Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Monday, November 23, 2015

Khasiat Sesudu Madu

Ratu ingin kongsikan di sini melalui apa yang Ratu baca melalui majalah mengenai madu. Seperti mana yang kita tahu sejak zaman dahulu lagi, madu bukan sahaja dijadikan makanan kesihatan malah ia juga digunakan secara meluas untuk merawat pelbagai masalah kulit dan dipercayai mampu merawat kecantikan dalaman wanita. 

Antara khasiat madu :-

MENYEGARKAN TUBUH DAN WAJAH
Pengambilan secara konsisten mampu memberi tenaga kepada tubuh sekaligus menaikkan seri wajah. Amalkan 1 sudu madu setiap hari ketika perut kosong. Tapi perlu diingatkan !!! Elakkan menggunakan sudu besi sebaliknya gunakan sudu plastik kerana ianya dikatakan dapat mengekalkan khasiat madu. 

MELINDUNGI DAN MELEMBAPKAN KULIT
Kandungan antioksidan dalam madu dapat melindungi kulit daripada jangkitan. Ianyanya juga membantu memulihkan luka dan mengatasi pelbagai masalah seperti bintik-bintik hitam serta jerawat. 

Gunakan madu sebagai masker wajah. Oles madu pada wajah, kemudian biarkan kering. Bersihkan wajah dengan air perahan limau nipis. Lakukan petua ini 2 kali seminggu, kulit wajah akan kelihatan lembap dan kemerahan. 

AWET MUDA
Khasiat dalam madu dikatakan dapat menentang radikal bebas. Ianya bersifat antipenuaan. Minum madu bersama perahan lemon atau madu bersama air suam. Ia bukan sahaja melawas malah membantu membuang toksin dalam tubuh badan.

SEBAGAI PEMBERSIH WAJAH
Madu juga boleh dijadikan sebagai pembersih wajah. Kandungan enzim dalam madu apabila dicampur dengan air menjadi cairan lembut yang dapat membersihkan kotoran dari dalam dan membuatkan kulit wajah lembut dan tegang. Ia adalah pembersih semulajadi yang selamat dan berkesan. 

MENGATASI JERAWAT DAN PARUT
Madu sangat mujarab untuk mengecutkan dan menghilangkan jerawat tanpa meninggalkan parut. Madu merawat kulit dari dalam seterusnya menjadikan kulit lebih sihat dan licin. Ia juga dikatakan dapat menghilangkan parut pada wajah. Sapukan madu pada bahagian yang bermasalah, biarkan sehingga kering. Kemudian, bilas dengan air suam.

MENCERAHKAN KULIT
Untuk mendapatkan kulit tubuh yang halus dan cerah, kita boleh berendam dalam tab yang dicampur dengan madu, susu dan air mawar. Kombinasi ramuan ini mampu meredakan tekanan dan menjadikan kulit gebu. Ia juga merawat tubuh  dengan cara yang lembut.

ATASI BIBIR HITAM
Bagi anda yang mengalami masalah bibir gelap atau hitam, sapukan madu pada bibir setiap malam. Sebaik sahaja bangun tidur, bersihkan bibir dengan air suam. Lakukan secara konsisten sehingga bibir anda menjadi kemerahan. 

Semoga tip ini dapat membantu anda.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267