Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Friday, May 27, 2011

Keinginan memiliki rumah..

Emm.. tajuk yang agak hangat di hati Raja Ratu sekarang ini.. Emm... macam mana ianya boleh timbul. Pada mulanya, Ratu terpandang dalam 1 majalah yang menyatakan ada taman perumahan yang akan dibina di lokasi yang agak menarik perhatian Raja Ratu. Lagi yang menarik perhatian Raja Ratu iaitu diskaun yang diberikan oleh pihak pemaju iaitu sebanyak RM8,000.00. Pada mulanya, Raja Ratu belum ada keinginan yang memuncak untuk membeli. Memang niat nak membeli tu ada tahun ini. Tapi bila Ratu terbaca diskaun yang diberikan oleh pihak pemaju yang Ratu rasa agak berbaloi, Ratu berbincang dengan Raja. Hasil daripada perbincangan tersebut, Raja memberi kata putus bersetuju dan dari situlah keinginan kami untuk membeli rumah tersebut memuncak.

Ratu pula tak mahu mengambil tindakan terburu-buru. Pertama sekali, Ratu menghubungi pemaju untuk mendapatkan kepastian tentang promosi diskaun yang diberikan kepada pembeli. Kemudian, kami melihat sendiri rumah yang ingin dibeli itu di kawasan tapak projek perumahan tersebut bersama-sama ibubapa Ratu. Setelah ibubapa Ratu juga berpuas hati, Ratu pun membuat pembayaran tempahan sebelum dokumen-dokumen yang diperlukan untuk membuat pinjaman perumahan dengan pihak bank dihantar kepada pemaju.

Ratu juga banyak bertanyakan pendapat beberapa rakan Ratu berkaitan rumah yang Raja Ratu ingin beli ini. Ada beberapa tips yang diberikan kepada Raja Ratu sebagai kajian terhadap rumah yang ingin Raja Ratu beli itu. Tips yang diberikan ini amat berguna kepada Raja Ratu.. Kami hargai dan ingin ucapkan ribuan terima kasih.

Raja Ratu dah pergi melihat rumah itu sendiri sebanyak 2 ke 3 kali untuk kepuasan diri.. Hehe.. Bila dokumen telah dihantar ke pihak pemaju untuk urusan pinjaman perumahan tersebut, Raja Ratu berasa gementar.. bimbang.. takut... eee semua ada lah dalam hati kami ni.

Harap-harap pinjaman yang kami mohon untuk membeli rumah tersebut lulus dan kami berharap ada rezeki kami bersama cahaya mata kami pada tahun ini. AMIN.. AMIN.. AMIN.. Doa-doakan Raja Ratu ya.. Hehe.. Alhamdulillah.. tahun ini ada beberapa matlamat yang ingin Ratu capai pada tahun ini tercapai. Dan Ratu juga mengharapkan ada rezeki kami pada rumah yang kami ingin beli ini. AMINNNN...

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267