Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Friday, September 25, 2015

Selamat Hari Lahir Puteri Raja Ratu

2 hari lepas adalah hari lahir Puteri Raja Ratu yang ke 4 tahun. Tepat pukul 12.00 tengah malam, telefon bimbit Ratu telahpun berbunyi mengingatkan Ratu tentang Hari Lahir Puteri Raja Ratu. Ratu yang tengah sibuk mengemas di dapur pun boleh terlupa saat yang indah ini. Raja pula tengah tidur manakala Puteri Raja Ratu tengah menonton tv. Ratu terdengar telefon berdering terus Ratu terfikir 'reminder' apa pula tengah malam ni. Ingatkan Puteri Raja Ratu yang main telefon tu sampai telefon berbunyi. Bila Ratu membaca 'reminder' itu, Ratu terus melihat kalendar. Terus Ratu memeluk Puteri Raja Ratu dan berbisik di telinganya mengucapkan Selamat Hari Lahir. Ratu mula berfikir apa yang akan Raja dan Ratu lakukan untuk Puteri kesayangan kami ini esok.

Pada keesokkan hari, Ratu mengingatkan Raja tentang Hari Lahir Puteri Raja Ratu. Emm.. Raja ni telefon bimbitnya ada problem sedikit baru-baru ini, Bila dah ok, dia tak setkan reminder bithday anaknya. Emm.. Lupa la tuuu.. Ratu terus mengajak Raja untuk membuat kejutan. Hasil perbincangan, tengah hari tu Ratu terus menempah kek di kedai kek yang berhampiran dengan pejabat Ratu. Pada mulanya Ratu fikir hendak beli kek yang sudah siap sahaja di Jaya Jusco. Tapi memandangkan Ratu sudah berkenan dengan sebiji kek di kedai kek yang berhampiran dengan pejabat Ratu ini, Ratu pun tanpa tunggu lagi terus menempah kek oreo dan minta mereka buat kek sebiji seperti sample kek yang sudah siap itu. Kek sample itu sebenarnya besar sedikit. Ratu tempah kek yang kecil sedikit sebab bukannya ramai pun.

Ratu terus whatsapp design kek yang Ratu tempah itu. Raja juga berkenan. Oklah. Raja Ratu tak rancang nak celebrate besar-besaran memandangkan budget kami terlari banyak kat rumah baru kami yang baru siap dan baru diduduki. Jadi, kami celebrate secara kecil-kecilan dalam family jer janji Puteri Raja Ratu gembira.  Raja pula mencari hadiah untuk Puteri Raja Ratu. Emm, dia pun carilah di Jaya Jusco.

Sebelah petang, Ratu terus mengambil kek yang telah siap ditempah. Ratu menunggu Raja pulang dan kami bersiap-siap ke rumah ibubapa Ratu dan membuat kejutan untuk Puteri Raja Ratu di sana. Tiba di hadapan rumah, Ratu mengeluarkan kek dan memasang lilin atas kek manakala Raja pula menghidupkan api kat lilin. Terus Raja buka pintu rumah dan Ratu pun mulalah menyanyikan lagu selamat hari lahir kepada Puteri Raja Ratu. Puteri Raja Ratu terus menerpa Ratu. Akibatnya, lagu tak habis nyanyi lagi lilin kat kek dah padam ditiup oleh Puteri Raja Ratu. Emm..

Inilah kek nya,


Ini antara gelagat Puteri Raja Ratu,


Emm, tengah makan,


hEHE..


Emm.. Robocar Poli,


Antara yang diterima,


Bukan main suka Puteri Raja Ratu makan kek. Puteri Raja Ratu gembira, Raja dan Ratu pun ikut sama gembira.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267