Carila di sini beb...

Bagila hamster ni makan..

Nak bagi makan, klik saja dalam kotak tu..
Nak bagi minum, klik penutup botol susu tu..
Nak dia jalan di bulatan balik, klik butang tengah bulatan tu..

Lampu Solar

Wallpaper RR Raudah

Acuan Simen

Acuan Simen
Klik di sini untuk melihat pelbagai gambar dari pelanggan

KISAH PUTERI RAJA RATU

Monday, May 6, 2013

Keputusan PRU 13

Kali ini Ratu akan teruskan dengan keputusan PRU 13 bagi negeri Sabah & Sarawak.

Kita mulakan dengan negeri SABAH,

BN secara kukuhnya dapat mempertahankan takuk pemerintahannya di negeri ini. Dari 25 kerusi yang dipertandingkan, 22 kerusi dimenangi oleh BN manakala selebihnya 2 kerusi dimenangi oleh DAP dan 1 kerusi dimenangi oleh PKR. Kerusi panas dimulakan di P167 KUDAT menyaksikan Datuk Abdul Rahim Bakri (BN) berjaya mengekalkan kerusi yang dipegangnya dengan mengalahkan Robert Mojurip Diyun (SAPP), Rahimah Majid (PKR) dan Jutirim Galibal Galabi (STAR) dengan majoriti undi 12,376. Di N3 PITAS, Datuk Bolkiah Ismail (BN) berjaya menewaskan Johnes @ Onis Piut (SAPP), Awang Latip Abdul Salam (KITA), Maklin Masiau (STAR), Dausieh Queck @ Paraman (PAS) dengan majoriti undi 3,823. Di N18 PETAGAS, Datuk Yahya Hussin (BN) berjaya mengalahkan Awang Ahmad Sah (STAR) dan Mohd Yunin Atin (PKR) dengan majoriti undi 5,653. Di P180 KENINGAU, Tan Sri Joseph Pairin Kitingan (BN) menewaskan Stephen Sandor (PKR) dan Gapari bin Katingan (STAR) dengan majoriti 2,079 undi. Di N42 SUNGAI SIBUGA, Datuk Seri Musa Aman (BN) mengalahkan A M Jaffar @ Damaid Juana (SAPP), Mohd Roslan Yusoff (STAR), Irwansyah Mustapa (PKR) dan Mohd Arshad Abdul (Bebas) dengan majoriti undi 11,569. Di P187 KINABATANGAN, Datuk Bung Mokhtar Radin (BN) menewaskan Abdullah Abdul Sani (PKR), Ali Latip Taha (Bebas) dan Yambuya Parantis (STAR) dengan majoriti undi 9,731. Di P189 SEMPORNA, Datuk Shafie Apdal (BN) berjaya menewaskan Dr Zamree @ Mohd Suffian (PKR) dan Badaruddin Mustapha (Bebas) dengan majoritim undi 20,905.

Akhi sekali di negeri SARAWAK,
BN dapat meneruskan pemerintahannya di negeri ini. Dari 31 kerusi Parlimen yang dipertandingkan, 25 kerusi dimenangi oleh BN manakala selebihnya 5 kerusi dimenangi oleh DAP dan 1 lerusi dimenangi oleh PKR. Kerusi panas kali ini dimulakan di P193 SANTUBONG, Datuk Dr Wan Junaidi (BN) berjaya menewaskan Affendi Jeman (Bebas), Zulrusdi Mohamad Hol (PKR) dan Mura Kadir (STAR) dengan majoriti 20,936. Di P199 SERIAN, Datuk Richard Riot Jaem (BN) menewaskan Edward Andrew Lumak (DAP) dan Johny Aput (STAR) dengan majoriti undi 13,151. Di P209 JULAU, Datuk Joseph Salang Gandum (BN) mengalahkan Wong Hong Yu (PKR) dan Wong Judat (SWP) dengan majoriti undi 5,955. Di P215 KAPIT, Datuk Alexander Nanta Linggi (BN) berjaya mengekalkan kerusi yang disandangnya mengalahkan Ramli Malaka (DAP) dengan majoriti undi 9,731.

Bagi pendapat Ratu jika dilihat secara keseluruhan keputusan pilihanraya ini, kedudukan BN agak tergugat sedikit. Bermula dengan pemerintahan Tun Abdullah Ahmad Badawi yang mana walaupun Terengganu dapat dirampas kembali dari PAS tapi kali ini Terengganu telah mula dimasuki PAS di beberapa kerusi Parlimen dan Dun. Semasa pemerintahan Tun Abdullah Ahmad Badawi, Pulau Pinang berjaya dirampas oleh DAP, Perak oleh PAS dan Selangor oleh PKR. Kali ini melalui keputusan PRU 13, BN gagal merampas kembali Pulau Pinang dan Selangor malah ada beberapa kawasan yang berjaya dirampas oleh DAP terutama sekali di negeri-negeri bahagian Selatan termasuklah Johor, Melaka dan Negeri Sembilan. Nampaknya, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak perlu bekerja keras bagi memperbaiki dan seterusnya menyakinkan rakyat Malaysia.

Tatapan dari,

Kipas Solar

Kipas Solar
klik la gambar ni.. boleh juga call 012-6844870/ 017-2120267