Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Wednesday, December 9, 2015

Rawat Diri Dengan Sumber Alam Semulajadi

Hendak tahu beberapa tips kesihatan. Di sini Ratu kongsikan melalui ilmu yang Ratu perolehi dari salah sebuah majalah.

HILANGKAN KELEMUMUR
Perahkan air limau purut atau limau nipis di atas kulit kepala. Lumurkan rata-rata dan biarkan beberapa jam. Ingin hasilnya lebih baik, biarkan rambut diperap dengan tuala. Kemudian basuh dengan air suam. Selain itu, petua ini juga dapat membantu mengurangkan pening kepala.


MERAWAT PANAU
Panau memang membuatkan kita rasa kurang selesa kan. Ambil halia dan tumbuk lumat. Kemudian tempelkan pada kawasan panau. Amalkan sehingga panau hilang.

BEBAS DARI JERAWAT
Rebus segengam biji kani di dalam periuk tanah sehingga menggelegak dan pekat. Manjakani atau buah kani ini boleh dibeli di kedai-kedai india. Apabila suam, sapukan pada wajah atau bahagian kulit yang bermasalah jerawat. Tunggu sehingga kering dan cuci dengan bersih. Amalkan setiap hari.

TEGANGKAN KULIT MUKA
Ambil tepung ubi kayu dan mentimun. Timun hendaklah di sagat atau dihancurkan terlebih dahulu. Kemudian campurkan kedua-duanya dengan sedikit air. Kacau hingga rata dan jangan terlalu cair. Pekat lagi bagus. Tampalkan pada muka seperti memakai masker. Biarkan selama 20 minit dan kemudian bilas dengan air bersih.

KULIT CERAH DAN LICIN
Ambil sebiji limau nipis dan dibelah dua. Semasa mandi, gosokkan pada muka dan seluruh badan. Insya Allah, kulit akan licin, cerah dan harum.

NYAH BAU BADAN
Potongkan limau kasturi dan buangkan bijinya. Kemudian makanlah kulit limau kasturi bersama airnya. Amalkan selalu. Boleh juga diamalkan dengan minum air rebusan serai, halia, kulit kayu manis dan lada hitam.

MEMERAHKAN KULIT MUKA
Ambil sebiji buah tomato masak, lecek hingga halus. Kemudian pupurkan di seluruh muka. Biarkan kering selama 20 minit.  Bilas dengan air bersih. Amalkan seminggu 2 hingga 3 kali seminggu. Seluruh kulit muka akan kemerah-merahan, ia juga menjadi licin.

Selamat mencuba !!!

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267