Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Wednesday, August 16, 2017

Aktiviti Puteri Raja Ratu Di Tadikanya

Kali ini Ratu menerima gambar hasil dari aktiviti Puteri Raja Ratu di tadikanya. Waa, seronoknya. Aktiviti kali ini adalah membuat kenderaan secara berkumpulan. Patutlah, cikgunya ada whatsapp mohon bawa kotak tak kira sama ada kotak biskut atau kotak tisu. Puteri Raja Ratu memaklumkan kepada Ratu bahawa dia akan buat kenderaan. Emm.. Ratu pun bekalkan kotak sabun, kotak teh uncang lipton dan kotak ubat gigi.

Tapi bila pulang dari kelasnya, Ratu pun terkejut bila melihat kotak-kotak yang Ratu bekalkan masih lagi dalam beg sekolahnya. Bila Ratu melihat gambar yang dihantar ini oleh gurunya melalui group whatsapp barulah Ratu tahu bahawa gurunya yang membawa atau memilih kotak yang bersesuaian untuk aktiviti membina sebuah kenderaan.

Inilah antara gambar yang diterima,


Erkk.. kenapa tingkap keretapi ni tak banyak. Hasishh..


Ini gambar seterusnya semasa proses penyiapan,


Ini adalah antara hasil kerja berkumpulan,


Wow, cantik dan kreatif hasil kerja masing-masing kan. Alhamdulillah, siapa sangka hasil kerja tangan kanak-kanak sekarang ini semakin keratif. Huhu..

Tatapan dari,

Thursday, August 10, 2017

Cabaran Ekonomi 2018

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua. Baru-baru ini Ratu ada terbaca mengenai artikel dari keratan akhbar mengenai 'Ekonomi Malaysia Yang Dijangkakan Meleset 2018'

Raja dan Ratu ingatkan tahun 2016 dan tahun 2017 inilah yang mencabar. Rupa-rupanya tahun depan dijangkakan ekonomi negara bakal meleset dan lebih mencabar. Dan bahang jangkaan kemelesetan ekonomi itu terkesan pada tahun ini. Kalau Ratu tengok kebanyakkan pengusaha-pengusaha yang telah berkembang perniagaan mereka, mula mengatur strategi mengecilkan skop perniagaan mereka. Ada yang kecilkan cawangan perniagaan mereka. Tidak kurang juga ada yang gulung tikar. Sedih kan. Itu yang Ratu terkejut bila mengetahui rupa-rupanya tahun depan lebih mencabar. Baru-baru ini pun Ratu berkeinginan untuk membeli tudung tapi Ratu terkejut bila tengok kedai tu sudah tutup. Ratu ada menghubungi owner kedai dan beliau mengesahkan penutupan kedai tersebut.

Inilah keratan akhbar tersebut,


Apa tindakan kita tahun ini kawal perbelanjaan kita dan banyakkan membuat simpanan. Ratu juga ada google mengenai jangkaan ini dan Ratu tumpuan Ratu terhadap artikel dari salah seorang pakar ekonomi Malaysia iaitu Prof Hoo Ke Ping. Beliau mempunyai alasan yang tersendiri melalui kajian beliau terhadapa perkembangan ekonomi semasa hari ini.


Menurut beliau anatara punca kemelesetan ekonomi Malaysia adalah,
*  Tahap kenyakinan rakyat untuk berbelanja agak lemah
*  Ramai di kalangan pekerja dari industri minyak dan gas, bank serta elektronik kena berhenti kerja
*  Harga rumah mewah dan sederhana mewah yang kebanyakkannya RM500 ke atas akan jatuh

Jom kita kaji sejarah kemelesetan ekonomi negara kita bermula dari tahun 1960 dari pemerintah dahulu sehingga kini. Dari sejarah ini kita leh fikir rentak ekonomi dari pemerintah dulu sehingga kini.

* 1960 an  ~ Kejatuhan harga getah dunia
* 1967      ~ Kejatuhan nilai Ringgit Malaysia
* 1970 an  ~ Kejatuhan sekali lagi harga getah dunia
* 1980 an  ~ Aliran keluar dana dari pasaran Malaysia dan juga kejatuhan pasarana hartanah Malaysia
* 1990 an  ~ Serangan matawang Malaysia
* 2008       ~ Malaysia hampir-hampir terjerumus ke arah kemelesetan ekonomi tetapi Malaysia berjaya mengatasinya dengan pantas.
* 2018       ~ Kemelesetan ekonomi yang diramalkan akan memberi kesan kepada semua sektor penting di Malaysia

Apa yang Ratu maklumkan ini bukanlah untuk menakut-nakutkan kita semua. Cuma apa yang dijangkakan ini, kita perlu atur strategi yang terbaik sebagai pembeli mahupun peniaga dari sekarang bagi menghadapi tahun 2018 yang tinggal beberapa bulana sahaja lagi.

Tatapan dari,

Monday, August 7, 2017

Law Kana Bainana

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pengunjung Teratak Istana Raja Ratu ini. Kali ini dengan rendah dirinya, Ratu ingin kongsikan 1 video yang menyentuh hati dan sanubari Ratu. Mungkin video ini juga akan menyentuh hati korang semua.

Video ini menambahkan keinginan dan kerinduan Ratu untuk ke tanah suci lagi. Jom kita amati video ini. Moga ianya memberikan manfaat kepada kita semua.  Amin.. Amin.. Amin..

Jom kita hayati,



Law Kana Bainana
===============
Wahai Tuhan kami..
Kami telah lalai dan alpa..
Namun setiap daripada kami mendambakan..

Pada KeampuananMu..
Pada Sifat PemurahMu..
Pada Pembebasan daripada api nerakaMu..
Dan pada syurgaMu bersama Penghulu segala manusia..

Kami memohon padaMu.. ๐Ÿ˜ญ
Kami memohon padaMu.. ๐Ÿ˜ญ
Wahai Tuhanku..

Jauh di lubuh hati kami..
Andai Rasulullah masih ada bersama kami..
Pasti yang jauh dan dekat akan datang padanya..
Mengharapkan kebaikan Rasulullah sebelum ia berakhir..
Pasti yang jauh dan dekat akan datang padanya..

Kerana mendampingmu jiwa menjadi tenang..
Doa akan diperkenankan oleh Allah..
Cahaya Rasulullah tidak pernah sirna..

Wahai Tuhanku..
Makbulkanlah hajat kami untuk bertemu dengannya..
Hidayahmu ibarat alam terbentang luas..
Sebagai kasih sayang Tuhan pemberi hidayah..
Bicaramu bagai sungai yang jernih..
Berdampingan denganmu bagaikan dahan yang segar dan basah..
Ku tebuskan diriku dengan dirimu.

Wahai Rasulullah..
Wahai Muhammad..
Yang memuliakan segala makhluk..
Berada di sisimu jiwa menjadi tenang..
Wahai pembawa rahmat bagi sekalian alam..

Wahai kekasihku..
Wahai Nabi Muhammad..
Wahai penawarku..
Wahai yang sentiasa dipuji..
Kelebihanmu tidak dapat disangsikan lagi..
Maha Agung yang berselawat ke atas Baginda..

Wahai kekasihku..
Wahai Nabi Muhammad..
Wahai penawarku..
Wahai yang sentiasa dipuji..
Kelebihanmu tidak dapat disangsikan lagi..
Maha Agung yang berselawat ke atas Baginda.

Wahai kekasihku..
Wahai Nabi Muhammad..
Wahai penawarku..
Wahai yang sentiasa dipuji..
Kelebihanmu tidak dapat disangsikan lagi.. ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

Tatapan dari,

Friday, August 4, 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua khususnya pengunjung setia Teratak Istana Raja Ratu. Hari ini Ratu hendak kongsikan serba sedikit Tazkirah petikan melalui page Facebook RR Raudah.

Ingatlah wahai sahabatku..
Walau dimana sahaja kita berada..
Hanya dengan mengingati Allah..
Hidup kita akan tenang..


Jangan kita lalai dan leka..
Dan ingatlah..
Apa yang kita miliki hari ini..
Apa yang kita kecapi hari ini..
Semuanya dari Allah..
Pinjaman dari Yang Maha Esa..

Jangan kita lalai dan leka..
Dengan mengejar duniawi sahaja..
Seimbangkan lah langkahmu..
Untuk mencapai kejayaan Dunia dan Akhirat..

Jom kita sama-sama..
Lakukan apa yang DisuruhNya..
Tinggalkan apa yang DilarangNya..
Jom kali ini..
Kita mulakan usaha kita untuk mencapai impian kita..
Dan sentiasa menjaga solat..
Kerana solat itu menjaga hubungan kita dengan Allah..

Inilah tip yang paling mudah..
Kalau kita berjaya seimbangan..
Mengejar impian kejayaan Dunia dan Akhirat..
Insya Allah..
Setiap urusan dan tindakan kita..
Akan jadi lebih mudah setiap masa..


Moga-moga ianya membantu. Marilah sama-sama kita menjaga hubungan kita denganNya seiring dengan tindakan kita yang ingin mengejar kejayaan yang ingin kita kecapi di dunia ini.

Tatapan dari,

Wednesday, August 2, 2017

Waa.. Seronoknya Puteri Raja Ratu Beraya


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua. Kali ini Ratu ingin kongsikan gambar aktiviti Puteri Raja Ratu beraya di tadikanya minggu lepas. 

Puteri Raja Ratu yang sibuk beraya di tadikanya, Raja dan Ratu yang kalut. Huhu.. Pulang sahaja dari tadikanya, terus dia mengingatkan Ratu bahawa dia kena memakai baju raya dan membawa kuih raya ke kelasnya pada keesokkan hari. hEHE..

Bukan main excited lagi, malam tu juga Ratu acukan baju raya pada Puteri Raja Ratu. Ratu ingat nak pakaikan baju raya tahun lepas sahaja sebab baju raya tahun ini agak labuh sedikit. Oklah Ratu terus ambil keputusan pakai baju raya tahun lepas. Keesokkan harinya, Ratu memakaikan Puteri Raja Ratu ini baju raya tahun lepas. Tapi, sekali tengok macam tak sesuai pulak. Ratu lak suruh Puteri Raja Ratu tukar balik dan pakai baju raya tahun ini. Aduhhh... Hehe.. Saja je, sekali pandang, baju raya tahun ni pulak nampak lebih cantik di mata Ratu lak pagi tu. Huhu..

Inilah gambar Puteri Raja Ratu bersama-sama rakan-rakan sekelasnya,





Ini pula gambar kedua,




Kali ini kena pakai baju raya.. bawa kuih raya dan pakai kasut raya.. Huhu.. Tak per, janji Puteri Raja Ratu ni seronok.


Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267