Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Tuesday, March 21, 2017

Aktiviti Puteri Raja Ratu Di Tadikanya

Assalamualaikum dan asalam sejahtera kepada semua pengunjung setia Teratak Istana Raja Ratu. Kali ini Ratu hendak kongsikan sedikit aktiviti Puteri Raja Ratu di tadikanya.

Ratu suka tengok gambar aktiviti Puteri Raja Ratu di sekolah. Gambar ini Ratu perolehi melalui group whatsapp. Aktiviti minggu ini adalah bina bangunan. Bila balik sekolah je mulalah Puteri Raja Ratu ini bercerita tentang aktivitinya di sekolah. Kemudian gambar pun Ratu terima melalui group whatsapp.

Inilah antara gambarnya,


Ini gambar kedua,

 
Ini antara gambar rakan-rakannya,


Bukan main gembira lagi Puteri Raja Ratu ini di selahnya. Alhamdulillah. Puteri Raja Ratu selesa dengan kelasnya. Ratu tengok pun perkembangan Puteri Raja Ratu dalam pembelajarannya juga sangat baik. Dah belajar macam-macam termasuk solat dan wuduk. Alhamdulillah.

Tatapan dari,

Thursday, March 2, 2017

Salam Takziah Tan Sri Jins Shamsudin

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung setia teratak istana ini. Semalam kita dikejutkan dengan berita pemergian pelakon lagenda yang dihormati Tan Sri Jins Shamsudin.

Ratu difahamkan usianya kini adalah 81 tahun dan dia meninggal di salah sebuah klinik di Taman Melawati akibat sesak nafas selepas tercekik kuih dikediamannya. Setelah arwah ini meninggal barulah Ratu tahu bahawa nama-nama anaknya bermula dengan Hang iaitu Hang Jebat dan Hang Nadim.


Sepanjang tempoh penglibatan arwah dalam dunia seni banyak jasa dan baktinya. Antara cerita yang masih lagi di ingatan Ratu adalah Bukit Kepong dan Ali Setan. Ratu suka tengok arwah ini begitu aktif sebelum arwah disahkan menghidap penyakit Alzheimer menyebabkan arwah hilang ingatan dan tidak boleh bercakap. Sebelum arwah menghidap penyakit itu, arwah sangat aktif dalam bidang seni dan sangat berdisplin. Dalam usianya sebegitu, arwah sanggup melanjutkan pengajian sehingga menerima Ijazah Kehormat Sarjana Persuratan di Universiti Sains Malaysia. Kesunguhhannya ini mengkagumkan Ratu.

Apa-apaun marilah kita mensedekahkan Al-Fatihah kepada arwah. Moga-moga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin..
Al-Fatihah..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267