Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Thursday, May 16, 2013

Akhirnya Dikau Pergi Jua..

Kesedihan memang terasa. Ratu tidak tahu dari mana hendak mulakan cerita. Peh, sedih memang sedih. Dia telah bersama dengan Ratu sudah lebih 5 tahun. 

Dia lah tempat Raja Ratu bermanja dahulu..
Sebelum Ratu mendirikan rumah tangga.. 
Sebelum Raja Ratu menerima cahaya mata.. 
Dia sering menjadi penghibur Raja Ratu tatkala sunyi..
Raja Ratu sering membersihkannya.. memandikannya.. bermain dengannya..
Tatkala dia sakit.. Ratu sering membawanya ke klinik..
Tatkala Raja Ratu kesedihan..
Dialah menemani kami..
Mugkin ini juga berpunca dari kelalaian Raja Ratu..
Kerana tidak menjaga amanah yang diberi ini dengan baik..
Aduh hai..
Dia yang Ratu maksudkan di sini adalh kucing kesayangan kami..
Baby..

Kadang-kadang Ratu rasa seperti ianya sedikit sebanyak berpunca juga daripada Ratu. Sejak kebelakangan ini, Ratu kurang sedikit memberikan tumpuan kepada 'Baby'. Mana tidaknya melayan karenah Puteri Raja Ratu lagi dan sejak akhir-akhir ini Ratu agak sibuk sedikit dengan tugas di pejabat. 'Baby' pula sejak akhir-akhir ni selera makannya tidak menentu. Yang sedihnya, Ratu pula boleh tidak perasan akan perubahan kesihatan dirinya. Bila Ratu bawa 'Baby' ke klinik kesihatan haiwan (kerajaan) untuk rawatan, ianya sudah terlambat untuk di rawat. 

Walaubagaimanapun, Ratu cuba semampu yang boleh untuk menjaganya dan berdoa agar dipanjangkan umurnya. Setiap 1 jam, Ratu dinasihatkan oleh pihak doktor untuk memberinya air dan susu untuk menambahkan tenaganya serta beberapa ubat. 'Baby' memang Ratu perasan dah kurang sangat makan. Ratu pula berikannya ubat selera makan. Cuma mungkin silap Ratu kerana Ratu tidak memberikannya antibiotik/vaksin bagi mencegahnya dari terkena serangan penyakit. Ratu pu sebenarnya tidak mengetahuinya. Kalau Ratu tahu dan berikan antibiotik setiap 6 bulan dari pihak klinik kesihatan haiwan, pastinya 'Baby' dapat bertahan daripada penyakit yang dihadapinya kini. Doktor kesihatan yang merawatnya tidak dapat mengenalpasti apa sebenarnya penyakit yang dihadapinya. Tapi rekod perubatan Ratu sejak beberapa tahun kebelakangan memang ada di klinik kerana setiap 6 bulan Ratu akan membawanya ke klinik ini.

Akhirnya, Ratu terdengar 'Baby' menjerit seperti menjerit kesakitan. Ratu pergi mendapatnya. Belainya dan cuba berikan air dan susu tapi susu tersebut tidak dapat masuk ke dalam tubuhnya. Susu tersebut dikeluarkan semula. Ratu dengan hati yang redha dan pasrah engan ketentuan Yang Maha Esa apabila keesokkan harinya, Ratu dapati 'Baby' telah pergi meninggalkan Raja Ratu.

Sedih memanglah sedih. Ratu tidak lagi dapat memandikannya. Rindu memang sudah semestinya Ratu akan merindui akan kucing kesayangan Raja Ratu ini. Pergilah 'Baby'.. Pergilah bermain di syurga dengan riangnya.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267