Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Friday, September 11, 2015

Service Kereta

Kali ini, kedua-dua kenderaan Raja dan Ratu sudah tiba masa untuk tukar minyak hitam. Ratu mula pergi ke bengkel kereta yang berdekatan untuk tanya kos untuk 'service' kedua-dua kenderaan ini. Setelah diketahui kosnya, Ratu terus mengambil kenderaan Raja terlebih dahulu untuk tukar minyak hitam. Kemudian, Ratu hantar ke kedai cuci kenderaan untuk dicuci. Selepas itu, barulah Ratu membawa kenderaan Ratu pula. Raja kebetulan pada ketika ini tengah sibuk untuk projek di Petronas di Sungai Udang, Melaka. Raja menggunakan kenderaan pacuan 4 roda. 

Untuk kenderaan jenama Toyota ini Ratu suka beli minyak hitam jenama Toyota juga. Raja dan Ratu tidak suka jenama lain. sebab biarlah kenderaan ini menggunakan minyak hitam jenamanya kerana minyak hitam yang dikeluarkan memang khusus untuk kenderaan ini. Jadi, kenderaan ini akan terjaga. 

Kebiasaannya, kebanyakkan bengkel kereta kurang menjual minyak hitam jenama Toyota. Mereka lebih suka pelanggan menggunakan minyak hitam yang ada di kedainya. Mulalah cakap minyak hitam ini bagus lah. Tapi bagi Raja Ratu, minyak hitam ini sensitif. Ianya penting untuk pelancaran perjalanan enjin. Berbeza dengan alat ganti. Alat ganti mungkin kita boleh gunakan jenama lain. Walaupun bengkel kedai tetap menyatakan minyak hitam jenamanya bagus. Ratu tetap menggunakan minyak hitam Totota. Ratu terus membeli minyak hitam di kedai yang menjual barangan Toyota. Kemudian barulah Ratu ke bengkel tadi untuk penukaran. Maknanya, Ratu cuma membayar upah penukaran minyak hitam sahaja kat bengkel ini. 

Inilah gelagat si comel kat bengkel kereta,


 Gambar seterusnya,


Selesai sahaja urusan kereta, Ratu pun lega. Senanglah sedikit kalau hendak berjalan jauh sebab kenderaan sudah ditukar minyak hitamnya.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267