Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Monday, June 12, 2017

Abang Raja Meninggal Dunia

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung Teratak Istana Raja Ratu. Baru-baru ini Raja dan Ratu dikejutkan dengan pemergian abang kandung Raja bernama Azahar bin Hj Ibrahim. Arwah telah dimasukkan ke Hospital Port Dickson lebih kurang sebulan lalu. 

Arwah mengalami strok 1 badan dan dijangkiti kuman di bahagian otaknya. Baru-baru ini, arwah berada dalam keadaan kritikal di ICU. Raja dan Ratu yang berada di lokasi yang berlainan menerima panggilan telefon dari kakak ipar Ratu dan mereka memaklumkan mengenai keadaan abang ipar Ratu. Raja terus bersiap-siap dan bergegas balik. Ratu hendak ikut tapi Raja kata biar dia pergi dulu sementara Ratu uruskan selesaikan urusan di rumah.

Malam tu, Ratu terus menelefon Raja dan kakak ipar Ratu untuk bertanyakan mengenai keadaan kesihatan abang ipar Ratu. Raja memaklumkan dia akan balik nanti untuk membawa Ratu dan Puteri Raja Ratu ke sana. Kalau difikirkan balik, kan senang kalau Ratu ikut Raja jadi tak perlulah Raja berulang alik. Dah macam Ratu duduk kawasan sana lak nak berulang alik. Tapi tak per lah, nak buat macam mana kan.

Raja pun pulang ke rumah. Sebelum tu, Raja memaklumkan kepada Ratu bahawa keadaan abangnya dah mula sedar sikit. Kemudian baru beberapa jam Raja berada di rumah, Raja telah dikejutkan dengan satu panggilan bahawa abang Raja baru sahaja meninggal dunia. Arwah meninggal lebih kurang pukul 4.00 petang. Raja terus menelefon Ratu dan memaklumkan kepada Ratu. Ratu yang berada di luar sangat terkejut. Rasa rasa galat pun ada kerana tidak dapat melawat semasa di ICU. Tapi benda dah terjadi. Ratu pun terus bergegas balik dan kami pun bertolak pulang ke kampung Raja.

 
Gambar ini semasa di tanah perkuburan,


Moga pemergiannya pada hari Khamis di bulan Ramadhan ini dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin. Marilah kita semua mensedekahkan Al-Fatihah kepada arwah.


Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267