Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Saturday, September 26, 2015

Kejadian Yang Tidak Dingini Berlaku Di Rumah Jiran Ratu

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung setia Teratak Istana Raja Ratu ini. Beberapa hari lepas, semua umat Islam telahpun menyambut Hari Raya Aidiladha. Raja dan Ratu di sini ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Korban kepada semua umat Islam.

Cuma Ratu ingin kongsikan di sini 1 berita sedih yang mana berlaku musibah ke atas keluarga jiran Raja Ratu. Jiran ini tinggal di lorong yang berhampiran dengan rumah Raja Ratu. Rumah jiran kami ini terbakar pada petang hari memantai Hari Raya Aidiladha. Kejadian berlaku lebih kurang pukul 3.00 petang.

Pada hari memantai tersebut, Ratu bekerja setengah hari manakala Raja pula terlibat dengan kerja luar. Dalam perjalanan Ratu pulang ke rumah, Ratu ternampak kepulan asap di lorong berhampiran dengan rumah Raja Ratu. Ratu sangat terkejut. Sampai sahaja di rumah berkenaan, Ratu tengok beberapa orang mula kelam kabut. Mungkin jiran-jiran Ratu baru perasan akan kebakaran rumah tersebut. Ratu difahamkan, pada mulanya mereka ingat ada jiran yang membakar sampah.

Bomba sampai di tempat kejadian kira-kira pukul 4.00 petang. Mereka menggunakan pili bomba di hadapan rumah Raja Ratu. Orang ramai mula membantu mana yang patut untuk mengeluarkan barang rumah. Tapi, tidak banyak yang dapat diselamatkan kerana banyak bahagian dalam rumah 90% sudah terbakar. Tuan rumah pada ketika ini tiada di rumah.

Inilah gambarnya,


Ini pula dalam bilik,


Ini gambaran dari luar rumah,


Ini ketika bomba sampai di tempat kejadian,


2 buah kereta bomba tiba di tempat kejadian,


Jika dilihat dari luar rumah, semua orang akan fikir kebakaran ini tidaklah sebesar mana dan tidak banyak bahagian yang terbakar. Tapi bila tengok di bahagian dalam rumah. Terkedu seketika, sedih kan. Dalam sekelip mata sahaja, bahagian dalam rumah habis terbakar. Raja dan Ratu yang melihat pun memang sedih. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Orang semua tengah sibuk membuat persiapan untuk Hari Raya Korban. Masak juadah untuk raya. Tidak diduga musibah datang menerpa.

Apa-apapun setiap musibah pasti ada hikmahnya. Raja Ratu berharap keluarga terebut tabah dalam menempuh dugaan ini. Yang penting, tiada yang terkorban dalam kebakaran ini. 

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267