Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Tuesday, May 31, 2016

Burung Gagak Membuat Bising Di Pagar Rumah

Hari ini Ratu agak sibuk sedikit membuat sarapan dan memasak di rumah sebab Raja hari ini akan berangkat ke Singapura atas sebab kerja. Jadi, Ratu sibuk sedikit dengan persiapan menu makanan dan ingin mengemas pakaian Raja pula nanti. 

Tatkala Ratu tengah sibuk memasak, tiba-tiba seekor burung gagak datang bertenggek di pagar rumah Ratu dan membuat bising. Ratu yang pada ketika baru habis masak 1 lauk tergamam seketika dengan kehadiran burung gagak tu. Besar jugak burung tu. Dia membuat bising di atas pagar dapur rumah Raja Ratu. Kebetulan Ratu masak di dapur luar. Jadi, bila burung gagak ni datang, terus Ratu berhenti masak.

Lama jugak burung ni membuat bising. Raja memaklumkan pada Ratu, orang tua-tua cakap kalau gagak ni membuat bising tandanya ada orang yang kita kenal akan meninggal dunia dalam masa terdekat. Allah Hu Akbar. Minta dijauhkan berita yang tidak baik ni dari keluarga Raja Ratu. Ratu terus teringat akan bapa rakan Ratu yang telah dimasukkan ke bospital dan bapa saudara Ratu yang berkemungkinan akan membuat pembedahan nanti. Ratu terus sedekahkan fatihah, mohon mereka ini kembali pulih seperti sediakala.



Bila burung gagak ini terbang jauh, barulah Ratu sambung masak balik sampai siap menu tengah hari hari ini.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267