Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Saturday, November 24, 2012

Beli Mainan Lagi

Baru hari tu Ratu belikan mainan telefon bimbit untuk Puteri Raja Ratu. Kali ni Ratu nak belikan lagi mainan untuknya. Hehe.. Pada awalnya, Ratu tak terfikir nak belikan mainan untuk Puteri Raja Ratu ni. Ratu bersama ibu Ratu pergi ke Mydin untuk membeli barang keperluan harian. Pada ketika itu, Raja bekerja. Sekali Ratu terpandang seorang kanak-kanak kecil berjalan mengusung sebuah mainan. Ratu tertarik dengan mainan tu. Terus terbayang di kotak fikiran Ratu bagaimanalah agaknya gelagat Puteri Raja Ratu bila dia dapat mainan ni agaknya ya ???

Dah habis bayar barang yang dibeli tu, Ratu bersama ibu Ratu bergeraklah pulang ke rumah. Sekali Ratu ternampak ada kiosk di luar Mydin yang yang menjual mainan kanak-kanak. Dan Ratu ternampak satu mainan yang menarik kehadiran Ratu ke kiosk tersebut. Mainan itu adalah mainan yang Ratu nampak sebentar tadi. Tanpa berlengah masa Ratu pun terus bertanyakan harganya dan terus membelinya.

Inilah mainannya,



Mainan ni menarik perhatian Ratu kerana warna warninya.. Siap ada bunyi apabila di tolak.. Ditambah lagi dengan sayapnya yang berpusing apabila kapal terbang ni bergerak.. Kapal terbang ni pula bergerak apabila kita gerakkan rodanya atau tolakkan rodanya di atas lantai.. Ratu ingatkan kapal terbang ni gunakan bateri. Rupa-rupanya tidak. Ratu rasa mainan ini juga sesuai bagi kanak-kanak kecil yang baru bertatih.

Baru beberapa hari lepas, Ayah Ratu pula belikan mainan masak-masak ni,


Beli mainan ni saja suka-suka. Ratu suka tengok Puteri Raja Ratu bermain. Kadang-kadang kecian tengok dia macam boring jer dia main mainan yang sama. Ditambah lagi, Ratu tengok sejak kebelakangan ni Puteri Raja Ratu ni suka main telefon bimbit. Mungkin dia tengok ibu dan ayahnya gunakan telefon bimbit, dia pun nak juga pakai. Bila Ratu berikan telefon bimbit, dia pun letaklah kat telinga dia dan cakap bahasa budak kecil yang kita sendiri pun tak faham.. Haha.. Tu yang beberapa minggu lepas Ratu belikan mainan telefon bimbit sebagai permainannya.. Kalau Ratu atau ibu Ratu tengah suapkan makanan dari pinggan ke mulutnya, dia pun sibuk nak suapkan makan. Tu yang ayah Ratu belikan mainan masak-masak tu. Bulan lepas juga Ratu ada belikan mainan drum dan trompet bila Ratu tengok Puteri Raja Ratu ni suka dengar muzik. Emm.. Ditambah dengan mainan-mainan yang pernah Raja Ratu belikan sebelum ni, dah naik penuh dah bakul mainan Puteri Raja Ratu ni.. Emm..

Apa-apa pun moga-moga Puteri Raja Ratu bergembira dengan mainan baru yang terlah Ratu belikan.. Hehe. Pastinya Ratu akan belikan mainan lagi nanti bagi menambahkan lagi koleksi mainan Puteri Raja Ratu.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267