Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Thursday, January 12, 2017

Sampai di Madinah

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca.. Kali ini masih lagi dalam topik berkaitan perjalanan Raja dan Ratu sekeluarga termasuklah ibubapa Ratu mengerjakan umrah.

Alhamdulillah.. kapal terbang yang terbang dari KLIA sudahpun mendarat di Lapangan Terbang Madinah. Tapi Ratu tidak ingat pukul berapa ketibaan kami di sana. Yang pasti kami sampai ketika hampir memasuki waktu Margrib di Madinah. Setelah urusan imegresen dan pengambilan beg bagasi selesai, kami mula menaiki bas bergerak menuju ke hotel di Madinah. 

Ratu rasa sangat bersyukur kami telah selamat sampai di Madinah. Rasa seronok dan teruja untuk melihat sendiri Masjid Nabawi. Tak sabar rasanya hendak tunjukkan pada Raja Masjid Nabawi sebab Raja baru pertama kali tiba di Madinah. Bila Ratu sudah nampak imbasan Masjid Nabawi dan tambahan lagi kami dimaklumkan bahawa kami sudah menghampiri hotel kami, Ratu terus tepuk peha Raja dan tunjukkan Masjid Nabawi dari cermin bas. Raja melihat tanpa berkelip matanya sambil tersenyum. 

Sampai sahaja di hotel, kami diarahkan untuk makan terlebih dahulu. Sambil makan kami diberikan kunci bilik untuk kami menginap. Sampai di bilik terus letak beg dan kami mengambil wuduk dan bergegas hendak ke Masjid Nabawi. Dari tingkap bilik hotel kami sudah nampak Masjid Nabawi. Tak sabar rasanya hendak menjejakkan kaki di Masjid Nabawi dan solat di dalamnya. 

Inilah gambar yang sempat di ambil,


Ratu memaklumkan kepada Raja dan ayah Ratu agar berjumpa balik di pintu pagar nombor 25 selepas solat nanti. Ratu ingat-ingat lupa kedudukan Raudah. Bila keesokkan hari, kami dibawa ke Raudah oleh Mutawwif agen kami. Ratu keluar dari Raudah, Ratu tengok pintu keluar Raudah adalah pintu 25. Waa, alangkah gembiranya rasa di hati ini. Ini memudahkan Ratu menuju ke Raudah lagi nanti. Alhamdulillah.

Raudah adalah tempat yang paling istimewa di Madinah. Sesiapa yang datang di Madinah dan jika tidak mengambil kesempatan untuk berada di Raudah amatlah rugi. Raudah adalah taman syurga yang mana sesiapa yang berada dan dapat solat dan berdoa di Raudah, doanya akan dimakbulkan. Ratu dapat 2 kali memasuki Raudah. Kalau berhempit-hempit itu adalah lumrah. Lebih-lebih lagi Ratu pula tiba di sana pada Khamis. Ratu difahamkan Raudah akan lebih ramai pada Khamis malam Jumaat dan Hari Jumaat.

Alhamdulillah, kami dapat solat Jumaat di Masjid Nabawi. Sungguh seronok. Ini anatara antara gambar yang sempat diambil ketika berada di sana. 


Ini antara gambar kenangan kami ketika berada di sana,



Ini gambar seterusnya,


Kami berada di Madinah 3 hari sahaja dan kemudian kami bergerak ke Mekah pada hari Sabtu dan mengerjakan umrah di sana. Kami jatuh niat di Bir Ali. Mandi ihram terlebih dahulu di hotel Madinah dan mula potong kuku. Bila sampai di Bir Ali kami solat sunat ihram dan jatuhkan niat di sana.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267