Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Tuesday, August 30, 2011

Selamat Hari Raya

Raya tahun ni Raja Ratu sambut dengan penuh kesederhanaan. Asalnya, Raja Ratu merancang ingin memakai baju raya tahun lepas sahaja. Bukan kerana Raja Ratu tidak mendapat bonus raya tapi Raja Ratu lebih menumpukan kepada kos bersalin Ratu nanti serta urusan-urusan lain yang perlu Raja Ratu lakukan untuk mencapai matlamat kami tahun ini. Tapi inilah yang dinamakan rezeki. Kos bersalin Ratu, sudahpun Raja peruntukkan. Urusan-urusan lain telahpun Raja Ratu selesaikan. Di penghujung bulan Ramadhan, Raja menerima bonus Raya sebanyak RM1,000.00. Apa lagi raja kata KITA ENJOY !!!!

Raja terus memberitahu Ratu bahawa bonus yang diterima ini boleh digunakan sepenuhnya untuk baju raya. REZEKI TERPIJAK ni namanya. Alhamdulillah, Raja tanpa melengahkan masa terus membawa Ratu malam tu untuk membeli baju Raya.

Ratu raya tahun ini memakai jubah. Ya lah.. Mana tidaknya.. Ratu sudah berbadan dua kan. Raya tahun ni Ratu sambut tidak secergas biasa. Mana tidaknya. Kandungan Ratu sudah mencecah 8 bulan lebih. Kaki Ratu pun sudah hampir 2 minggu sembab. Tapi Ratu gembira. Gembira kerana Ratu dapat menyambut Raya kali ini dengan Raja dan ahli keluarga. Emm.. Tahun depan pula pastinya Raja Ratu dapat menyambut Raya dengan cahaya mata kami nanti. Insya Allah..
Apa-apapun Raja Ratu ucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI. Raja Ratu harapkan semua pengunjung TERATAK ISTANA ini dapat menyambutnya dengan penuh kegembiraan. Namun, Raja Ratu juga berharap korang tidaklah berbelanja terlalu tinggi untuk menyambut perayaan seperti ini sehingga poket kosong selepas Raya nanti ya.

Tatapan dari,

Monday, August 29, 2011

Alhamdulillah.. Dapat Puasa Penuh Tahun Ini

Hari ini 29 Ogos 2011 merupakan hari memantai dan esok kita semua akan menyambut Hari Raya Aidilfitri. Hari ini Ratu rasa gembira sangat. Gembira ???? Yang pertama, esok Ratu dapat pakai baju raya baru. Hehe.. Kedua, Raja Ratu telah dapat mencapai matlamat atau azam utama Raja Ratu tahun ini. Lebih menggembirakan lagi, Ratu dapat berpuasa penuh tahun ini. Huhu..

Pada mulanya, Ratu ingat dengan keadaan Ratu sebegini Ratu tidak dapat menunaikan ibadat puasa ini sepenuhnya. Kalau bukan di bulan Ramadhan ni, selalunya Ratu sudah berasa lapar bila jam menunjukkan lebih kurang pukul 12.00 tengah hari. Tapi bila di bulan Ramadhan ni, Ratu tidak pula berasa lapar. Syukur Alhamdulillah.. Bohonglah kalau Ratu katakan 1 hari pun Ratu tidak rasa lapar langsung sepanjang bulan Ramdhan ni. Memang Ratu ada rasa lapar. Tapi sayang pula untuk buka puasa. Selagi tidak memudaratkan, baik Ratu teruskan amalan berpuasa. Tapi dengan syarat, Ratu mesti bersahur. Kalau tidak bersahur, sudah tentu Ratu terpaksa juga ponteng puasa. Hehe..

Setiap hari di sebelah malam sebelum tidur.. Sebelum baca niat puasa.. Ratu selalu urut-urut perut.. Belai bayi dalam kandungan.. Berbual dan pujuk agar dapat berpuasa bersama-sama keesokkan hari. Emm.. Berhasil juga akhirnya. Hehe..
Akhir kata, Ratu bersyukur sangat kerana dapat menyempurnakan ibadat puasa sepenuhnya.. Tanpa ponteng-ponteng dan bayi dalam kandungan ini dapat turut sama berpuasa.. Ratu juga bersyukur kerana tidak mengalami tempoh berpantang atau menyusu sepanjang bulan Ramadhan ini seperti rakan Ratu yang lain. Kalau tidak, sudah pasti Ratu tidak dapat berpuasa penuh tahun ni. Syukur Alhamdulillah.. Ratu tidak perlu ganti puasalah tahun ini.

Tatapan dari,

Sunday, August 28, 2011

Seronoknya !!!! Dapat Cuti Pelepasan Raya

Kalau anda rasa gembira tepuk tangan. Pak !!! Pak !!! Haha.. Ratu bukan nak ajak menyanyi ya. Sebenarnya, Ratu rasa gembira kerana Ratu bersama rakan sepejabat Ratu mendapat cuti pelepasan selama 2 hari. Waa !!! Raya sakan la Raja Ratu tahun ni.. Memang Ratu tidak menyangka yang Ratu dapat pelepasan cuti tahun ini.

Tahun-tahun lepas Ratu dapat cuti pelepasan 1 hari selepas Raya. Tapi tidak sangka lak dapat cuti pelepasan 2 hari iaitu pada hari memantai 1 hari sebelum raya dan 1 hari selepas Raya. Tahun ini Hari Raya Aidilfitri jatuh pada hari Selasa 30 Ogos 2011 dan Rabu 31 Ogos 2011 manakala hari Khamis adalah cuti ganti Hari Kebangsaan yang jatuh pada hari Rabu 31 Ogos 2011. Jadi cuti yang Ratu dapat pelepasan adalah pada hari Isnin 29 Ogos sebelum Raya dan pada hari Jumaat 2 September 2011 selepas Raya. Waa !!! Seronoknya. Ratu tidak perlu mohon cuti kerana Ratu dapat cuti Raya selama seminggu. Emm.. jangan jealous ya. Tak sangka lak Raja pun mendapat cuti yang sama. Waa !!! Raya sakan lah tahun ni. Tapi Ratu tidak boleh nak bergerak aktif ke sana ke sini dengan keadaan Ratu sekarang ini. Tapi cuti yang diberi ni sekurang-kurangnya dapatlah Ratu berehat bersama Raja dan keluarga Raja Ratu. Cuti tahunan boleh lah Ratu simpan dan gunakan selepas Raya nanti. Hehe..

Akhir kata, SELAMAT BERCUTI RAYA kepada semua khususnya kepada rakan sepejabat Raja Ratu.

Tatapan dari,

Saturday, August 27, 2011

Rawatan Susulan Kandungan Yang Pertama di Hospital Pantai

Atas ketegasan Raja yang inginkan Ratu bersalin di Hospital Pantai untuk keselesaan, Ratu pun menghubungi pihak hospital untuk mendapatkan keterangan lanjut. Ratu juga mendapatkan khidmat nasihat rakan sepejabat Ratu. Beliau mencadangkan untuk menghubungi doktor Hanisah untuk rawatan susulan kandungan sekaligus menjadi doktor yang akan menyambut cahaya mata pertama Raja Ratu ketika Ratu bersalin nanti. Ratu pun menghubungi pihak hospital dan meletakkan 26 Ogos 2011 sebagai tarikh untuk rawatan susulan yang pertama.

Petang 26 Ogos 2011, Raja membawa Ratu ke Hospital Pantai untuk rawatan tersebut. Pada mulanya, Ratu ditimbang untuk mengetahui berat badan Ratu. Kemudian Ratu menjalani ujian air kencing dan ujian tekanan darah. Akhir sekali, Ratu menjalani rawatan scan untuk mengetahui kesihatan bayi dalam kandungan Ratu. Hasil dari ujian scan tu, Raja Ratu difahamkan berat badan bayi dalam kandungan dianggarkan dalam 2.5 kg ke 2.6 kg. Tapi yang seronoknya, Raja pula pada ketika itu terlalu teruja untuk mengetahui jantina bayi dalam kandungan Ratu ini. Mentang-mentanglah Raja dapat turut sama ketika Ratu menjalani ujian scan tu. Hehe.. Malangnya, doktor tidak dapat mengesan jantina bayi dalam kandungan Ratu ini. Inilah padahnya bila Ratu ajak Raja untuk menjalani ujian scan bagi mengetahui jantina bayi ini ketika kandungan mencecah 4 ke 5 bulan dulu, Raja pula yang tidak mahu. Raja nak biarkan ianya menjadi 1 kejutan bila bayi dalam kandungan ini dilahirkan nanti. Haha.. Bila dah macam ni.. Nak tahu jantina kan dah susah.. Terus tidak dapat dikesan melalui scan. Hehe..

Tapi Raja Ratu rasa seronok pula bila mengetahui bayi dalam kandungan ni aktif.. Nadi jantungnya berdeyut dengan baik.. Beratnya berada dalam keadaan baik dan normal iaitu melebihi 2.5 kg.. Raja Ratu juga dapat melihat melalui scan, tangan dan kaki bayi ni.. Yang penting Ratu dan bayi dalam kandungan ini sihat. Alhamdulillah..

Tatapan dari,

Thursday, August 25, 2011

Hadiri Kursus Peneman ketika bersalin

Hari ini 25 Ogos 2011, bergegas Raja Ratu bersiap-siap untuk menghadiri kursus peneman ketika bersalin ini yang diadakan di hospital kerajaan. Tepat pukul 8.30 pagi, Raja Ratu tiba di Hospital Kerajaan. Memang Ratu ada mengajukan kepada Raja berkaitan KURSUS PENEMAN sebelum ini. Pastinya semua ibu mengandung inginkan suaminya menemaninya ketika bersalin. Begitu jugalah dengan Ratu. Ratu juga mahukan Raja menemani Ratu sebagai tanda sokongan dan semangat. Kursus seperti ini adalah sebagai syarat jika Raja ingin menemani Ratu nanti. Jadi atas persetujuan Raja, Ratu pun berhubung dengan pihak hospital untuk tentukan tarikh yang sesuai bagi membolehkan Raja Ratu menghadirinya.

Dalam kurus ini, Raja Ratu diajar:-
a) Bagaimana untuk mengetahui tanda-tanda hendak bersalin...
b) Apa yang perlu dilakukan oleh suami ketika isteri bersalin..
c) Apa yang berlaku di kamar bersalin nanti..
d) Apa barang yang perlu dibawa ketika hendak bersalin..
e) Bagaimana cara menyusukan bayi nanti..
f) Ditunjukkan juga lokasi kamar bersalin, wad bersalin dan tempat pembayaran..

Inilah antara gambaran kamar bersalin yang akan Ratu lalui nanti. Emm.. rasa gementar pula. Kurus ini tamat lebih kurang pukul 12.00 tengah hari. Selesai sahaja kursus, Raja menyuarakan cadangan supaya Ratu bersalin di Hospital Swasta. Emm.. Ratu terkejut. Macam mana boleh beralih arah lak ni. Ini kerana semasa kursus peneman itu dijalankan, jururawat hospital tu ada memaklumkan kepada semua bahawa bilangan orang yang bersalin di hospital kerajaan semakin meningkat. Ditambah lagi, Raja perhatikan sekitar luar kamar bersalin, ramai kaum ibu yang hendak bersalin duduk menunggu di luar sebelum dimasukkan ke kamar bersalin. Raja risau akan ketidakselesaan Ratu nanti semasa bersalin. Ratu pula teringat akan cadangan rakan sepejabat Ratu yang minta Ratu bersalin di Hospital Pantai. Ratu pun mengajukan cadangan rakan Ratu itu kepada Raja dan Raja terus bersetuju.

Tapi apa-apapun Raja Ratu perlu menghubungi pihak Hospital Pantai dan berurusan dengan doktor yang rakan Ratu cadangkan itu untuk rawatan bersalin. Dalam hati Ratu ni risau juga kerana rawatan mengandung Ratu sudah lakukan di klinik dan hospital kerajaan tapi di saat-saat kandungan Ratu mencecah 8 bulan ini, Ratu berpindah ke hospital swasta. Maklumlah ini adalah kandungan yang pertama dan pastinya Ratu tidak ada pengalaman. Ratu risau juga tentang kos bersalin yang bakal ditanggung sepenuhnya nanti oleh Raja Ratu.

Biarpun besar kemungkinan Ratu akan bersalin di Hospital Pantai, tapi Ratu tidak menyesal menghadiri kursus peneman ini kerana banyak ilmu yang Raja Ratu perolehi dari kursus ini. Ratu pun tidak kisahlah bersalin di hospital kerajaan ataupun swasta. Janji Raja ada bersama Ratu di kamar bersalin.. Janji Ratu dapat melahirkan bayi dalam kandungan Ratu ini dengan selamat dan bayi Raja Ratu ini sihat dan sempurna nanti. ITU YANG PALING UTAMA.

Tatapan dari,

Saturday, August 20, 2011

Terkejut Menerima Hamper Raya

Ratu tidak menyangka bahawa bulan Ramadhan tahun ini, Ratu akan menerima hamper Raya. Memanglah Ratu pernah menerima hamper Raya. Tapi hamper yang diterima itu bukanlah kepunyaan Ratu seorang kerana hamper itu dihantar atas nama syarikat. Haha.. Jadi, Ratu dapatlah merasainya bersama rakan sepejabat yang lain. Tapi Ramadhan kali ini Ratu menerima hamper yang ditujukan kepada Ratu secara peribadi. Hehe..

Pada mulanya, Ratu terfikir kedatangan seorang lelaki di pejabat Ratu itu, membawa hamper yang kebetulan ditempah pejabat Ratu baru-baru ini. Tapi apabila lelaki itu mencari Ratu di pejabat, barulah Ratu tahu bahawa salah 1 daripada 4 hamper yang dibawanya adalah milik Ratu. Hehe.. Terima kasihlah kepada pemberi hamper tu AZMI CATERING SDN. BHD. Terima kasih banyak-banyak. Inilah hampernya yang Ratu terima.
Raja hatiku.. Jangan cemburu ok.. Ratu dapat hamper ni. Hehe.. Ratu balik rumah dan Raja pulang dari kerja, Raja sudah terpandang hamper tu. Raja pun bertanyakan Ratu mengenai hamper tersebut. Bila Raja mengetahui Ratu menerima hamper tu, Raja lah orang yang pertama buka hamper tu serta merasmikan makanan dalam hamper tu. Emm.. Akhir kata,

TERIMA KASIH..
TERIMA KASIH..
TERIMA KASIH RATU UCAPKAN..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267