Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Sunday, June 19, 2016

Sesi Buat Kuih Raya

Kali ini Ratu meluangkan masa bersama Puteri Raja Ratu membuat kuih raya bersama-sama. Seronok rasanya bila Puteri Raja Ratu berkobar-kobar membantu Ratu dalam penyediaan bahan-bahannya. Tapi bukannya banyak pun kuih raya yang hendak Ratu buat. Ratu cuma buat kuih raya yang sangat ringkas iaitu Konflaks Bermadu. Hehe. 

Ratu pun mencari resepi membuat konflaks ini. Alamak resepi Konflaks yang biasa Ratu buat tahun-tahun lepas telah hilang pula. Aduh, mungkin hilang masa pindah fail ke rumah baru. Puas cari tapi tidak berjumpa. Emm, belek je la google tengok cara buat. Tapi bila sudah siap rasanya tisak sama seperti yang Ratu buat tahun-tahun dulu. Aduhhh..

Tak per la, inilah hasilnya,


Paling berkobar-kobar sekali Puteri Raja Ratu. Ratu belum mula lagi hendak buat, dia sudah merengek bertanya bila hendak mula buat. Puteri Raja Ratu bantu tanggalkan cawan kertas tu dan susun dalam dulang. bila Ratu sudah masukkan ke dalam mangkuk cawan tu, Puteri Raja Ratu ni taburkan coklat chips. Suka Ratu tengok Puteri Raja Ratu ini membantu Ratu. Tapi ada juga yang konflakes tu masuk ke dalam mulutnya. Haha. Konflakes bermadu ini pun Ratu memang akan buat lebih untuk Puteri Raja Ratu. Ratu buat 4 balang untuk rumah ibubapa Ratu, rumah Raja Ratu, ibu mertua Ratu dan akhir sekali untuk Puteri Raja Ratu. Huhu. 

Konflakes ini Ratu tidak bakar tapi Ratu masuk ke dalam peti sejuk. Biar terasa kemanisan madunya. Huhu. Lepas beberapa hari buat, baru jumpa resepi Konflakes bermadu ni. Hisshh.. Apa-apapun selesai 1 kuih raya. Yang lain Ratu beli je la kerepek di pasaran nanti. Hehe..

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267