Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Tuesday, September 28, 2010

Pergi ALAMANDA..

Di bulan syawal.. di hujung minggu.. di dalam bulan September.. di pertengahan bulan.. EHH!!!! Berapa Banyak DI Lahhh.. HEHEHE.. Raja & Ratu singgah sebentar di rumah Ibu Raja. Dalam perjalanan kami mendapat panggilan telefon dari sepupu Raja, katanya ingin berjumpa sebelum dia berangkat ke INDONESIA. Bila dah sampai rumah, nah ambil ko berbual cam 10 tahun tak jumpa.. sedangkan baru Hari Raya Pertama mereka jumpa.. hehe.. Bila Ratu mengajak Raja untuk ke ALAMANDA.. Raja pun 'AJAK-AJAK AYAM' lah dengan sepupunya ni. Rasa-rasa nak letak ker nama dia.. haha. Rasa-Rasa tak perlu kot.. Tapi kalau tak letak MENAGIS LAK KAN.. hUA.. hUA.. hUA.. Tak pun duduk bawah kerusi merajuk.. hehe. Jangan marah haa.. Nama dia SARUL RIZAL. Ok.. dah letak nama dah kan.. Kalau korang nak mengorat dia pun dah tak boleh ok.. Dia dah berkahwin ok. haha..

Ajak punya mengajak terus sepupu Raja ni setuju nak ikut. Apa lagi berangkat lah kami ke ALAMANDA petang tu. Kalau pergi ALAMANDA tak sah kalau tak singgah kawasan Masjid Putrajaya. Terus mengingatkan zaman muda-muda Raja & sepupunya semasa menyiapkan Masjid Putrajaya tu. Tengok pemandangannya yang cantik ni, terus Ratu mengambil gambar Raja dan sepupunya.. haha.. Ok tak mereka berposing.. Control MACHO ok.. Walaupun masing-masing dah berkeluarga.. hehe..Dah sampai ALAMANDA.. Ratu nak tengok hand bag CARLO RINO. Tapi bukan Ratu yang beli, sepupu Raja tu yang beli untuk isterinya. haha. Habis bershopping Raja & Ratu singgah di rumah sepupu Raja ni untuk beraya. Berbual punya berbual.. dah tak ingat nak balik lak Raja ni. Sekali tengok jam dah pukul 1.00 pagi. Tu lah Ratu dah cakap.. mereka ni macam tak jumpa 10 tahun kan. Dah sedar jam menunjukkan pukul 1.00 pagi Raja & Ratu pun beransur pulang walaupun kena meredah hujan.. hehe..


Tatapan dari,

Friday, September 24, 2010

Taman Rama-Rama Kuala Lumpur..

Sepatutnya, bulan Syawal Raja & Ratu pergi beraya. Tapi kami boleh sempat singgah Taman Rama Rama Kuala Lumpur. Raya tahun ini pula jatuh pada hari jumaat 10 September 2010. Hari Isnin pejabat Ratu diistiharkan tutup 1 hari. HOREY !!!! Perlu ker Ratu melompat kegembiraan. Ratu lak mohon cuti 2 hari iaitu hari Selasa & Rabu. Hari Khamis dah cuti 1 Malysia. Jadi Ratu mulakan tugas pada Jumaat 17 September 2010. Haha. Saja hendak menempelkan muka kat pejabat, sedangkan lepas tu Hari Sabtu & Ahad dah cuti. haha. Ops!!! 17 September tu bithday Ratu. hehe. Boleh lak birthday tu pergi kerja, tak mohon cuti lak sedangkan cuti tahunan ada lagi & boleh mohon lagi.. hehe.

Ratu ajak Raja pergi Taman Rama-Rama ni hari raya ke 4. Sekali ajak Raja setuju saja. Macam Ratu jugak yang pantang diajak berjalan. Haha. Masa tu kami di rumah keluarga Raja dan ingin pulang ke rumah ibubapa Ratu. Lepas Ratu membuat 'ajak-ajak ayam' kepada Raja untuk ke Taman Rama-Rama Kuala Lumpur. Terus kami buat perancangan drastik, kami bersiap dan bergerak ke Taman Rama-Rama dulu. Lepas tu kami pulang ke rumah ibubapa Ratu lak. Barang semua dah siap tersusun dalam kereta. Hehe. Rumah bapa sedara kami belum habis beraya lagi. Tapi leh curi-curi pergi jalan-jalan lagi. hehe. Tak per cuti masih ada lagi. Raya pun 1 bulan kan.

Inilah gambar kumpulan serangga di dalam kawasan Taman Rama-Rama
Ini pula gambar yang ke 2 dari kumpulan serangga yang dipamerkan..
Ini pula gambar ke 3 yang dapat kami ambil
Tapi bagi pendapat Raja Ratu, kami lebih suka pergi Taman Rama-Rama di Melaka. Rasanya lebih menarik. Landskapnya pun lebih cantik & banyak binatang yang dikumpulkan. Tapi ini adalah pendapat & pandangan kami sahaja.

Tatapan dari,

Thursday, September 16, 2010

Hanya untuk RENUNGAN..

Ni Ratu dapat dari FACEBOOK.. Lantas terfikir untuk dikongsikan kepada semua...

Dalam sehari ada 24jam..

Setiap manusia ada rutin tersendiri.

Cuma, di dalam kita sibukkan diri dalam urusan seharian dalam dunia yang sementara ni.. pernah tak kita fikir sesaat tentang nasib kita di Akhirat.. negara yang kekal abadi..

Pernah tak kita amik berat benda benda yang kat bawah ni :-

1 ) Berapa kali dalam sehari kita ada rasa takut pada Allah hingga menggeletar tubuh badan kita?

Alim ulamak rah.a serta para sahabat ra berpendapat bahawa, disaat tubuh menggeletar ketakutan kepada ALLAH, itu adalah masa yang terbaik untuk berdoa.. kerana ALLAH akan kabulkan doa .

2) Berapa minit dalam sehari, kita duduk, fikir, perah otak, macammana nak hidupkan Rumah Allah dikawasan kita, 24jam setiap hari? sampai semua lelaki yang akil baligh datang sembahyang jemaah?

Tak semua orang ada duit yang banyak untuk disumbangkan pada tabung masjid.. tapi..
semua orang ALLAH bagi masa yang sama dalam sehari.. iaitu 24jam untuk tunduk.. patuh dan amal perintah ALLAH..
jika takda duit untuk disedekah kepada pembangunan masjid..kita boleh guna masa dan tenaga yang ALLAH anugerahkan kepada kita untuk jumpe orang setiap hari untuk ajak orang kepada rumah ALLAH...
jika orang tu datang ke rumah ALLAH..dan ajak orang lain jugak ke rumah ALLAH untuk hidupkan Rumah ALLAH...maka sudah pasti Rumah ALLAH akan makmur dengan amal solat jemaah serta amal amal masjid yang lain..
dan jika berterusan hingga kiamat..inikan sejenis pelaburan yang kekal untuk akhirat ?

3) Berapa banyakkah dlm sehari, kita cakap, sembang tentang kebesaran ALLAH pada kawan2,ahli keluarga, isteri, anak2 kita? & kita mengajak mereka turut sama memuji Allah? malah kita mengajak mereka bersama sama bercakap tentang kebesaran ALLAH pada kawan kawan diorang ?

Kita boleh cakap yang ringkas ringkas.. sebagai contoh..ALLAH MAha Kuasa, Makhluk tak berkuasa... ALLAH menghidupkan.. ALLAH yang mematikan.. ALLAH berkuasa menjadikan sesuatu itu dari tiada kepada ada... dan dari tiada kepada ada.. ALLAH yang memanaskan api.. ALLAH juga yang berkuasa mutlak untuk menyejukkan api.. seperti kisah Nabi ALLAH Ibrahim dicampak ke dalam api tetapi api itu tak membakar.. Sebaliknya memberikan kedamaian kepada baginda..
Bukan garam yang bagi masin. Bukan gula yang bagi manis. Bukan ubat yang bagi sembuh. Setiap apa di atas muka bumi ni perlukan keizinan ALLAH untuk berfungsi.
Sesungguhnya ALLAH tak memerlukan makhluk sebaliknya makhluk yang mengharapkan pada ALlah..
Cuba fikir kalau Allah tarik nikmat kelazatan bernafas.. makan..tido...?
Jadi.. kita kene sentiasa bercakap tentang kehebatan dan kebesaran ALLAH tiap masa.. tiap waktu...


4) Berapa banyakkah dalam sehari, kita amal sunnah Nabi Saw dalam hidup kita?a Adakah kita ada ajak org lain pun turut sama amalkan sunnah Nabi Saw?

Adakah kita sudah selawat kepada Baginda Nabi saw yang kita cinta hari ni?
Disebut dalam kitab Iman al Termizi, tentang kisah seorang lelaki yang bermimpi berjumpa Nabi saw.. tetapi Nabi saw memaling tubuh dari dia. Lalu lelaki ni pun tanya, kenapa Rasulullah palingkan tubuh dari dia.. lalu BAginda saw memberitahu...l elaki ni tidak cintakan Baginda.. sebab lelaki ini tak pernah selawat pada baginda.. selawat tanda ingat pada BAginda.. lalu lelaki ni terjaga dari tidur.. dan terus selawat 100 kali sehari...
pada suatu malam.. dia bermimpi sekali lagi jumpa Baginda saw.. dan Baginda saw memberitahu.. Baginda saw mensyafaati lelaki tadi...

Akhir kata.. RENUNG-RENUNGKAN.. FIKIR-FIKIRKAN..


Tatapan dari,

Wednesday, September 15, 2010

Memancing.. memancing !!!!

Satu hari di Hari Raya.. Haha.. Hari2 pergi jemputan rumah terbuka.. Seronok memang seronok sebab perut terisi tapi rumah saudara mara terdekat jangan dilupakan. Betul tak !!!.. Nak dijadikan cerita.. satu hari, Ratu beraya di rumah Pak long Ratu, Raja mula menyatakan minatnya untuk memancing. Tak sangka lak Pak Long Ratu suka memancing. Terus diberikan beberapa tips yang diketahuinya untuk dikongsikan bersama Raja. Raja apa lagi.. keinginan untuk terus mencuba tips yang diberikan membuak-buak.. semangat untuk memancing berkobar-kobar..

Malam tu juga Raja ajak Ratu temaninya memancing di satu kolam yang baru pertama kali kami kunjungi. Kolam ni dah lama buka tapi Raja belum pernah mencuba nasib di sini. Ratu lak bila Raja dah ajak menemaninya, Ratu pun bersiap lah.. Kalau Raja tak ajak pun Ratu tetap nak pergi gak menemani Raja. haha..

Raja rancang nak memancing selama 3 jam sahaja. Kami pun bayar lah deposit RM50.00 dahulu. Memancing ni perlukan kesabaran, kerana kalau nasib baik cepat lah dapat ikan. Kalau tak lama gak dapat ikan. Lama gak kami menunggu. Mula-mula tengok umpan dah kena makan sikit tapi tiada reaksi ikan terkena pada mata kail Raja. Tunggu punya tunggu. Raja tengok pancingnya mula menunjukkan tanda-tanda yang positif. Alamak ada ikan dah terkena mata kail. Raja tarik punya tarik, Ratu tengok ikan ni mula meronta melarikan diri di dalam kolam. Sekali bila dapat dibawa ikan ni di tebing kolam. Ratu tengok. peh.. besar gak..
Timbang punya timbang.. beratnya 3 kg. Waa.. lagi bersemangat Raja nak memancing lagi ni sampai 4 jam lebih dah masa dihabiskan di kolam ni. Apa tah lagi kali ke 2 mata kail Raja mula dimakan ikan lagi. Raja jenuh juga menarik pancingnya tatkala ikan tu meronta-ronta melarikan diri di dalam kolam tu. Ratu pun terus memberi kata-kata semangat kepada Raja.. YA !!! MALAYSIA BOLEH.. hUA.. hUA.. hUA.. Tapi inilah yang dikatakan tiada rezeki. Ikan tu berjaya melarikan diri apabila tali pancing tu putus. Emm.. apa leh buat. Tapi rasa seronok juga bila dapat ikan besar ni.

Pastinya jika ada masa terluang lagi, kolam ini akan kami kunjungi untuk kali ke 2. Haha.. Nantikan kehadiran kami nanti.. Hehe..

Tatapan dari,

Thursday, September 9, 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..


KAMI RAJA RATU DAN KELUARGA DARI TERATAK ISTANA RAJA RATU INGIN MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR & BATIN
Jikalau ada terkasar bahasa..
Jikalau ada ketidaksopanan tingkah laku kami..
Mohon kiranya dimaafkan..
Kosong.. kosong ya..

Raya tahun ini Raja Ratu sambut dengan agak meriah. Baju raya semua di tempah.. Kasut serba baru.. Raya kali ini pun banyak Rumah Terbuka.. Boleh dikatakan hari-hari ada.. hehe.. Masa kami pun terus terisi dengan aktiviti Rumah Terbuka.. Perut kami pun terisi juga.. Tapi biar apa pun.. apa yang ingin Raja Ratu nyatakan di sini. Biarpun kita bergembira di Hari Raya.. janganlah lupa pada yang TIADA.. Akhir kata SEMOGA LEBARAN TAHUN INI KITA SAMBUT DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN.. Mari kita bertakbir..

ุงู„ู„ّู‡ُ ุฃูƒุจุฑ ุงู„ู„ّู‡ُ ุฃูƒุจุฑ
Allahu Akbar, Allahu Akbar
Allah is Great, Allah is Great

ุงู„ู„ّู‡ُ ุฃูƒุจุฑ
Allahu Akbar
Allah is Great

ู„ุง ุฅู„َู‡َ ุงู„ุง ุงู„ู„ّู‡
La illaha il Allah
there is no God, but Allah

ุงู„ู„ّู‡ُ ุฃูƒุจุฑ ุงู„ู„ّู‡ُ ุงูƒุจุฑ
Allahu Akbar, Allahu Akbar
Allah is Great, Allah is Great

ูˆ ู„ِู„ّู‡ ุงู„ุญู…ุฏَ
walilahil Hamd
to Him belongs all Praise

ุงู„ู„ّู‡ُ ุฃูƒุจุฑُ ูƒَุจูŠِุฑَุง
Allahu Akbaru Kabeera
Allah is the Greatest

ูˆَุงู„ุญَู…ุฏُ ู„ِู„ّู‡ِ ูƒَุซِูŠุฑุง
wal-Hamdulilahi katheera
And all Praise is due to Him

ูˆَ ุณُุจุญَุงู† ุงู„ู„ّู‡ِ
wa Subhan allahi
And Glory to Allah

ุจُูƒุฑَุฉً ูˆَุฃุตْูŠِู„ุง
bukratan wa aseila
eventide and in the morning

ู„ุง ุฅู„َู‡َ ุงู„ุง ุงู„ู„ّู‡
La illaha il Allah
there is no God, but Allah the Unique

ุตَุฏَู‚َ ูˆَุนุฏَู‡
sadaqa wa'dah
He has fulfilled His Promise

ูˆَู†َุตَุฑَ ุนุจุฏู‡
wa nasara abda
and made Victorious His servant

ูˆุฃุนุฒَ ุฌُู†َุฏู‡
wa a'azza jundahu
and made Mighty His soldiers

ูˆَู‡ุฒู… ุงู„ุฃุญْุฒَุงุจَ ูˆุญْุฏَู‡
wa hazamal-ahzaaba wahdah
and defeated the confederates

ู„ุง ุฅู„َู‡َ ุงู„ุง ุงู„ู„ّู‡
La illaha il Allah
there is no God, But Allah

ูˆَู„ุง ู†َุนุจُุฏ ุงู„ุง ุฃูŠุงู‡
wa laa na'budu illa iyyah
He alone we worship

ู…ُุฎู„ِุตِّูŠู†َ ู„َู‡ُ ุงู„ุฏّูŠِู†َ
mukhlessena lahud-deena
with sincere and exclusive devotion

ูˆَู„ูˆْ ูƒَุฑِู‡َ ุงู„ูƒَุงูِุฑูˆُู†
walaw karehal-Kafeeroon
even though the idolaters hate it

ุงู„ู„ّู‡ู…َ ุตَู„ِّ ุนู„ู‰ ุณูŠْุฏู†َุง ู…ُุญَู…ุฏ
Allahumma salli ala sayyedna Muhammad
O Allah, have Mercy on our Prophet Muhammad

ูˆَุนَู„ู‰ ุขู„ِ ุณูŠْุฏู†َุง ู…ُุญَู…ุฏ
wa ala aalie sayyedna Muhammad
and on the family of our Prophet Muhammad

ูˆَุนَู„ู‰ ุงุตْุญَุงุจِ ุณูŠْุฏู†َุง ู…ُุญَู…ุฏ
wa ala as-haabie sayyedna Muhammad
and on the companions of our Prophet Muhammad

ูˆَุนَู„ู‰ ุฃู†ุตَุงุฑِ ุณูŠْุฏู†َุง ู…ُุญَู…ุฏ
wa ala ansari sayyedna Muhammad
and on the helpers of our Prophet Muhammad

ูˆَุนَู„ู‰ ุฃุฒูˆَุงุฌِ ุณูŠْุฏู†َุง ู…ُุญَู…ุฏ
wa ala azwajie sayyedna Muhammad
and on the wives of our Prophet Muhammad

ูˆَุนَู„ู‰ ุฐُุฑِّูŠَุฉِ ุณูŠْุฏู†َุง ู…ُุญَู…ุฏ
wa ala dhurreyatie sayyedna Muhammad
and on the progeny of our Prophet Muhammad

ูˆَ ุณَู„ّู… ุชَุณْู„ِูŠู…ุงَ ูƒَุซّูŠุฑุง
wa sallim tasleeman katheera
and Bestow upon them much peace.

Layanlah takbir ini dengan penuh kesyahduan.. hehe..

Tatapan dari,

Thursday, September 2, 2010

Rezeki Raya Tahun ini..

BULAN RAMADHAN BULAN YANG MULIA.. Cehhh, pembuka ayat TAK TAHAN. Di saat2 Ramadhan mula meninggalkan kita tahun ini, Ratu ingin berkongsi kegembiraan di hari Raya yang bakal menjelang tiba tidak lama lagi. Inilah yang dinamakan rezeki Raya tahun ini.
YANG PERTAMA, pihak syarikat bersetuju memberi bonus 1 bulan gaji. Jadi, apa lagi.. kita ENJOY!!!

YANG KEDUA,
Ratu dapat beberapa botol air minuman daripada pihak syarikat & kedai yang biasa Ratu beli. Raja pun ada beli air minuman ini di MYDIN. Nasib kami memang baik. Masa tu lak ada promosi kami dapat 1 kotak lebih air minuman dari pelbagai perisa.

YANG KETIGA, duit raya daripada pelanggan kami RM200.00. Selain itu, Ratu juga ada terima saguhati Raya. Alhamdulillah.. rezeki.. rezeki..

YANG KEEMPAT, Ratu menerima sepasang kain ela. Cantik juga coraknya. Kalau nak dibuat baju Raya tahun ni semestinya dah tak sempat. Tapi pastinya Ratu akan gunakannya nanti bila Raya Haji.. BETUL TAK !!!!

Tentang persiapan Raya Ratu & Raja sudah siapkan sebelum Ramadhan lagi. Bukan apa.. takut terkejar-kejar nanti. Tapi kami beli kain ela sahaja sebelum Ramadhan & terus hantar untuk tempahan untuk dibuat Baju Raya mengikut citarasa kami. Dari segi kasut, beg & pakaian raya untuk ibubapa Raja & Ratu.. semuanya telahpun kami sediakan sebelum menjelang Ramadhan lagi. Rasa seronok juga wat persiapan awal... tak lah terkocoh-kocoh nak mengemas rumah.. mengecat rumah.. nak beli itu.. nak beli ini.. BETUL TAK !!!! Akhir kata.. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI dari kami RAJA & RATU. Semoga Ramadhan tahun ini akan bertandang lagi di tahun depan. Amin..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267