Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Thursday, January 26, 2012

Genaplah Kini Puteri Raja Ratu Mencecah 4 Bulan

Hari ni 22 Januari 2012, genaplah usia puteri Raja Ratu 4 bulan. Ratu ingatkan di usianya kini, puteri Raja Ratu tidak terlibat dengan rawatan susulan di klinik. Tapi sudah ditetapkan tarikhnya oleh pihak klinik iaitu 25 Januari 2012 untuk rawatan susulan puteri Raja Ratu yang ke 4 bulan, Raja Ratu ikutkan sahaja lah. Sekurang-kurangnya Raja Ratu dapat mengetahui perkembangan puteri kami.

Apa yang dapat Raja Ratu ketahui perkembangannya kini, puteri kami sudah mula ingin menyiarap. Sekali sekala, berjaya juga puteri kami menyiarap. Sebenarnya, sejak dari usianya 3 bulan lebih lagi puteri kami sudah mula mengiring. Tapi tu la, puteri Raja Ratu ni kurang diberi peluang untuk bebas mengiring. Haha. Mana taknya, terjaga jer dipeluk la.. diajak menonton televisyen la.. diletakkan di kereta tolak dan ditolakkan ke dapur la untuk memudahkan Ratu untuk membuat kerja-kerja di dapur. Raja Ratu kurang membiarkan dia di katil atau di tilamnya untuk membolehkannya kerap mengiring. Emm..

Selain itu, Raja Ratu melihat pandangan matanya sudah boleh melihat objek yang jauh sedikit berbanding sebelum ini. Paling penting, Raja Ratu suka melihat puteri kami ketawa melekek-lekek. Tak kiralah dimana sahaja kami berada, bila lihat jer puteri Raja Ratu ni melekek-lekek ketawa kami rakamkan videonya. Cuba tengok video yang pertama ni yang sempat Ratu rakamkan,

video

Ini pula rakaman yang kedua,
video

Ini pula video yang terakhir yang sempat Ratu rakam tapi tak cantiklah sikit sebab Ratu rakam sendiri video ni dengan keadaan puteri Raja Ratu di pangku Ratu. Tapi bolehlah Ratu simpan untuk koleksi video di Teratak Istana ini.

video

Dari segi perkembangan di buku rekod kesihatan kanak-kanak di klinik, Raja Ratu dapati berat badannya kini sudah naik sedikit menjadikan beratnya kini mencecah 6.8kg berbanding dengan bulan lepas beratnya mencecah 6.4kg. Agak sedih sedikit, berat badannya ni tidak mencapai jangkaan Raja Ratu iaitu kenaikan sebanyak 1kg menjadikan berat yang dijangkakan adalah 7.4kg. Tidak kisah lah. Janji puteri Raja Ratu ini sihat. Lagipun, puteri Raja Ratu ni sudah mula menyiarap. Mungkin inilah yang menyebabkan berat badannya tidak naik seperti yang Raja Ratu jangkakan. Walaubagaimanapun, Raja Ratu sudah mula memberikan puteri Raja Ratu ni makan sedikit. Emm.. Macam mana Ratu buat??? Oklah Ratu masukkan sedikit biskut dalam botol susunya dicampurkan sedikit dengan susu. Kemudian Ratu berilah puteri Raja Ratu ni minum. Biar perutnya kenyang sedikit. Hehe..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267