
Kupas ubi sengkuang, sagat isinya. Jadikan sebagai masker, sapukan pada seluruh wajah dan leher. Biarkan sehingga masker ini kering.

Khasiat yang terkandung di dalam ubi sengkuang membantu menyejukkan kulit di samping menyegarkan dan menjadikan kulit cerah sekata. Ubi sengkuang juga boleh dimakan sebagai snek ringan bersama kuah rojak. Ia dikatakan mampu menyejukkan badan.

2. PUTIH TELUR MELEMBUTKAN KULIT
Ubi telur mempunyai khasiat yang tinggi kepada kesihatan dan membantu merawat pelbagai jenis kulit. Caranya sangat mudah, sapukan putih telur pada seluruh wajah dan leher. Biarkan ia kering. Kemudian bilas dengan air suam. Putih telur membuatkan kulit menjadi lebih lembut dan sekata.

Jika kulit kita mengalami masalah noda hitam pada wajah terutama sekali di bahagian hidung. Rendam kapas muka di dalam mangkuk yang mengandungi putih telur. Kemudian tempek kapas ini pada bahagian yang bermasalah. Biar sehingga kering. Selepas itu tarik kapas secara perlahan-lahan. cara ini dapat membersihkan wajah secara mendalam. Anda akan dapat melihat kotoran yang melekat pada kapas.

3. MASKER TEH HIJAU
Untuk mengekalkan awet muda, ramai wanita di Jepun, Korea dan China mengamalkan teh hijau sebagai minuman harian. Teh hijau ini tinggi kandungan antioksidan dan dapat merawat kulit dari dalam serta menjadikan kulit lebih cerah dan berseri. Secara perlahan-lahan kulit yang berbalam menjadi sekata.

4. RAMUAN AIR KELAPA
Air kelapa antara ramuan yang sangat efektif dalam membantu kita sebagai wanita memiliki kulit wajah yang sihat dan menawan. Basuh wajah dengan air kelapa setiap pagi dan biarkan kering sendiri pada wajah. Kemudian, baru dibilas dengan air bersih. Air kelapa dikatakan dapat mencerahkan kulit, mengatasi wajah kusam, melicinkan kulit dan mengecutkan jerawat.

5. MADU SEGARKAN WAJAH
Wajah yang lesu, kusam dan kulit berbelak menghakis kecantikan wanita. Jika kita yakin dengan keajaiban bahan alami, apa kata kita cuba petua ini.

Sapukan wajah dengan madu secara nipis. Biarkan ia kering. Kemudian bilass wajah dengan air perahan limau nipis atau lemon. Madu dapat membantu melembapkan kulit, menjadikan wajah lebih cerah dan berseri.

Madu juga digunakan untuk membantu wanita memiliki bibir yang merah. Caranya, sapu bibir dengan madu sebelum tidur setiap hari. Sebaik sahaja bangun pagi, bilas dengan air bersih. Bibir akan beransur merah dan semakin menawan.

Semoga tips ini membantu. Selamat mencuba !!!

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267