Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Sunday, October 31, 2010

8 Sebab kenapa doa kita tidak dimakbulkan..

Lama sudah Raja & Ratu tidak bersiaran di laman kami ni. Hari-hari kami singgah teratak istana ni tapi kesibukan datang berkunjung, terus menyebabkan tak cukup kaki tangan kami hendak uruskan semua tugas. Hehe.. EMM, ADAKAH INI NAMANYA MENCARAI ALASAN UNTUK TAK UPDATE TERATAK INI.. KWANG !!! KWANG !!! KWANG !!! TAPI BETUL BEB.. WA TAK TIPU.. WA BUSY BEB !!! HEHE..

Hari ini Ratu singgah teratak ini lagi lalu mengemaskan sedikit habuk2 yang bersarang dalam 'TERATAK ISTANA RAJA & RATU' ini. Dan kali ini kami hendak berkongsi dengan korang semua berkaitan 1 topik yang agak menarik. Emm, lama juga Raja & Ratu tak bermotivasi. Korang baca tajuk pun dah nampak menarik kan. Inilah yang Ratu hendak kongsikan.

Kata Ibrahim Bin Adham : Doa kamu tertolak kerana hati kamu mati. Hati kamu mati kerana 8 sebab iaitu :

1. Kamu mengetahui hak-hak Allah tetapi kamu tidak menunaikannya.
2. Kamu selalu membaca Al-Quran tetapi tidak mengamalkan isi kandungannya.
3. Kamu mengaku mencintai Rasulullah tetapi kamu tidak mengikuti sunnahnya.
4. Kamu mengatakan takut kepada kematian tetapi kamu tidak bersedia untuk menghadapinya.
5. Allah s.w.t memberitau bahawa syaitan itu musuh kamu yang nyata tetapi kamu bersahabat dengannya.
6. Kamu mengaku takut dimasukkan ke dalam neraka tetapi kamu masih melakukan sesuatu yang menyebabkan kamu dicampak ke dalamnya.
7. Kamu mengaku kamu suka masuk ke dalam syurga tetapi kamu tidak pernah berusaha membuat amal-amal kebaikan supaya kamu dimasukkan ke dalamnya.
8. Setiap hari kamu berusaha menutup aib kamu tetapi dalam masa yang sama kamu tidak bosan-bosan membuka aib orang lain.

"Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka Dia Menyayangimu,
Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA ingin MengujiMu,
Bila DIA tidak Makbulkan Doamu, Maka DIA Merancang Sesuatu yang lebih baik untukmu."

Marilah kita RENUNG-RENUNGKAN & FIKIR-FIKIRKAN..

Tatapan dari,

Wednesday, October 20, 2010

Keberangkatan Ibubapa Ratu ke Tanah Suci..

Tanggal 16 Oktober 2010 bersamaan dengan hari Sabtu, Raja Ratu bersiap-siap untuk menghantar ibubapa Ratu ke Kelana Jaya. Jauh di sudut hati Ratu, rasa sedih pasti mula terasa. Sebulan lebih pasti Ratu akan merindui mereka biar pun Ratu akan kerap menghubungi mereka. Pada tarikh ini, Raja outstation pulak di Johor Bharu. Pagi Sabtu tu baru sampai dari Johor Bahru. Mengikut perancangan, Raja Ratu akan menghantar ibubapa Ratu pada pukul 3.00 petang. Tapi imam yang datang untuk mengazankan ibubapa Ratu minta bertolak awal sedikit. Jadi kami pun bertolak lah pada pukul 2.00 petang. Disebabkan awal kami berangkat, sudah pasti ada jiran-jiran yang tidak dapat bersalaman dengan ibubapa Ratu sebelum kami berangkat.

Ibubapa Ratu akan daftar masuk di Kelana Jaya pada pukul 9.30 malam. Kemudian kira-kira pukul 10.00 malam berangkat ke KLIA. Pada pukul 1.30 pagi pula berngkat ke Madinah. Inilah gambar yang sempat diambil sebelum ibubapa Ratu daftar masuk.
Peh, sebak di hati Raja Ratu ketika kami berpelukan sebelum ibubapa Ratu daftar masuk.

Semoga mereka selamat mengerjakan ibadat Haji..
Semoga mereka dapat melakukan yang tebaik sepanjang mengerjakan ibadat tersebut..
Semoga mereka mendapat Haji yang mabrur..
Semoga mereka selamat pulang ke Tanah Air..
Amin.. Amin.. Amin..


Tatapan dari,

Friday, October 15, 2010

Al-Fatihah untuk mereka yang terlibat 10.10.10 ..

Tarikh 10 Oktober 2010... Membawa detik suka & duka.. Ada apa dengan tarikh 10.10.10? Bagi mereka yang ingin meletakkan tarikh ini sebagai tarikh istimewa dalam hidup mereka, mereka akan mengambil tarikh ini untuk melangsungkan perkahwinan mereka.. majlis pertunangan.. merisik dan sebagainya. Semuanya kerana tarikh 10.10.10. Betul tak?

Tapi tidak kurang juga tarikh 10.10.10 membawa kisah duka.. sedih.. meninggalkan detik hitam dalam kehidupan mereka yang terlibat. Inilah yang dikatakan takdir. Betul tak? Mungkin agak terlambat untuk Ratu paparkan kisah ini kerana kesibukan Ratu sejak kebelakangan ini. Tapi apa yang Ratu ingin sampaikan di sini..

Raja & Ratu ingin mengucapkan takziah kepada mereka yang terlibat..
Mengajak sama-samalah kita mensedekahkan al-fatihah kepada mereka yang terlibat..
sambil memberi kesedaran kepada kita semua ketika memandu..
supaya beringat kepada mereka YANG TERSAYANG..

Apa yang Ratu maksudkan di sini ialah kemalangan ngeri yang berlaku pada tarikh ini di km 223 lebuh raya UTARA SELATAN BERDEKATAN DENGAN PLAZA TOL SIMPANG EMPAT. Bagi mereka yang kehilangan anak, tunang, kakak, abang, suami, isteri, adik.. Tentu akan terasa kesedihannya bila mengenangkan apa yang berlaku labih-lebih lagi bila menyambut Hari Raya Korban yang akan disambut tidak lama lagi.

Inilah gambaran kemalangan tersebut. Bas yang terlibat ialah bas Delima. Ratu memberanikan diri melihat rakaman di facebook mengenai kejadian tersebut. Sungguh sedih.
Kemalangan ini melibatkan 2 buah bas, 1 van, 2 buah kereta. Ini pula gambaran plan ketika kejadian berlaku. Bas Delima ini dari Melaka menuju Kuala Lumpur.
Kemalangan ini menyebabkan lalulintas di lebuh raya tersebut terlalu sesak. Ratu mendapat tahu kemalangan ini pada sekitar pukul 7 lebih. Cam ner Ratu dapat tahu. Ceritanya begini.. CEWAH !!! Keluarga Ratu ada membuat kenduri sempena ibubapa Ratu ingin menunaikan Haji tahun ini. Keluarga Raja ingin datang ke rumah berjumpa ibubapa Ratu. Mereka pun ikutlah lebuh raya. Tiba-tiba.. jen.. jen.. jen.. lalulintas sangat sesak. Ingatkan kesesakan itu seketika sahaja. Rupa-rupanya lama. Masa tu lah kami dapat tahu ada kemalangan yang teruk di lebuhraya tersebut menyebabkan semua kenderaan tidak boleh lalu jalan tersebut.

Masa itu Raja Ratu & keluarga Ratu tidak tahu kemalangan apa yang berlaku di lebuh raya tersebut. Keluarga Raja terkandas dari pukul 7 lebih hingga lebih kurang pukul 11.00 malam. Kesesakan tersebut menyebabkan keluarga Raja terpaksa berpatah balik & tidak dapat lah datang ke rumah ibubapa Ratu. Raja Ratu & ibubapa Ratu dapat mengetahui lebih lanjut mengenai kemalangan tersebut melaui berita pukul 11.00 & 12.00 malam.

Mengikut rekod polis, pemandu bas Delima itu mempunyai rekod yang bersih. Ini termasuklah syarikat Delima tersebut. Inilah takdir. Dah tertulis kemalangan akan berlaku di situ. Ada yang mengatakan bas tu laju. Ada yang mengatakan ada 2 buah kereta berlumba memotong bas tersebut, mungkin menyebabkan bas itu tidak dapat mengawal kenderaan tersebut. Entahlah. Ratu pun tak tahu yang mana satu yang betul. Apa pun, Raja & Ratu doakan roh mereka yang terlibat ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.. Amin.. Al-Fatihah..

Tatapan dari,

Monday, October 11, 2010

Sekitar kenduri 10 Oktober 2010

Oleh kerana ibubapa Ratu akan berangkat ke Tanah Suci untuk mengerjakan ibadat Haji, maka keputusan telah sebulat suara untuk mengadakan kenduri pada 10 Oktober 2010.. KENAPA 10 OKTOBER 2010? Sebab tarikh ni bertuah.. emm, 10.10.10.. KENAPA 10 OKTOBER 2010? Sebab ni sahaja tarikh yang sesuai, seminggu lepas tu dah nak berangkat. Tapi ramai yang membuat keputusan untuk memilih tarikh ini untuk membuat majlis keramaian termasuklah majlis perkahwinan. ANGKASAWAN NEGARA pun mengambil tarikh ini sebagai detik bersejarah mereka melangsungkan perkahwinan & menamatkan zaman bujang mereka. Mungkin ramai juga yang melangsungkan perkahwinan pada tarikh ini.

Kami pula membuat kenduri bukan berdasarkan tarikh.. atau ingin mengejar 'GLAMOR' 10.10.10. Tarikh ini cuma kebetulan sahaja. Kenduri ini perlu diadakan pada tarikh itu kerana tarikh ibubapa Ratu yang akan berangkat ke Tanah Suci tu semakin hampir iaitu 16 Oktober 2010. Kenduri diadakan selepas Asar. Mengikut perancangan kenduri tersebut, kami ingin mengadakan sekali tahlil untuk ahli keluarga kami yang telah meninggal dunia termasuklah arwah adik Ratu & arwah bapa Raja.

Tarikh ini pun sesuai untuk sanak saudara yang ingin bertandang di rumah ibubapa Ratu ni. Inilah gambaran kenduri tersebut.
Untuk keselesaan tetamu menjamu selera kami memasang 1 khemah.
Ratu bersyukur kerana kenduri tersebut berjalan lancar. Terima kasihlah pada jiran-jiran Ratu yang sudi meringankan tulang membantu dari awal kenduri tersebut sehingga habis. Terima kasih banyak-banyak. Dan tak lupa juga kepada bapa sedara Ratu dan isterinya BUSU SAMAD & BUSU ANI yang banyak membantu. Peh, ada tak macam ucapan ketika terima AUGERAH. hUA.. hUA.. hUA.. Terima kasih juga kepada mereka atas derma/sumbangan yang diberikan kepada ibubapa Ratu sepanjang kenduri tersebut. Terima kasih lah kepada semua. Sudah habis kenduri ini, penatnya mula lah terasa. Tapi tak per. Janji kenduri tersebut berjalan lancar.

Tatapan dari,

Sunday, October 10, 2010

Ibu bapa Ratu Mendapat Tawaran Haji..

Alhamdulillah syukur nikmat.. Kepada tuhan yang memberi rahmat.. Haha.. Ada tokoh jadi penyanyi nasyid tak.. Hehe. Hari ini Ratu ingin berkongsi kegembiraan bersama korang semua. Syukur ke hadrat Illahi, bapa Ratu teringin sangat nak menunaikan Haji pada tahun ini. Akhirnya dapat juga tawaran ibubapa Ratu untuk menunaikan Haji tahun ini. Memang tak di sangka berita ini. Tawaran ini diterima secara mengejut.

Sebenarnya, Ibubapa Ratu ada mengajak Raja & Ratu pergi menunaikan Haji pada awal tahun 2010 ini. Insya Allah kalau ada rezeki apa salahnya. Betul tak. Kami pun mula mengatur strategi dengan menghadiri kelas kursus menunaikan Haji. Selepas itu, ibubapa Ratu membuat surat rayuan ke Tabung Haji dengan harapan agar kami tersenarai dalam senarai mereka yang akan pergi menunaikan Haji pada tahun ini. Dari segi simpanan Raja & Ratu mungkin tak cukup sikit kerana untuk pergi menunaikan Haji melalui Tabung Haji simpanan kami mesti ada RM20,000.00. Tapi masih lagi ada masa untuk menyimpan. Kalau ada rezeki tak ke mana kan.

Beberapa bulan selepas itu, ibubapa Ratu termasuk Ratu menerima surat tawaran bahawa kami berada dalam senarai 'MENUNGGU'. Raja lak Ratu daftarkan Haji melalui buku Tabung Haji selepas kami bernikah. Ratu & ibubapa Ratu pula telah mendaftar Haji sebelum Raja & Ratu bertunang. Jadi, mungkin Raja tidak tersenarai dalam 'MENUNGGU' kerana baru mendaftar Haji. Tapi Ratu boleh tarik Raja pergi bersama atas alasan MAHRAM. Sementara urusan penarikan Raja sebagai Mahram Ratu berjalan, Ratu & ibubapa Ratu diarahkan untuk membuat pemeriksaan di Klinik Kesihatan yang telah ditetapkan melalui buku kesihatan yang diberikan. Biasanya senarai 'MENUNGGU' ini, kalau ada mereka yang tersenarai untuk menunaikan Haji tahun ini tapi tidak dapat pergi, maka peluang mereka yang tersenarai dalam 'MENUNGGU' ini akan dipilih.

Akhirnya Ratu dan ibubapa Ratu menerima surat memberitahu bahawa kuota Haji melalui Tabung Haji untuk tahun ini sudah penuh dan jikalau ingin pergi juga menunaikan Haji boleh memohon melalui pakej Haji di agen-agen yang telah disenaraikan di bawah naungan Tabung Haji. Jadi, ibubapa Ratu pun memohon lah melalui salah satu agen yang tersenarai itu. Raja & Ratu pula terpaksa menangguhkan sahaja niat kami untuk menunaikan Haji itu memandangkan kos di bawah agen ini tinggi sedikit berbanding jika pergi melalui Tabung Haji. Ibubapa Ratu pula tak fikir permohonan mereka akan diluluskan memandangkan masa yang suntuk dan agen tersebut juga tidak boleh sesuka hati mengambil keputusan selagi Tabung Haji tidak meluluskan senarai nama yang mahu memohon itu.

Agen pakej Haji yang dipohon oleh ibubapa Ratu itu adalah RAYHAR TRAVELS SDN. BHD. Satu hari, bapa Ratu menelefon pejabat RAYHAR ini untuk mengetahui keputusan permohonnya tapi hampa. Mungkin sudah tiada rezeki mereka tahun ini. Sekali bapa Ratu membuat semakan di Tabung Haji, agak terkejut rupanya-rupanya dalam rekod Tabung Haji nama ibubapa Ratu sudah tersenarai di bawah agen RAYHAR. Bapa Ratu pun terus menelefon pihak pengurusan RAYHAR. Rupa-rupanya keputusan itu mungkin baru lagi dan belum dimaklumkan kepada RAYHAR. Apa lagi bergembira lah ayah Ratu & terus memberitahu ibu Ratu mengenai berita tersebut.

Ratu difahamkan ibubapa Ratu akan berangkat pada hari Sabtu 16 Oktober ini. Dah tak lama lagi dah ni. Inilah gambar barang-barang yang diberikan oleh Tabung Haji. Barang-barang yang diberikan termasuklah uncang kasut, berus gigi beserta ubat gigi, sabun, syampoo, kain ihram, telekung dll.
Ini pula sebahagian sumbangan yang diberikan oleh Kerajaan Negeri yang sempat diambil.
Akhir kata, jutaan terima kasih atas sumbangan yang diberikan baik dari segi barang seperti kain ihram & telekung mahupun dari segi duit untuk perbelanjaan. DOA-DOAKAN SEMOGA IBUBAPA RATU MENDAPAT HAJI MABRUR.. SEMOGA MEREKA SELAMAT PERGI KE TANAH SUCI & SELAMAT PULANG KE TANAH AIR.. AMIN.. AMIN.. AMIN..

Tatapan dari,

Tuesday, October 5, 2010

Kena pergi Kursus ISO

Alamak Ratu pun terlibat sama lah kena pergi kursus ISO 9001:2008 yang diadakan di Ancasa Hotel. Aduh hai !!! Ingatkan nak lari tadi. Lari punya lari tersangkut juga. Nama sudah tersenarai dalam kursus tu. Kursus ini bertajuk "AWARENESS TRAINING". Tak per lah, dapat makan percuma kan untuk PAGI.. TENGAH HARI.. PETANG.. Peh, kenyang perut.. Ni sebelum pergi ni kena laparkan perut dulu ni. Haha. Ni nak pergi kursus ni untuk tambahkan pengetahuan ker untuk makan. Hehe. Tapi bila nak dapat Sijil ni. hehe. Layak ker Ratu dapat sijil. haha.

Ini adalah gambar kaum-kaum ADAM ya yang hadir semasa kurus tersebut. Kaum HAWA duduk di belakang tabir. Bukan MALU untuk bergambar. Tapi kami kaum HAWA boleh jadi pemerhati dan tengok siapa yang perut tak dapat dikempiskan semasa berposing.. gaya berposing.. control MACHO ke tidak kaum ADAM ni kan.. hUA.. hUA.. hUA..

Ratu difahamkan gambar ini akan digantung nanti di pejabat. Emm.. Tapi tak nampak kelibat gambar ni pun.. Emm, siapa nak jawab ni. HEHE. Apa-apa pun makanannya memang best. Menu petang dan paginya licin Ratu dan rakan Ratu kerjakan. hehe.. kursus.. kursus jugak.. tapi perut perlu diisi juga kan.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267