Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Tuesday, December 5, 2017

Cara Untuk Mengawal Kemarahan

Jom kita baca dan amalkan tip ini yang mana ianya mampu mengurangkan kemarahan. Lain orang lain cara mereka mengawal kemarahan mereka. Anda macam mana pula anda mengawal diri ketika marah ?

1. Berjalan-jalan
Sekiranya anda bertegang leher dengan seseorang sehingga menimbulkan kemarahann, adalah lebih baik anda memilih untuk meninggalkan lawan bicara anda untuk mengelakkan pertelingkahan yang lebih buruk. Cara ini juga boleh menghilangkan rasa kusut dalam fikiran anda.

2. Menulis
Ada sesetengah orang melepaskan geram dengan menulis. Mereka akan menulis apa sahaja yang terbuku di hati sehingga perasaan mereka lega. 

3. Berbual
Ajaklah orang yang anda marah itu dengan berbual dan bertanyakan masalah yang dihadapi. Mungkin ini yang boleh membantu anda menyelesaikan masalah.

4. Menjerit
Ramai orang menggunakan cara ini untuk menghilangkan tekanan. Bila sudah menjerit, fikiran menjadi lebih tenang dan rasa marah akan turut hilang perlahan-lahan.


5. Mengira
Ada sesetengah orang menggunakan cara ini untuk mengurangkan kemarahan. Nampak macam pelik dan melucukan. Mereka cuba membuat pengiraan dengan tujuan untuk mengalih perhatian dan tidak membosankan.

6. Tarik Nafas
Apabila marah kadangkala boleh menjuruskan kepada kerosakan barang-barang di sekelilingnya. Apa yang terbaik. Tarik nafas dalam-dalam dan lepaskan. Kalau lepaskan pada barang-barang, maka rosak lah barang-barang tersebut.


Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267