Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Friday, June 12, 2015

Kursus GST Di Kastam

Beberapa hari lepas, Ratu menerima panggilan telefon dari pihak kastam di pejabat Ratu. Pihak Kastam bertanyakan tentang laporan GST yang perlu dihantar bagi bulan April 2015. Alamak !!!! Ratu belum hantar lagi. Huhu. Tempoh penghantaran laporan  bagi bulan April ini telah tamat. Emm.. pihak kastam memaklumkan bahawa banyak syarikat masih belum lagi menghantar laporan GST. Ratu pula kurang faham mengenai penyediaan laporan GST ini. Jadi, kenalah belajar. Tapi GST ini bagi Ratu memeningkan kepala sahaja. Nak kena tambah kerja kita lagi untuk penyediaan laporan serta kena buka fail baru khusus untuk GST ini. Emm.. kan dah kena tambah kerja. Leceh kan.

Pihak kastam memaklumkan penambahan 2 minggu bagi penghantaran laporan ini. Selang beberapa hari selepas itu, Ratu menerima panggilan lagi dari pihak Kastam mengenai kursus penyediaan laporan GST yang akan dibuat di pejabat Kastam. Kenalah Ratu hadir dalam kursus ini. 


Ramai juga yang hadir dalam kursus ini. Ada yang sampai senaraikan apa yang hendak ditanyakan mengenai GST. Maklumlah GST ini masih baru lagi dilaksanakan. Tapi rasa macam tak seronok pun ada sebab mana-mana syarikat yang berdaftar dengan pihak kastam boleh buat tuntutan jika kita telah membayar lebih daripada apa yang telah kita terima dari pihak pelanggan kita ke atas 6% daripada 'tax invoice' yang dikeluarkan. Bagaimana pula dengan 'end user' ??? Mestilah jawapannya tidak boleh tuntut sejumlah wang dikeluarkan ke atas caj GST ynag dikenakan. Betul tak ??. 

Tapi yang seronok kursus seperti ini ada disediakan makanan. Huhu. Makan je Ratu ni. Hehe..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267