Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Sunday, April 23, 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua khususnya pengunjung setia Teratak Istana Raja Ratu. Hari ini Ratu hendak kongsikan serba sedikit Tazkirah petikan melalui page Facebook RR Raudah.

Ingatlah wahai sahabatku..
Walau dimana sahaja kita berada..
Hanya dengan mengingati Allah..
Hidup kita akan tenang..


Jangan kita lalai dan leka..
Dan ingatlah..
Apa yang kita miliki hari ini..
Apa yang kita kecapi hari ini..
Semuanya dari Allah..
Pinjaman dari Yang Maha Esa..

Jangan kita lalai dan leka..
Dengan mengejar duniawi sahaja..
Seimbangkan lah langkahmu..
Untuk mencapai kejayaan Dunia dan Akhirat..

Jom kita sama-sama..
Lakukan apa yang DisuruhNya..
Tinggalkan apa yang DilarangNya..
Jom kali ini..
Kita mulakan usaha kita untuk mencapai impian kita..
Dan sentiasa menjaga solat..
Kerana solat itu menjaga hubungan kita dengan Allah..

Inilah tip yang paling mudah..
Kalau kita berjaya seimbangan..
Mengejar impian kejayaan Dunia dan Akhirat..
Insya Allah..
Setiap urusan dan tindakan kita..
Akan jadi lebih mudah setiap masa..


Moga-moga ianya membantu. Marilah sama-sama kita menjaga hubungan kita denganNya seiring dengan tindakan kita yang ingin mengejar kejayaan yang ingin kita kecapi di dunia ini.

Tatapan dari,

Tuesday, March 21, 2017

Aktiviti Puteri Raja Ratu Di Tadikanya

Assalamualaikum dan asalam sejahtera kepada semua pengunjung setia Teratak Istana Raja Ratu. Kali ini Ratu hendak kongsikan sedikit aktiviti Puteri Raja Ratu di tadikanya.

Ratu suka tengok gambar aktiviti Puteri Raja Ratu di sekolah. Gambar ini Ratu perolehi melalui group whatsapp. Aktiviti minggu ini adalah bina bangunan. Bila balik sekolah je mulalah Puteri Raja Ratu ini bercerita tentang aktivitinya di sekolah. Kemudian gambar pun Ratu terima melalui group whatsapp.

Inilah antara gambarnya,


Ini gambar kedua,

 
Ini antara gambar rakan-rakannya,


Bukan main gembira lagi Puteri Raja Ratu ini di selahnya. Alhamdulillah. Puteri Raja Ratu selesa dengan kelasnya. Ratu tengok pun perkembangan Puteri Raja Ratu dalam pembelajarannya juga sangat baik. Dah belajar macam-macam termasuk solat dan wuduk. Alhamdulillah.

Tatapan dari,

Thursday, March 2, 2017

Salam Takziah Tan Sri Jins Shamsudin

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung setia teratak istana ini. Semalam kita dikejutkan dengan berita pemergian pelakon lagenda yang dihormati Tan Sri Jins Shamsudin.

Ratu difahamkan usianya kini adalah 81 tahun dan dia meninggal di salah sebuah klinik di Taman Melawati akibat sesak nafas selepas tercekik kuih dikediamannya. Setelah arwah ini meninggal barulah Ratu tahu bahawa nama-nama anaknya bermula dengan Hang iaitu Hang Jebat dan Hang Nadim.


Sepanjang tempoh penglibatan arwah dalam dunia seni banyak jasa dan baktinya. Antara cerita yang masih lagi di ingatan Ratu adalah Bukit Kepong dan Ali Setan. Ratu suka tengok arwah ini begitu aktif sebelum arwah disahkan menghidap penyakit Alzheimer menyebabkan arwah hilang ingatan dan tidak boleh bercakap. Sebelum arwah menghidap penyakit itu, arwah sangat aktif dalam bidang seni dan sangat berdisplin. Dalam usianya sebegitu, arwah sanggup melanjutkan pengajian sehingga menerima Ijazah Kehormat Sarjana Persuratan di Universiti Sains Malaysia. Kesunguhhannya ini mengkagumkan Ratu.

Apa-apaun marilah kita mensedekahkan Al-Fatihah kepada arwah. Moga-moga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin..
Al-Fatihah..

Tatapan dari,

Tuesday, February 28, 2017

Rindu Mekah & Madinah Masih Mendalam

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Walaupun sudah hampir sebulan masa berlalu tatkala bulan lepas Raja Ratu dan keluarga menunaikan umrah, tapi kerinduan pada Raudah dan Kaabah.. Masya Allah tidak dapat terungkap dengan kata-kata. Betapa Ratu rindu dan berharap dapat ke sana lagi bersama-sama keluarga Ratu lagi. Insya Allah. 

Apa yang Ratu buat untuk hilangkan kerinduan ini seketika. Ini yang Ratu ingin kongsikan pada semua.

Ini adalah video secara live di Masjidil Haram,



Ini pula adalah video secara live di Madinah. Ini bukan rakaman ya.



Ratu rindu hendak melihat kaabah..
Ratu rindu saat berada di Raudah..
Ratu rindu mendengar suara imam khususnya Syeikh Juhany ketika solat di Masjidil Haram..
Ratu rindukan suasana kemeriahan semasa bersaie di Masjidil Haram..
Ratu rindukan suasana ketika berada di Mekah dan Madinah.. 

Moga perkongsian ini membantu korang semua.
Mana yang belum pergi, Insya Allah moga perkongsian video ini membantu korang meningkatkan semangat mengumpul wang untuk menunaikan umrah / Haji bersama keluarga.

Mana yang sudah pergi, Insya Allah moga perkongsian video ini membantu korang sedikit sebanyak hilangkan sedikit kerinduan sekaligus mengingatkan kembali detik ketika kita berada di sana kan. eMM..


Tatapan dari,

Friday, February 24, 2017

Pengeposan Acuan Simen

Alhamdulillah.. Perniagaan RR Raudah berjalan dengan baik sehingga hari ini. 

Apa itu Acuan Simen ??? 
Acuan simen ini adalah 1 bentuk design acuan bercorak yang mana ianya digunakan khusus untuk bancuhan simen. Hasil dari penggunaannya simen anda kelihatan lebih unik dan menarik. Designnya nampak lain dari yang lain. Anda boleh menggunakannya dan mencorakkan lantai simen anda mengikut kreativiti anda sendiri.

Apa yang boleh dibentuk menggunakan acuan simen ini ???
Acuan simen ini boleh membantu anda membuat pejalan kaki.. kaki lima keliling rumah mahupun ruang rehat.. lantai untuk porch kereta.. lantai tangga.. lantai di ruang berehat.. dan sebagainya..

Tiada apa yang menggembirakan kami dari RR Raudah apabila melihat pelanggan-pelanggan kami menghantar gambar hasil kerja mereka yang sangat kreatif. 

Inilah design acuan simen tersebut,


Ini antara hasil kreativiti pelanggan-pelanggan RR Raudah dari pelbagai negeri,


Ini adalah hasil kerja En Othman dari Kedah untuk acuan bulat.

Ini pula hasil kerja En Danny dari Melaka,


Ini pula hasil kerja tangan En Syukran dari Perlis,






Kami mengalu-alukan para-para kontraktor untuk memiliki acuan simen RR Raudah ini bagi menambahkan daya kreativiti anda mencantikkan lagi rumah pelanggan anda.

Kami juga mengalu-alukan para-para peminat halaman rumah rumah yang menarik untuk memiliki acuan simen RR Raudah ini dan boleh melakukannya sendiri (DIY) di rumah.


Kami bantu anda merealisasikan impian anda..
Anda puashati, kami senanghati..

Layari ruang facebook kami --> RR Raudah
Untuk melihat lebih banyak hasil kerja daripada pelanggan-pelanggan kami.

Boleh hubungi kami --> 012-6844870 Ely
Boleh


Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267