Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Tuesday, November 29, 2011

Sudah Mula Bertugas

Hari ini 29 November 2011, Ratu mula bertugas. Kalau hendak diikutkan, Ratu sepatutnya mula bertugas pada 21 November 2011. Tapi tidak mahu berpisah dengan puteri kesayangan terpaksa mengambil cuti 3 hari untuk menyesuaikan diri. Haha.. Lagipun, puteri Raja Ratu ni perlu dibawa ke klinik untuk di suntik 2 bulan pada 22 November 2011. Selepas puteri Raja Ratu menerima suntikan 2 bulan tu, ibu Ratu pula yang demam. Emm, terpaksalah Ratu tambah cuti lagi 2 hari. Tak per, baki cuti Ratu tahun ini banyak lagi.

Emm.. lama bercuti. Rasa macam sudah seronok pula bercuti dan menghabiskan masa bersama puteri Raja Ratu. Rasa seperti tidak mahu berenggang pula. Tapi tugas tetap tugas. Emm.. Apa boleh buat. Walaubagaimanapun, cuti Ratu masih ada lagi 4 ke 3 hari lagi yang perlu Ratu habiskan tahun ini.

Asalnya, Ratu risau juga bila nak mulakan tugas selepas sekian lama bercuti ni. Maklumlah, bidang tugas Ratu ni dalam bahagian kewangan. Jadi, bila hujung tahun tu memang la sibuk. Tapi, kini rasa Ratu sudah tidak risau sangat kerana Ratu sudah ada pembantu. Ratu harap sepanjang ketiadaan Ratu di pejabat sebelum ni, pembantu Ratu ni dapat menjalankan tugas dengan baik seperti mana yang telah Ratu ajarkan kepadanya dahulu sebelum Ratu mula cuti bersalin. Emm.. Nanti tidaklah Ratu sibuk berseorangan seperti sebelum ini. Hehe.. Walaupun pembantu Ratu ni masih baru lagi dalam jawatan ini, tapi Ratu yakin dengan kemampuannya. Hehe.. Kepada orang yang berkenaan tu jikalau anda baca ni.. Hehe.. Jangan lupa belanja Ratu ya. Tapi bukan sehari.. Bukan seminggu.. Tapi sebulan ya.. Ingat nak setahun.. Tapi cukup lah sebulan kan.. Hehe..

Di awal minggu Ratu mula bertugas ni, pastinya Ratu mula terbayang-bayang wajah ni semasa Ratu sedang bertugas. Apalah puteri Raja Ratu tengah buat sekarang ni kan. Emm..Inilah gambarnya. Ini gambar Ratu ambil ketika usianya baru selepas beberapa hari Ratu habis berpantang.

Tatapan dari,

Wednesday, November 23, 2011

Puteri Kesayangan Raja Ratu Mencecah 2 Bulan

Pejam celik.. Pejam celik sudah 2 bulan dah usia puteri kesayangan Raja Ratu. Rasa macam sekejap je 2 bulan Ratu bercuti.. Ni dah nak mula bertugas. Emm, pada 22 November 2011, Raja bercuti dan menghabiskan masa bersama Ratu dan puteri kami. Sebelah pagi, Raja Ratu membawa puteri kesayangan kami ke klinik untuk rawatan susulan 2 bulan. Seperti biasa, puteri Raja Ratu ditimbang dan diukur ketinggiannya. Setelah ditimbang, Raja Ratu dapati berat badan puteri kesayangan kami telah naik lagi. Emm, gembira rasanya. Masa lahir berat badannya 3.2 kg.. Selepas 1 bulan berat badannya 4.3 kg.. Kini berat badannya telah naik kepada 5.4 kg.. Hehe.. Memanglah gembira kerana berat badannya melebihi jangkaan pada rekod graf pembesaran seperti dalam BUKU REKOD KANAK-KANAK. Seperti dalam Buku Rekod Kanak-Kanak, Ratu tengok kalau berat badan bayi 3.2 kg semasa lahir, berat badannya selepas 1 bulan dijangkakan 4.2 kg.. Selepas 2 bulan pula 5.2 kg.. Ratu harapkan berat badan puteri Raja Ratu ni akan naik melebihi dari jangkaan dalam buku tu iaitu 5.8 kg apabila usianya mencecah 3 bulan.

Kali ini puteri Raja Ratu diminta berjumpa dengan doktor di klinik itu untuk melihat tahap kesihatan puteri kami. Alhamdulillah, doktor kata puteri Raja Ratu sihat. Kemudian puteri Raja Ratu diberi suntikan 2 bulan. Raja Ratu difahamkan suntikan ini penting untuk mengelakkan pelbagai jenis penyakit ke atas bayi seperti kancing gigi, kanser dan sebagainya. Menangis ??? Memanglah menangis. Budak mana yang tidak menagis kan bila kena suntikan di peha. Emm, bila puteri Raja Ratu menjerit. Terus Ratu memeluknya. Tapi yang penting, puteri Raja Ratu ni sihat dan tidak demam selepas suntikan 2 bulan ini. Sesetengah bayi ada yang demam selepas suntikan ni. Alhamdulillah, Ratu tengok puteri Raja Ratu ni tidak demam, malah puteri kami bertambah cergas dan sihat.

Akhir kata, harapan Raja Ratu semoga puteri Raja Ratu ini bertambah kuat dan sihat. AMIN..

Tatapan dari,

Tuesday, November 15, 2011

Apalah Yang Berlaku Pada Saudara Mara Ratu Ni

Raja Ratu agak terkejut dengan berita yang didengar yang menimpa keluarga saudara mara Ratu. Ada 2 berita yang Ratu hendak kongsikan di sini. Yang PERTAMA, hari tu sepupu Ratu terlibat dalam kemalangan jalanraya. Yang KEDUA, sepupu Ratu yang lain terlibat dalam kemalangan di rumah sendiri.

Ok, Ratu ceritakan kisah yang PERTAMA. Kejadian ini berlaku di Johor Bahru. Pada hari Sabtu ketika sepupu Ratu, Faizal dalam perjalanan pulang dari tempat kerja, Ratu difahamkan motor yang ditunggang oleh Faizal ni dihimpit di bahagian tepi sebuah van. Melihat kepada keadaan fizikal, Faizal ingatkan tiada apa-apa kecederaan yang dialaminya. Tapi bila dia diangkat oleh orang ramai sekitar tempat kejadian, tiba-tiba Faizal menjerit kesakitan. Barulah dia tahu bahawa sebelah kakinya patah. Lantas bergegas dia dikejarkan ke hospital. Tiba di hospital Sultanah Aminah, Faizal ditahan di wad ICU (Unit Rawatan Rapi). Kejadian ini berlaku sebelum Ratu bersalin. Lebih menyedihkan kejadian ini berlaku di saat isterinya sedang sarat mengandung dan mengikut jangkaan doktor isterinya dijangkakan akan bersalin lebih kurang 2 minggu lagi. Ketika Raja Ratu melawatnya, Faizal menangis bila melihat kandungan Ratu kerana teringat akan isteri kesayangannya. Dia sedih kerana kemungkinan besar dia tidak dapat menemani isterinya ketika bersalin. Ratu sangat bersimpati dengan keadaannya pada ketika itu. Inilah orangnya yang bernama Faizal. Maaf ya Faizal.. Ratu ambil gambar ni di facebook. Hehe..

Kisah yang KEDUA pula, baru-baru ini salah seorang sepupu Ratu mengalami kemalangan di rumah. Kejadian itu berlaku pada tengah hari ketika ibu sedara Ratu mengambilnya pulang dari sekolah. Tanpa disedari.. Tanpa diduga.. Tanpa disengajakan.. Sepupu Ratu dilanggar oleh ibunya sendiri. Ayahnya yang melihat kejadian itu di hadapan mata terus menutup mukanya. Sedar-sedar supupu Ratu sudah berada di tayar kereta Avanza. Ibunya menangis tidak berhenti. Lantas, sepupu Ratu bergegas di hantar ke hospital. Doktor agak terkejut bila mendapati bahawa sepupu Ratu yang masih kecil itu tidak mengalami sebarang kecederaan. Cuma luka-luka kecil sahaja di mukanya.

Begitulah keadaan yang berlaku kepada sepupu-sepupu Ratu. Apa-apapun dalam situasi kes pertama, sepupu Ratu tu kini berada dalam kedaan stabil dan kini berehat di rumah. Kakinya yang patah itu telahpun dimasukkan besi dan isterinya telah selamat melahirkan cahaya mata perempuan. Dalam situasi kes yang kedua, sepupu Ratu tu kini nampaknya semakin sihat. Walaupun pada mulanya, dia dan ibunya mengalami trauma. Tapi Ratu bangga dengan ibunya kerana ibunya kuat semangat dan kini dapat memandu kenderaan ke mana sahaja. Yang penting bagi Ratu kedua-duanya selamat. Alhamdulillah..

Tatapan dari,

Thursday, November 10, 2011

Rakan Ratu Akhirnya Selamat Bersalin Di Hospital Kerajaan

Raja Ratu agak terjut apabila mendengar berita ini. Rakan Ratu yang dimaksudkan ini adalah rakan sepejabat Ratu, Firdaus. Kalau korang mengikuti perkembangan Raja Ratu di TERATAK ISTANA RAJA RATU ini, sebenarnya Firdaus ni lah yang menasihatkan Ratu supaya bersalin di hospital swasta iaitu Hospital Pantai. Pada ketika itu, Ratu difahamkan bahawa dia juga akan membawa isterinya bersalin di Hospital Pantai. Isterinya dijangkakan bersalin sebulan dari tarikh jangkaan Ratu bersalin. Ratu pula pada ketika itu risau akan kos bersalin di Hospital Pantai. Tapi atas sokongan Raja, doa keluarga dan semua, Ratu akhirnya selamat bersalin secara normal di hospital tersebut.

Firdaus ini jugalah yang mencadangkan kepada Ratu untuk mengambil Dr Hanisah sebagai doktor yang akan menyambut cahaya mata Raja Ratu. Raja Ratu berterima kasih lah kepada beliau kerana Ratu berasa sungguh selesa bersalin di Hospital Pantai ni. Layanannya juga amat baik. Rasa seperti hendak berpantang sepenuhnya di hospital tu.. Haha..

Tapi Raja Ratu terkejut bila mendapat tahu di saat-saat akhir beberapa hari sebelum isterinya bersalin, dia dan isterinya telah membuat keputusan untuk bersalin di Hospital Kerajaan di Perak. Berita ini memang amat mengejutkan Raja Ratu. Siapa yang tidak terkejut. Dialah orangnya yang mahu isterinya bersalin di hospital swasta.. Dialah orangnya yang menasihati Ratu untuk turut sama bersalin di Hospital Pantai sehinggalah selamat bersalin kini. Tapi akhirnya, isterinya selamat bersalin di Hospital kerajaan.

Apapun, yang penting bagi Raja Ratu isterinya telah selamat melahirkan cahaya mata mereka yang pertama baru-baru ini. Yang seronoknya, cahaya mata mereka adalah perempuan dan berat bayinya adalah 3.2 kg. Eh !!! samalah beratnya dengan puteri Raja Ratu semasa dilahirkan. Waa !!! puteri Raja Ratu sudah ada rakan baru kini. Hehe..

Tatapan dati,

Sunday, November 6, 2011

Selamat Hari Raya Haji

Tahun ini Raja Ratu sambut dengan agak ringkas tapi tapi dalam hati penuh kegembiraan. Gembira ??? Emm.. Bagi Raja Ratu tahun ini Raya Haji disambut lebih gembira berbandung tahun lepas kerana :-

a) Tahun ini Raja Ratu dapat sambut bersama kedua ibubapa Ratu berbanding tahun lepas yang pada ketika ini sedang menunaikan Haji.

b) Raya Haji kali ini disambut pada hari betul-betul hari KEBEBASAN dari kepompong berpantang. Ini kerana semalam adalah hari memantai sekaligus merupakan hari terakhir Ratu berpantang.

c) Raya tahun ini Ratu dapat rasa semua makanan di musim perayaan, baik di Raya Aidilfitri mahupun Raya Aidiladha. Makanan yang Ratu maksudkan ini ialah rendang.. ketupat.. lemang.. Syukur Alhamdulillah.. Kalau la Ratu bersalin mengikut jangkaan doktor iaitu pada 30 September 2011 mesti Ratu masih lagi berpantang Raya Haji kali ini. Hehe..

d) Raya Haji tahun ini buat pertama kalinya Ratu sambut bertiga. Selalunya Ratu sambut berdua sahaja bersama Raja. Tapi Raya Haji tahun ini secara rasminya Ratu sambut bertiga ditambah lagi Ratu secara rasminya bebas bepantang. Lagilah seronok.

Akhir kata, SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA kepada semua. Semoga Raya Haji kali ini semua pengunjung Teratak Istana ini dapat menyambutnya dengan penuh keriangan dan keceriaan. AMIN..

Tatapan dari,

Saturday, November 5, 2011

Yahoo !!! Sudah Habis Pantang

Hari ini 5 November 2011 merupakan hari memantai untuk menyambut Hari Raya Haji pada keesokkan harinya. Sekaligus, merupakan hari terakhir Ratu berpantang. Tiba-tiba sahaja Ratu seperti nak berpuisi pula untuk esok. Tajuk puisi Ratu kali ini ialah MERDEKA !!! Ok tak. Emm, rasa macam pendek sangat la pula tajuk dia. Emm, ok kita tukar. Tajuk puisi Ratu ialah BAHAGIANYA HABIS BERPANTANG. Ok tak.. Emm, kira ok lah tu..

Inilah puisinya,
LIHATLAH DUNIA..
KUTERBANG BEBAS KE AWAN..
DAPAT MELIHAT DERUAN OMBAK..
DAPAT MENDENGAR KICAUAN BURUNG..
ALANGKAH BAHAGIANYA..
HARI INI AKU BEBAS..
INGIN KULAUNGKAN..
MERDEKA !!!
MERDEKA !!!
MERDEKA !!!
HARI INI AKU BEBAS !!!
BEBAS DARI KEPOMPONG ISTILAH BERPANTANG..
YES !!! YES !!! YES !!!
AKHIR KATA..
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA HAJI.. Hehe

Ok tak puisi Ratu. Ni kira puisi ke.. atau luahan perasaan ni.. Hehe.. Ratu nak lakukan sesuatu untuk kongsikan kegembiraan Ratu ni. APA YANG RATU BUAT ??? Ratu taip puisi ni menggunakan telefon bmbit Ratu dan Ratu hantar ke beberapa orang yang menjadi pilihan Ratu. Hehe.. Ni namanya tak ada kerja ni. WHATEVER.. Janji Ratu kini sudah boleh makan apa sahaja. Boleh bersiar ke mana sahaja.. Haha.. Tapi memang terus terang Ratu katakan bahawa Ratu memang tidak seronok melalui tempoh berpantang ni. MEMANG TIDAK SERONOK !!! Hendak buat kerja itu tidak boleh.. Hendak buat kerja ini pun tidak boleh.. Nak tolong pun ada kerja-kerja yang tidak boleh buat.. Rasa tidak selesa pula hari-hari ibu Ratu buatkan untuk Ratu.. Nak makan pun terbatas.. Nak memandu pun tak boleh.. Bukan Ratu hendak bersiar, tapi bila tiba 1 situasi yang memerlukan bantuan Ratu untuk memandu.. Ratu rasa rimas bila Ratu tidak boleh melakukan.. Emm..

Apa apapun Ratu ucapkan SELAMAT TINGGAL TEMPOH BERPANTANGKU untuk bayi Raja Ratu yang pertama dan SELAMAT DATANG KEHIDUPAN NORMALKU.. Sesungguhnya aku BEBAS kini..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267