Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Wednesday, November 4, 2015

Alhamdulillah.. Majlis Berjalan Lancar

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pengunjung Teratak Istana Raja Ratu. Alhamdulillah, Ratu bersyukur sangat apa yang Raja Ratu rancangkan berjalan dengan lancar. Akhirnya, majlis untuk kenduri Rumah Baru Raja Ratu terlaksana. 

Raja dan Ratu memang merancang hendak buat kenduri rumah baru kami dan tahlil arwah. Tapi Raja pula menambah aktiviti majlis dengan merancang membuat Aqiqah untuk Puteri Raja Ratu. Jadi, majlis sekali jalan.. sekali penat.. tetamu sekali datang untuk 3 aturcara majlis. Hehe..

Raja dan Ratu rancang pada mulanya, ingin buat pada hari sabtu 17 Oktober 2015. Tapi Raja menolak kerana kena ada urusan luar. Jadi kami tunda ke tarikh 24 Oktober 2015. Raja menolak sekali lagi kerana tarikh ini belum gaji lagi. Nanti susah saudara mara yang jauh hendak datang. Jadi, kami tunda ke tarikh 31 Oktober 2015 iaitu pada hari Sabtu. Kalau hendak diikutkan pada tarikh ini Raja memang sibuk sebab Penapisan Petronas Melaka sudah mula 'shutdown'. Kalau ikut jadual Ratu difahamkan sepatutnya 'shut down' pada 15 November 2015. Tapi kali ini jadual shutdown diawalkan pula tarikhnya di saat-saat akhir. Oleh kerana, Ratu pun sudah siap urusan majlis termasuklah makanan, khemah, tahfiz dan anak yatim serta penyewaan bas untuk membawa anak yatim dan pelajar tahfiz datang ke rumah, majlis kena berjalan mengikut tarikh yang telah ditetapkan. 

Aturcara majlis dimulakan dengan kehadiran anak yatim dan pelajar tahfiz pada pukul 11.00 pagi. Mereka mulakan dengan bacaan surah Al-Baqarah untuk rumah baru dan Yassin untuk tahlil. Selepas Zohor barulah mula menjamu selera dan tetamu mula membanjiri rumah baru kami. 

Inilah antara gambar yang sempat diambil,


Gambar kenangan,


Khemah yang dipasang,


Anak yatim dan budak tahfiz mulakan bacaan,


Antara menu kambing yang dihidangkan,


Antara tetamu yang hadir,


Alhamdulillah, ramai tetamu yang hadir. Majlis berakhir pada pukul 10.30 malam. Raja dan Ratu memang sudah kepenatan. Esok adalah sesi Raja dan Ratu mula mengemas. Nasib baik ibubapa Ratu datang membantu mengemas. Kalau tidak terkejar-kejar juga Ratu dibuatnya. Hehe..

Alhamdulillah, terima kasih kepada semua yang hadir. Bersyukur kerana tercapai salah satu lagi matlamat Ratu pada tahun ini. 

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267